  • 11. Data: 2013-08-14 00:10:02
    Temat: Re: Przycisk do rolet uzyty do swiatla
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam.

    Tak trochę obok tematu.
    Zastanawiam się często jaki sens maja dwa klawisze do sterowania rolet.
    Moje rozwiązanie to jeden przycisk - też Cariva ;)
    We współpracy ze sterowaniami elmes'a działa "góra-stop-dół-stop", nie
    muszę się więc zastanawiać, który klawisz wcisnąć :) co najwyżej roleta
    pójdzie nie w tą stronę w która bym chciał lecz przecież najczęściej ma
    tylko dwa stany, otwarta lub zamknięta

    a jeśli zaś chodzi o Carivę to mam nieco inny kłopot :
    mam parę sztuk czegoś co nazwałem "nic" czyli pusta blaszka z pustym
    plastikiem - chcę w to zamontować np. gniazdo głośnikowe, gniazdo RJ45,
    RJ12 i "f" itp.
    problem polega na tym, że np. na łączniku ramka zapina się na
    zatrzaskach mechanizmu a wersja "nic" takich zatrzasków nie ma - jak
    więc zatrzasnąć ramkę ?
    Kleić ?

  • 12. Data: 2013-08-14 00:11:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pilocik wrote:
> [...]
    > problem polega na tym, że np. na łączniku ramka zapina się na
    > zatrzaskach mechanizmu a wersja "nic" takich zatrzasków nie ma - jak

    trzeba kombinować i tyle...

  • 13. Data: 2013-08-14 09:41:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wiem czy ktokolwiek produkuje podwójne, niezalezne łączniki
    > monostabilne. Wszystkie, które widziałem były przeznaczone do rolet, a te
    > mają blokadę elektryczną lub mechaniczną.

    Nie wiem co rozumiesz pod słowem "niezależny". Jeśli chodzi ci o to że to
    jakby dwa przyciski w jednej obudowie (na wejściu L1 i L2 a na wyjściu N1 i
    N2) to któryś polski producent to robi (albo robił) bo miałem coś takiego w
    mieszkaniu.

    W rzeczonym przypadku jednak w zupełności wystarczy zwykły podwójny przycisk
    który na wejściu ma L a na wyjściu N1 i N2 tak samo jak tzw. łącznik
    świecznikowy tyle że monostabilny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-08-14 23:47:12
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > przycisk który na wejściu ma L a na wyjściu N1 i N2 tak samo jak tzw.
    > łącznik świecznikowy tyle że monostabilny.

    Niezależne to mam na myśli, że każdy ze styków działa nieazależnie. Czy
    wciskany pojedynczo czy też obydwa na raz.
    Roletowe mają blokadę elektryczną lub mechaniczną, która uniemożliwia
    jednoczesne załączenie obydwu styków. Czyli te są od siebie zależne.

  • 15. Data: 2013-08-15 18:26:49
    Od: Marek Tomaszewski <m...@a...pl>

    http://allegro.pl/show_item.php?item=3467619906

  • 16. Data: 2013-08-15 21:17:09
    Od: Jack <J...@w...pl>

> [...]
    > Roletowe mają blokadę elektryczną lub mechaniczną, która uniemożliwia
    > jednoczesne załączenie obydwu styków. Czyli te są od siebie zależne.

    U siebie zastosowałem serię berkera, w której dało się usunąć
    mechaniczną blokadę w prosty sposób. I teraz mechanizm roletowy służy do
    włączania świateł

  • 17. Data: 2013-08-15 23:26:40
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2013 10:37:06 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > (np. na końcach korytarza czy przechodniego pokoju). W kilku miejscach są
    >
    > użyte podwójne przyciski (wyglądają jak łączniki świecznikowe) - dwa
    >
    > przyciski w pojedynczej ramce.
    >

    > Ok, jak na razie chyba jasno opisałem sytuację, a teraz do rzeczy. Rodzice
    >
    > robią remont (gładzie, malowanie, podłogi) i przy okazji chcą zmienić
    >
    > wszystkie przyciski i gniazdka na nowe. Mamie spodobała się seria Cariva
    >
    > Legranda, ale niestety w tej serii nie ma podwójnych przycisków. W związku z
    >
    > tym pozostaje tylko użycie podwójnego przycisku do sterowania roletami:

    -roletami-blokada-elektryczna-bialy-10a250v-p-1069.h
    tml

    > Na pewno poprawnie będzie działać gdy jednocześnie będzie naciskana tylko
    > jedna połowa (jeden klawisz), ale co się stanie gdy ktoś naciśnie oba
    > klawisze jednocześnie? Nie zadziała żaden czy jeden z nich, czy oba?
    > Niestety sformułowanie "blokada elektryczna" nic mi nie mówi. Niestety ani
    > uprzejma pani na infolinii Legranda, ani sprzedawcy w okolicznych
    > hurtowniach nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.

    To co się nazywa "podwojny zwierny" nie bedzie dobre?
    Tu na schemacie widze ze obydwa klawisze sa podlaczane niezaleznie.
    http://ospel.pl/pl/produkt/lp-17y-m-00.html

  • 18. Data: 2013-08-16 09:38:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To co się nazywa "podwojny zwierny" nie bedzie dobre?
    > Tu na schemacie widze ze obydwa klawisze sa podlaczane niezaleznie.
    > http://ospel.pl/pl/produkt/lp-17y-m-00.html

    Będzie, tak samo jak wiele innych. Sęk w tym że moja matula chciałaby
    Carivę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-08-16 09:41:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Niezależne to mam na myśli, że każdy ze styków działa nieazależnie. Czy
    > wciskany pojedynczo czy też obydwa na raz.

    To nie problem - podwójne przyciski są w wielu różnych seriach, niestety nie
    w Carivie.

    > Roletowe mają blokadę elektryczną lub mechaniczną, która uniemożliwia
    > jednoczesne załączenie obydwu styków. Czyli te są od siebie zależne.

    To rozumiem, dlatego pytałem jak działa blokada elektryczna co mi już ładnie
    wyjaśniłeś. W innych seriach nie ma tego problemu bo są podwójne przyciski
    zwykłe a nie tylko do rolet jak w Carivie.

    Pozdrawiam
    Ergie