  • 1. Data: 2011-06-17 17:25:59
    Temat: Przyłącze/wewn. instalacja gazowa - zgłupiałem już
    Od: mucher <m...@g...com>

    No właśnie - jak wygląda sytuacja tutaj? Mam projekt/PNB z tytułem
    "Budynek mieszkalny ...... wraz z instalacjami wewnętrznymi wod-kan,
    gazową, CO i elektryczną" - tak jest napisane na decyzji; na projekcie
    zagospodarowania architekt dała adnotację "Gaz - instalacja wewn. nie
    objęta wnioskiem". Na PNB jest adnotacja o koneczności zrealizowania
    "odcinka wewnętrznej instalacji gazowej od ZRP w linii ogrodzenia do
    ściany budynku".

    Mam też "projekt przyłącza gazowego" opracowany przez branżystę. W
    projekcie uzgodnienie ZUDP mówi o bezkolizyjności przyłącza oraz
    "wewnętrznej instalacji". Już wiem, że budowa przyłącza nie wymaga
    PNB, ale z 2 strony gazownia warunkuje wykonanie przyłącza dopiero w
    momencie wykonania wewnętrznej instalacji.

    No i teraz czytam i nie jestem pewien, czy potrzebne mi jest do tego
    drugie pozwolenie na budowę? Z tego co wiem, jest na grupie paru
    instalatorów, a jeden nawet z tej samej gminy (okolice Krakowa, RD
    Krowodrza) - jak wygląda to w praktyce, czy da się to jakoś załatwić
    jednym papierem/projektem (a jeśli nie, to jaka jest najprostsza
    droga). Czy najlepiej np. rozszerzyć projekt przyłącza o instalację
    wewnętrzną?

    mucher

  • 2. Data: 2011-06-17 21:07:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:25:59 -0700 (PDT), mucher napisał(a):

    > No i teraz czytam i nie jestem pewien, czy potrzebne mi jest do tego
    > drugie pozwolenie na budowę?

    Tak. Na tych kilka metrow rury wkopanej w ziemie musisz miec PNB.
    Przerabialem to miesiac temu. Dawniej niektore zaklady gazownicze to
    olewaly, a starostwa przymykaly oko, teraz im sie odwidzialo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2011-06-18 07:25:39
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 17 Cze, 23:07, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Przerabialem to miesiac temu. Dawniej niektore zaklady gazownicze to
    > olewaly, a starostwa przymykaly oko, teraz im sie odwidzialo.

    Genialne... no dobra - to teraz z projektowego punktu widzenia - da
    się to jakoś załatwić tym projektem przyłącza (rozszerzając o budowę
    wewnętrznej instalacji?) Na razie zatwierdził to ZUDP, nie zgłaszałem
    jeszcze przyłącza w starostwie?

    mucher

  • 4. Data: 2011-06-18 21:25:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mucher wrote:
> [...]
    > jednym papierem/projektem (a jeśli nie, to jaka jest najprostsza
    > droga). Czy najlepiej np. rozszerzyć projekt przyłącza o instalację

    mnie to wygląda na nieścisłość w dokumentacji, którą warto by jednak
    wyjasnić.

    Bo skoro masz PNB z instalacją gazowa i masz uzgodniony projekt tej
    instalcji podbity przez starostwo jako część całej zatwierdzonej do PNB
    dokumentacji, to imho możesz ją wykonac na podstawie tego PNB.

    Powstaje pytanie czy architekt nie popełnił pomyłki pisząc o oddzielnym
    opracowaniu na mapce zagodpsodarowania terenu. Co jest w częsci opisowej
    planu zagospodarowania i instalacji "wewnętrznej"?

    Projekt przyłacza dotyczy kawalka od magistrali do licznika w granicy które
    sa wykonywane przez ZG.

  • 5. Data: 2011-06-18 22:24:22
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 18 Cze, 23:25, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    Akurat na Twoje komentarze liczyłem niejako po sąsiedzku (Gmina
    Zabierzów, jeśli się nie mylę?)

> [...]
    > instalcji podbity przez starostwo jako część całej zatwierdzonej do PNB
    > dokumentacji, to imho możesz ją wykonac na podstawie tego PNB.

    No tak - sprzeczną (jak dla mnie) rzeczą jest tylko kwestia odcinka
    budynek-licznik, bo o tym mówiła treść PNB (instalacja wewnątrz
    budynku jak najbardziej była nim objęta). Domyślam się, że z
    praktycznego punktu widzenia miałeś z tym jakoś styczność? Część
    opisową sprawdzę, akurat nie mam papierów pod ręką.

    mucher

  • 6. Data: 2011-06-19 08:39:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jun 2011 00:25:39 -0700 (PDT), mucher napisał(a):

    > Genialne... no dobra - to teraz z projektowego punktu widzenia - da
    > się to jakoś załatwić tym projektem przyłącza (rozszerzając o budowę
    > wewnętrznej instalacji?)

    Chyba sie nie da. Osobne pozwolenie, osobny projekt...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2011-06-19 08:42:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jun 2011 23:25:22 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    (...)

    Jezeli ma w projekcie domu czesc podziemna instalacji, to powinno byc tak,
    jak piszesz. U mnie jej nie bylo. Latwiej chyba uzyskac nowe PNB niz
    zmieniac to na caly dom - u mnie cala procedura trwala 4 dni plus 14
    czekania na "ostatecznosc".

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2011-06-19 08:56:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > tak, jak piszesz. U mnie jej nie bylo. Latwiej chyba uzyskac nowe PNB
    > niz zmieniac to na caly dom - u mnie cala procedura trwala 4 dni plus

    w okolicach krakowa czekanie na PNB trwa przepisowe dwa miesiące :)

  • 9. Data: 2011-06-19 10:44:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 10:56:23 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > w okolicach krakowa czekanie na PNB trwa przepisowe dwa miesiące :)

    Hmmm... ja jestem wlasnie z Krakowa, a dom buduje w okolicach :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2011-06-19 13:57:51
    Od: mucher <m...@g...com>

> [...]

    > opracowaniu na mapce zagodpsodarowania terenu. Co jest w częsci opisowej
    > planu zagospodarowania i instalacji "wewnętrznej"?

    Dokładnie to ""wykonanie przyłącza gazowego - w II etapie",
    "Wewnętrzne linie zalicznikowe - w II etapie".

    > Projekt przyłacza dotyczy kawalka od magistrali do licznika w granicy które
    > sa wykonywane przez ZG.

    Dlatego kombinuję, czy nie wystąpić jako pierwsze na to WLZ od ściany
    do licznika. Zresztą nawet jak mam załatwiać pozwolenie na budowę, to
    dobrze gdyby dało się na przykład podpiąć choćby istniejące
    uzgodnienie ZUDP (bo to najwięcej czasu zajmuje).

    mucher