  • 11. Data: 2014-05-01 23:40:36
    Temat: Re: Przyspieszyło?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Phi. Kasztanowce kwitną od ubiegłego tygodnia. Konwalie też
    > zaczęły, a lilaki za niedługo skończą.

    Moje lilaki zaczęły dzisiaj rano. Jakieś takie ideowo zaangażowane
    się zrobiły. Chyba chciały coś uczcić w ten sposób.

    Jarek

    --
    Pierwszego maja o 8 rano | A gdy już wszyscy członkowie rządu
    na trybunę honorową | stanęli u jego boku

  • 12. Data: 2014-05-02 02:54:23
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Dnia 2014-05-01 22:15, obywatel SJS uprzejmie donosi:
    >
    > Phi. Kasztanowce kwitną od ubiegłego tygodnia. Konwalie też zaczęły, a
    > lilaki za niedługo skończą.

    U mnie sąsiad już padł z flaszką w rowie... to jak koniec maja:)

    A.

  • 13. Data: 2014-05-02 13:13:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 01 May 2014 22:30:38 +0200, Qrczak napisał(a):

    > lilaki za niedługo skończą.

    Moje właśnie zaczęły, tj kiście są w 1/3 rozkwitu - odmiany wielkokwiatowe,
    szlachetne. Te drobnokwiatowe, które nazywamy "włoskimi", dopiero mają
    zamiar się rozwinąć. Kasztany u mnie jeszczze nie kwitną. Tak więc nie ma o
    co rabanu robić, wiosna jak zawsze.

  • 14. Data: 2014-05-03 19:52:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Apr 2014 14:59:17 +0200, SJS napisał(a):

    > Zajeły nadstawkę, zalały - bedzie miodek

    Przyszły 2 nowe silne i duże roje, hurra, mam znowu trzy!
    :-)

  • 15. Data: 2014-05-03 20:41:33
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-05-03 19:52, Ikselka pisze:

    > Przyszły 2 nowe silne i duże roje, hurra, mam znowu trzy!
    > :-)

    Będzie dużo rójek.
    Odwirowałem z jednego 2,5 l miodu z mniszka /tylko nadstawka/
    Nadstawkę założyłem trzy tygodnie temu jak wyjeżdżałem do Egiptu!

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2014-05-03 21:16:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 03 May 2014 20:41:33 +0200, SJS napisał(a):

    > Będzie dużo rójek.

    Ciekawe, że przyszły teraz - przecież za wcześnie jeszcze na rójkę. Nie
    rozumiem. Może to wędrówka głodowa? Teraz na rójkę zdecydowanie za
    wczesnie...

    > Odwirowałem z jednego 2,5 l miodu z mniszka /tylko nadstawka/
    > Nadstawkę założyłem trzy tygodnie temu jak wyjeżdżałem do Egiptu!

    Ja nie podbieram teraz - u nas słabo z pożytkami, więc nie chcę pszczół
    ograbiać, bierzemy miód tylko raz w roku, w lipcu.

  • 17. Data: 2014-05-03 21:33:04
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-05-03 21:16, Ikselka pisze:

> [...]
    >
    > Ja nie podbieram teraz - u nas słabo z pożytkami, więc nie chcę pszczół
    > ograbiać, bierzemy miód tylko raz w roku, w lipcu.

    Moje mają duże zapasy i podbieram zwykle z nadstawek plus 3 ramki z gniazda.
    Bywało po 20 l z ula ale i były lata gdy 3 l z ula było i koniec
    Rójki sa bo pszczelarze nie zorientowali się, że trzeba gwałtownie
    gniazda poszerzać

    --
    sjs

    ---