  • 1. Data: 2011-04-03 21:00:47
    Temat: Przyłbica spawalnicza
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałem zakupić sobie przyłbicę samościemniaącą.
    Jednak w necie jest bardzo duży wybór różnych modeli.
    Kupując na co zwrócić uwagę.
    Co jest przydatne, a co jest zwykłym bajerem.
    Czasu ściemniania nie sprawdzę więc chyba wszystko jedno czy 1/10 000s czy też
    1/30 000s.

    Nadmieniam, że spawam zupełnie amatorsko niezbyt dobrze.

    Pozdrawiam
    Zbyszek S

  • 2. Data: 2011-04-03 21:45:12
    Temat: Re: Przy?bica spawalnicza
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Zbyszek pisze:
> [...]
    > 1/30 000s.
    >

    > Nadmieniam, że spawam zupełnie amatorsko niezbyt dobrze.

    Też spawam amatorsko i używam takiej przylbicy.

    Mam tam jakieś pokrętła typu czułość i minimalny czas zaciemnienia, ale
    używałem tego chyba tylko na początku.

    To co ma znaczenie:
    - wizjer im większy tym lepszy
    - opaska na głowę żeby była w miare solidna
    - minimalne gabaryty, jak się spawa w zakamarku to głowa+przyłbica jest
    jednak większe niż sama głowa.
    - moja przy braku zaciemnienia troche jednak ściemnia, co przeszkadza
    przy słabym oświetleniu. A jak sobie człowiek przyświeci żarówką to
    "myśli" że już spawam i przyciemnia. Przydałby się na to jakiś
    patent.

    bajcik

  • 3. Data: 2011-04-05 10:40:53
    Temat: Re: Przyłbica spawalnicza
    Od: Jacek <n...@g...com>

    To dobry pomysł, bo nie dość, że spawa się wygodnie, to jeszcze ma się
    drugą rękę wolną. Ja kupiłem w Castoramie 20 zł drożej, niż na Allegro,
    ale mogłem sobie przymierzyć i nie żałuję.
    Jacek