  • 1. Data: 2011-12-03 23:06:11
    Temat: Przystosowanie mieszkania dla osoby niepełnosprawnej
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Tak się złożyło, że będę musiał przystosować mieszkanie dla przebywania
    i pielęgnacji osoby niepełnosprawnej (aktualnie leżącej; mam nadzieję,
    że po rehabilitacji będzie w stanie poruszać się na wózku).

    Mieszkanie 3 pokojowe, oddzielnie ubikacja (malutka - jak tam wjechać
    wózkiem i przemieścić tę osobę na "tron"?) i łazienka (aktualnie jest i
    wanna i kabina prysznicowa - z czego łatwiej korzystać przy pielęgnacji?).

    Powiedzmy, że nie ma ograniczeń finansowych.

    W miarę sprawdzona (zrobią co się im narysuje) ekipa remontowa jest
    dostępna "pod parą".

    Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać?

    Deadline jest za 6-8 tygodni.

    Piotrek

  • 2. Data: 2011-12-04 09:30:31
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Powiedzmy, że nie ma ograniczeń finansowych.
    >
    > W miarę sprawdzona (zrobią co się im narysuje) ekipa remontowa jest

    no to zaczynaj... :-)
    twoją "miarką" jest wózek inwalidzki, więc jego szerokość determinuje
    szerokość wszystkich ościeżnic, brak progów, odporne pokrycie podłóg,
    co do kibelka, to popatrz jak to jest zrobione w toaletach dla
    niepełnosprawnych, umywalka specjalna, cienka, dająca podjechać pod
    spód wózkiem, przy kibelku rączki, wózkiem podjeżdżasz z boku i
    wspierając się na rękach przemieszczać się, jeśli prysznic, to bez
    brodzika, bez progu... oprócz tego masa pierdołów, włączniki, blaty,
    półki na odpowiednich wysokościach...
    potrzeba matką wynalazków... wczuj się w rolę i sam popróbuj niektóre
    rozwiązania... powodzenia...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-12-04 11:41:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-04 10:30, s_13 wrote:
> [...]
    > półki na odpowiednich wysokościach...
    > potrzeba matką wynalazków... wczuj się w rolę i sam popróbuj niektóre

    Tia ...

    Wypożyczyłem na poniedziałek wózek inwalidzki. Siądę sobie w nim i
    pojeżdżę po tym mieszkaniu, to pewnie mi się oczy otworzą na potencjalne
    problemy ...

    Dzięki za zwrócenie uwagi na niektóre aspekty.

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-12-05 13:54:49
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-12-04 10:30, s_13 pisze:

> [...]
    > wspierając się na rękach przemieszczać się, jeśli prysznic, to bez
    > brodzika, bez progu... oprócz tego masa pierdołów, włączniki, blaty,

    Pod prysznicem potrzebne będzie specjalne rozkładane krzesełko
    umożliwiające mycie w pozycji siedzącej, wskazana jest bateria
    termostatyczna, na ścianach w przedpokoju warto zamontować
    poziome uchwyty, niepotrzebne drzwi wewnętrzne trzeba usunąć, osobny
    problem to dostosowanie mieszkania do wjazdu wózkiem z zewnątrz.

    T.

  • 5. Data: 2011-12-05 16:51:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-05 14:54, Tomasz Finke wrote:
    > Pod prysznicem potrzebne będzie specjalne rozkładane krzesełko
    > umożliwiające mycie w pozycji siedzącej, wskazana jest bateria

    Dzięki za odzew.

    Nie jest dla mnie (jeszcze) jasne na ile da się zrealizować koncepcję
    kabiny prysznicowej bez progów i jednocześnie bez wprowadzenia
    dodatkowego podwyższenia poziomu podłogi w łazience w stosunku do
    przedpokoju.

    Tak więc choćby dlatego rozważam różne opcje.

    Czy masz może opinię na temat korzystania przez osobę niepełnosprawną
    (bezwład lewej części ciała) z wanny, przy użyciu krzesełek wannowych?

    Na przykład takiego <http://www.youtube.com/watch?v=UDDPJ1b-VP0>

    IMHO boki wanny i oparcie krzesełka spełniają tu role dodatkowych
    ograniczników zabezpieczających przed upadkiem na bok / do tyłu.

    Zakładam, że przynajmniej początkowo nie będzie mowy o samoobsłudze. Tak
    więc opiekun tak czy inaczej będzie dostępny i pomoże przesiąść się z
    wózka na krzesełko i włożyć nogi do wanny.

    > termostatyczna, na ścianach w przedpokoju warto zamontować
    > poziome uchwyty, niepotrzebne drzwi wewnętrzne trzeba usunąć, osobny

    OK.

    > problem to dostosowanie mieszkania do wjazdu wózkiem z zewnątrz.

    Przynajmniej tu nie ma wielkiego problemu, poza jednym niezbyt wysokim
    progiem przy drzwiach wyjściowych z mieszkania.

    Piotrek