  • 11. Data: 2017-09-21 23:11:59
    Temat: Re: Przylacze pieca - redukcja
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 09:10, a...@g...com pisze:
    > Tam jest pompa na bypassie tego czegos z kulka. Nie wiem jak sie to nazywa :)

    Niech sobie będzie pompka na bypassie z tym czymś z kulką. Kupuj kocioł
    z jak największymi przyłączami, aby mógł pracować w grawitacji. Ponadto
    dobrze, żeby zasobnik CWU był podłączony pod oddzielne przyłącza, albo
    chociaż, żeby kocioł miał 2 zasilania (jedno dla obiegu grzejników, a
    drugie zasobnika CWU). Można dołożyć zawór 3-drogowy tak, żeby w razie
    zaniku zasilania, kocioł mógł dalej pracować w grawitacji.

    Jak jakiś "magik" co to wszystkie rozumy świata pozajadał i zęby zjadł
    na hydraulice Ci powie, że się nie da albo zacznie Ci opowiadać
    historyjki, że trzeba rury wymienić na cienkie, bo teraz jest w obiegu
    dużo wody i dlatego kocioł więcej pali, to poszczuj psami i wygoń z domu.

    P.S. To coś z kulką nazywa się "zawór różnicowy".

  • 12. Data: 2017-09-22 07:26:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 23:12:45 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > z jak największymi przyłączami, aby mógł pracować w grawitacji.

    a w jakim celu? Na wypadek braku prądu czy o co innego chodzi?

    b.

  • 13. Data: 2017-09-22 13:59:11
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > a w jakim celu? Na wypadek braku prądu czy o co innego chodzi?

    Dobrze zrobiona grawitacja spokojnie chodzi bez pompki.Nawet przy piecu na
    groszek.Tyle, że pompka sie przydaje...Nie wiem, po co.Moja jest zepsuta pd 5 lat.
    Różnicowy też mam, ale bez pompki jest potrzebny, jak kurzajka na ...
    Problemy są przy bojlerze-ale nie chce mi się go przerabiać.Piec chodzi przeważnie na
    minimalnych nastawach i wodado mycia raczej nie parzy.Pomagam sobie, przymykając
    grzejniki,ale w takich przejściowych okresach i to nie pomaga.

  • 14. Data: 2017-09-22 14:55:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A w takim celu zeby nie wydawac kasy na prad. Przez sezon pracy pompki wyjdzie kwota
    ktora kazdy potrtafi lepiej wykorzystac niz do napedu zbednej pompki.