  • 11. Data: 2009-05-16 12:59:33
    Temat: Re: Przesuw(al)ne drzwi na taras.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 14:35:50 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Wystarcza niedrogi odbojnik do drzwi z blokadą.

    Dzięki, wiem, że takie "cosie" istnieją, ale nie cierpię tego. To
    ostateczność. Miałabym sobie w parkiet pod nogi takie coś wsadzać? - e,
    nie, dziękuję, postoję. Zabić się można na tym, kiedy się potknie człek -
    akurat w tym miejscu przebiega główny ciąg komunikacyjny na taras; no i
    druga rzecz - nie da się otworzyć drzwi obecnych tak, aby "kładły się" na
    ścianę (są osadzone w grubej ścianie, wnęka okienna jest więc głęboka i
    otwarte skrzydło drzwi sterczy prostopadle do całej sciany, co paskudnie
    wygląda, bo są na środku tejże sciany - przerabiam to od wielu lat i mam
    naprawdę tego dosyć. No i taki odbojnik sterczałby mi na środku
    drogi/podłogi.

  • 12. Data: 2009-05-16 14:12:31
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > wygląda, bo są na środku tejże sciany - przerabiam to od wielu lat i mam
    > naprawdę tego dosyć. No i taki odbojnik sterczałby mi na środku

    Na wszystko jest rozwiązanie. Wystarczy zatrzask wmontowany w drzwi i mały
    otwór lub wgłębienie. I nic nie wystaje z podłogi. Aby się nie rysowało to
    może być rolka ze sprężyną, zatrzaskująca się po opuszczeniu się do dołu.

  • 13. Data: 2009-05-16 15:30:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 16:12:31 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Na wszystko jest rozwiązanie. Wystarczy zatrzask wmontowany w drzwi i mały
    > otwór lub wgłębienie.

    Czarny otwór w tafli podłogi, tam, gdzie się światło w niej odbija i gdzie
    najjaśniej? i w dodatku niemal na samym środku, daleko od ściany? -
    przecież mówię, że drzwi po otwarciu sa prostopadłe do ściany :-)

    > I nic nie wystaje z podłogi. Aby się nie rysowało to
    > może być rolka ze sprężyną, zatrzaskująca się po opuszczeniu się do dołu.

    Ale w sumie nie o tym założyłam wątek - nikt chyba nie ma konkretnych uwag
    nt. drzwi przesuwnych... czyli chyba się zdecyduję :-)

  • 14. Data: 2009-05-16 16:42:12
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > najjaśniej? i w dodatku niemal na samym środku, daleko od ściany? -
    > przecież mówię, że drzwi po otwarciu sa prostopadłe do ściany :-)

    Są jeszcze urządzenia takie jak do okien - można zastosować podobne do
    drzwi.
    A ogólnie - twój wybór to twoje cierpienia.

  • 15. Data: 2009-05-17 06:11:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

    > Jeżeli nie będą na pilota, to moze przyjść dzien kiedy braknie sił na
    > odsunięcie, ze wzgledu na opory uszczelnień.

    bredzisz...

  • 16. Data: 2009-05-17 06:13:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:
    > Konkretnie - plastikowe, firmy PORTA lub innej polecanej.
    > Ma ktoś? jak się sprawują? - tzn czy zimą nie sprawiają kłopotu, jeśli
    > chodzi o szczelność, tzn. czy nie wieje przez nie gdy są zamknięte?
    > czy są awaryjne? wygodne w eksploatacji? itp? - wszelkie uwagi
    > dotyczące takich drzwi przeczytam z wdzięcznością.
    > Remont mam lada chwila, pora zamówić drzwi na taras... koniecznie
    > przesuwne.

    jeśli duże to tylko ALU lub drewno.

    jeśli drewno to bardzo fajne sa systemy Siegenia HS.

    system sie uszczelnia poprzez obniżenie skrzydła drzwiowego.