  • 1. Data: 2011-02-09 05:34:07
    Temat: Przycieli teraz wszystkie krzewy na osiedlu-dobrze?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Wczoraj zauważyłem przycinanie krzewów na moim osiedlu. Prawie do poziomu
    gruntu. Nie za wcześnie na takie prace? Jeszcze będą mrozy. Pytanie
    konkretne, bo chcę w tym roku przyciąć kilkadziesiąt brzóz u siebie w
    ogrodzie (z 6-10 metrowych zrobić 4-5 metrowe), ale planowałem to na
    początek marca. Może też zabrać się za to teraz? Pomożecie?
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2011-02-09 06:19:43
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogrodzie (z 6-10 metrowych zrobić 4-5 metrowe), ale planowałem to na
    > początek marca. Może też zabrać się za to teraz?

    Brzozy najlepiej ciąć w sezonie wegetacyjnym. Wiosną po przycięciu będą
    "płakać" (podobnie jak winorośl). Możesz spróbować przycinać teraz, może
    soki w drzewach jeszcze nie "ruszyły".
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2011-02-09 17:08:46
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "waldek" napisał
    > Brzozy najlepiej ciąć w sezonie wegetacyjnym.
    ----- Rozumiem, że mogę to zrobić np. w maju albo latem? Myślałem, że
    właśnie trzeba to zrobić po/przed wegetacją.
    Wiosną po przycięciu będą
    > "płakać" (podobnie jak winorośl).
    ----- Czy poza oczywistym żalem dla kogoś/czegoś kto/co płacze to grozi tym,
    że obumrą?
    Możesz spróbować przycinać teraz, może
    > soki w drzewach jeszcze nie "ruszyły".
    ------ Zapowiadają znowu mrozy. Czy przycięty czubek dorosłego drzwa nie
    sprawi, że drzewo obumrze? Jestem laikiem, więc proszę o tolerancję dla
    głupich pytań.
    ----- Dziękuję i również pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-02-09 19:28:29
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    > "waldek" napisał
    > ----- Rozumiem, że mogę to zrobić np. w maju albo latem? Myślałem, że
    > właśnie trzeba to zrobić po/przed wegetacją.
    najlepiej latem, jak już ciepło

    > Wiosną po przycięciu będą
    > ----- Czy poza oczywistym żalem dla kogoś/czegoś kto/co płacze to grozi
    > tym, że obumrą?

    Ja raz przyciąłem wiosną jedną brzozę i długo leciał sok, a że jest tam (w
    tym soku) sporo cukru to rozwijały się tam grzyby i były nieładne czarne
    nacieki, ale nie uschła. I teraz innych przed tym przestrzegam!

> [...]
    > ------ Zapowiadają znowu mrozy. Czy przycięty czubek dorosłego drzwa nie
    > sprawi, że drzewo obumrze? Jestem laikiem, więc proszę o tolerancję dla

    Chyba nic nie powinno się stać, ale latem nawet przyjemniej ścinać i dla
    brzóz bezpieczniej.
    Nie musisz przepraszać - nie ma głupich pytań, ale mogą być głupie
    odpowiedzi. :):):)
    Sądzę że lepiej zapytać niż zrobić głupie rzeczy. Szczególnie przy cięciu
    drzew, krzewów. Bo to jest nieodwracalne!

    Pozdrawiam -Waldek

  • 5. Data: 2011-02-11 12:39:02
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    To ja się podłącze z pytaniem przycinania posadzonych na jesień buczków na
    żywopłot. Ciąć już teraz czy jescze zaczekać??

  • 6. Data: 2011-02-11 13:09:37
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To ja się podłącze z pytaniem przycinania posadzonych na jesień buczków na
    > żywopłot. Ciąć już teraz czy jescze zaczekać??
    Witam!
    Jeżeli nie masz tego dużo i zdążysz przed rozwinięciem liści to zaczekaj do
    cieplejszych dni w marcu. I przyjemniejsza robota, i rany szybciej sie
    zagoją.
    Pozdrawiam - Waldek