  • 21. Data: 2012-01-05 21:50:24
    Temat: Re: Przydomowa elektrownia wiatrowa
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 5 Sty, 20:09, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Zamierzasz akumulować ten prąd? elektrownia ma służyć oszczędnościom? jeśli tak,
    > to nie spodziewaj się, że na tym zaoszczędzisz. Koszty związane z budową
    > prawdopodobnie nigdy się nie zwrócą. Co innego jeśli ma służyć to zabawie :)
    > Ja zamierzam zbudować turbinę ok. 1kW, która zasili grzałkę podgrzewacza CWU. W
    > ten tani sposób zamierzam magazynować energię, a ogród oświetlać zwyczajnie.
    >
    > --
    > Bartek

    Jak już pisałem wyżej prądnice już mam kosztowała mnie ona 150zł,myślę
    że 1kW powinna przy dobrych wiatrach wyprodukować

  • 22. Data: 2012-01-06 11:52:24
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    w dalszej części strony http://www.samochodyelektryczne.pl

  • 23. Data: 2012-01-07 10:19:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > http://www.mala-elektrownia.ovh.org/page7.html
    >
    > I wszystko na temat.

    nie wszystko... rozporządzenie z 2010 roku zwalnia z akcyzy produkcję
    energii w małej ilości i na własne potrzeby...
    więc nie ma już o co bić piany...
    a w temacie, mam w planach mały wiatraczek i panele słoneczne do
    całkowitego zasilania studia nagraniowego, byłoby wtedy
    samowystarczalne, teraz moc pobierana to jakieś 1kW, ale da się
    zapewne zejść poniżej połowy... ale to wszystko bardziej dla idei, niż
    realnych oszczędności... z powodu kasy to raczej zasilałbym grzałki w
    buforze z wodą do podłogówki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 24. Data: 2012-01-08 11:10:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Zgadzam się z Tobą w 100%tach :D
    Dobrze by bylo bys zastosowal do tego zgadzania.

  • 25. Data: 2012-01-10 08:06:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 5, 10:50 pm, maniek <m...@g...com> wrote:

    > Jak już pisałem wyżej prądnice już mam kosztowała mnie ona 150zł,myślę
    > że 1kW powinna przy dobrych wiatrach wyprodukować

    Przeczytaj ten mega watek podany wyzej.
    Moje uwagi sa takie:
    -Akumulowac dzis sie za bardzo nie daje. To co zmiesci sie w
    akumulatorach olowiowych jest tak mizerne ze liczac koszty wychodzi ze
    lepiej ladowac ten aku w domu i wozic na dzialke.
    -Jedyny warty rozwazenia wariant to grzanie wody.
    -Srednioroczne uzyski beda mizerne jesli nie mieszkasz na dobrze
    owianym terenie.
    -Jesli nie masz masztu a wokolo rosna drzewa to wiatr bedzie nie tylko
    slaby ale i czesto bedzie zmienial kierunek.
    -Trzeba zaplanowac bezpiecznik deaktywujacy wiatrak na czas szybkich
    wiatrow (jesien, wiosna). Bez niego wiatraczek szlag trafi i jeszcze
    moze zniszczyc cos innego.

    To juz tansze sa solary.

    Chyba ze potrzebujesz pradu gdzies gdzie go nie ma , nie bedzie i nie
    warto miec agregatu.

    Jak sam planowalem to mi wyszlo ze dla srednicy smigla 3m lub 3x2m
    savoniusa bardfziej sie oplaca powiesic reklame na tym maszcie niz
    prad produkowac...

  • 26. Data: 2012-01-10 10:28:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.01.2012 11:19, Krzysztof 45 pisze:
    > A co ona by miała zasilać?
    > Jak gospodarstwo domowe to najpierw musiał byś dostarczyć prąd do
    > elektrowni a następnie od niej go odkupić LOL

    Bredzisz.

  • 27. Data: 2012-01-10 10:30:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.01.2012 19:47, Adam Płaszczyca pisze:

    > IMO na własne potrzeby bez ograniczeń :P

    Jest ograniczenie (koncesja na produkcję) ale na poziomie megawatów...

  • 28. Data: 2012-01-10 11:56:30
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jest ograniczenie (koncesja na produkcję) ale na poziomie megawatów...

    dokładnie 1 MW... więcej = koncesja

    pozdrawiam
    s_13

  • 29. Data: 2012-01-10 15:01:36
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Bredzisz.
    Tylko troszeczkę.
    Postawiłeś sobie elektrownię i się do niej podłączyłeś?
    --
    Krzysiek

  • 30. Data: 2012-01-10 18:00:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bartek" je4sha$rvh$...@i...gazeta.pl

> [...]
    nie spodziewaj się, że na tym zaoszczędzisz.
    > Koszty związane z budową prawdopodobnie nigdy się nie zwrócą. Co innego jeśli ma

    Na razie mogą zwrócić się tam, gdzie nie ma zwykłej
    elektryczności a jest wiatr -- na jakimś pustkowiu. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'