  • 11. Data: 2011-12-19 21:21:39
    Temat: Re: Przewód do oprawy 500W
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2011 02:36:46 +0100, Dawid napisał(a):
    > W poście są wszystkie dane
    To powiedz czy przewód w ścianie i na niej lampa, czy przy ścieżce a wtedy
    przewieszka czy kabel ziemny?
    No i skoro "tu i tam" to ile tych lamp?
    A ile żył? No nie wiadomo jaka oprawa...
    A jakie zabezpieczenie? Bo jak bezpiecznik 16A to trzeba by ze 2,5 przewód
    puścić.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 12. Data: 2011-12-20 03:43:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pooh wrote:
    > Chcesz powiedzieć, że to właściwy przewód nie wiedząc jak będzie
    > wykonana instalacja, ile lamp (i jakich) do zasilenia i jakie
    > zastosowano zabezpieczenie?
    > Odważnie... :->

    podobnie jak ta firma co dawe zaświadczenia o prawidłowym wykonaniu
    instalacji zocznie...

  • 13. Data: 2011-12-20 05:00:14
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-19 22:21, Pooh pisze:
> [...]
    > A ile żył? No nie wiadomo jaka oprawa...
    > A jakie zabezpieczenie? Bo jak bezpiecznik 16A to trzeba by ze 2,5 przewód

    A od kiedy to grubość przewodu dobiera się do bezpiecznika, a nie odwrotnie?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 14. Data: 2011-12-20 06:26:27
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 06:00:14 +0100, wolim napisał(a):
    > A od kiedy to grubość przewodu dobiera się do bezpiecznika, a nie odwrotnie?
    Jak bezpiecznik już jest i coś do niego jest podłączone to ciężko go
    dopasowywać.
    Pytający o wielkość zabezpieczenia nie zapytał (więc albo się tym nie
    przejmuje albo zabezpieczenie już jest).

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 15. Data: 2011-12-20 07:42:56
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 07:26, Pooh pisze:
    > Jak bezpiecznik już jest i coś do niego jest podłączone to ciężko go
    > dopasowywać.
    > Pytający o wielkość zabezpieczenia nie zapytał (więc albo się tym nie
    > przejmuje albo zabezpieczenie już jest).

    W takim razie jak podłączasz przedłużacz do gniazdka, to też dobierasz
    jego przekrój do bezpiecznika?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2011-12-20 18:25:42
    Od: "c_apitan" <c...@v...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości

    > przekazałem ci tylko informacje z podanej strony
    >
    > chcesz mi powiedzieć że to jest przewód telekomunikacyjny?
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1946220268

    Skoro większość uczonych już się wypowiedziała to i ja coś dodam.
    Poniższy link pozwoli wybrać odpowiedzni rodzaj:

    http://www.bankkabli.pl/kable/kable-energetyczne-zie
    mne

    niezawodne i na krety odporne !

    Pozdr
    c_apitan

  • 17. Data: 2011-12-21 09:19:44
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2011-12-19 08:33, zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > tu masz ciekawy kalkulatorek:
    > http://lumier.pl/kalkulator/index.php

    Witam
    Pytający miał chyba na myśli podłączenie przenośnej oprawy halogenowej z
    żarnikiem o mocy 500W. Nie powiedział czy lampa ma jakiś statyw. W
    zupełności zatem wystarczy przewód OMY 3x1,0 mm, przewód OMY 3x1,5 mm
    będzie na wyrost, ale jak ktoś ma to nie szkodzi.
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2012-01-09 16:17:17
    Od: uzytkownik <b...@u...go2.pl>

    W dniu 2011-12-17 23:03, zlotowinfo pisze

    > I=P/U=500/230=2,18A
    > http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/obciazalnosc.ht
    > z tego wynika, że wystarczy 0,5mm2 wystarczy

    Skoro tak ładnie liczysz to policz jeszcze drugie kryterium czyli
    ochronę przeciwporażeniową i wtedy będziesz miał wszystkie informacje co
    do doboru przekroju.