  • 21. Data: 2013-02-10 03:32:27
    Temat: Re: Pustaki Jopek -opinie
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    news:32207995-7a38-422c-81d9-1f747fd12667@googlegrou
    ps.com...

    > Ci sami marketingowcy sprzedali Tobie 20 cm styro w posadzkę;)

    Ty się nie śmiej. U mnie jajcieplej jest w piwnicy gdzie mam 18cm styro w
    posadzce.
    Teraz bym poniżej 20cm styro na gruncie nie schodził.

  • 22. Data: 2013-02-10 11:15:34
    Od: "quent" <x...@x...com>

    oglegroups.com...
    > Procentowo pewnie wyszło ze 30% drożej
    > I tak na każdym etapie budowy tylko "2tys zł"(30%)drożej;))

    To racja ale też kwota za "budulec" jest raczej z tych niższych na całej
    budowie. Trochę dziwią wiec te wszystkie kilometrowe wątki co wybrać, ytong
    czy może coś tańszego. Porotherm czy....

  • 23. Data: 2013-02-10 11:58:40
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-10 03:26, kiki pisze:
    > Bo to trzeba było zrobić inny projekt. Szkielet zrobić z z betonu lub
    > stali i dookoła obudować najsłabszym porothermem byle tylko stał i nie
    > przenosił obciążeń. Słupu trzeba by było schować o grubość muru. Coś da
    > się zawsze wykombinować.
    > Teraz bym użył ciepłego materiału na szkielecie nośnym. Ten szkielet ma
    > być w środku.

    Ale ja jestem b. zadowolony ze ściany 2W Ytong+15cm styro.
    Jest ciepło, gazu mało idzie. Szafki dobrze się wiesza. Na budowie
    świetnie bruzdowało się pod instalacje.
    Gdybym budował jeszcze raz to zrobiłbym tak samo.

  • 24. Data: 2013-02-10 17:12:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > akurat ja to przeliczam najdurniejsze rzeczy, nikt mi nic nie
    > wciśnie, zatem i ta podłoga taka wyszła :-)
    > Zreszta chodzi o to zeby pomysły na budowę były kompletne - jeśli dom
    > ma byc średnio ciepły, taki standartowy to na sciany idzie 10-15cm
    > styro, a na podłoge powiedzmy 10.
    > U mnie na ścianie jest 20cm, do tego w konstrukcji kanadyjczyka
    > bedzie wełna ok 14cm - no to i na podłodze dam wiecej niż normalny
    > człowiek :)
    > A do zmniejszenia tej grubości skłoniłaby mnie tylko analiza
    > wytrzmałościowa - ile sie ugnie z ubiegiem czasu taka gruba warstwa?
> [...]

    nie wiem jak to liczyłęś ale 20 cm w podłodze daje praktycznie żaden zysk w
    stosunku do 15 czy nawet 10cm.

    chyba że dom na palach ,asz :)

  • 25. Data: 2013-02-10 17:13:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > czytaj uważnie - ściany to 14cm wełny+20cm styro.

    rozumiem ze okna nie otwieralne 3 szybowe? rekuperator itd...

  • 26. Data: 2013-02-10 17:15:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > styro w posadzce.
    > Teraz bym poniżej 20cm styro na gruncie nie schodził.

    lepiej pomyśl dalczego tam masz najcieplej czy to napewno wina tego
    styropianu.

    hints

    piwnica jest wkopana w ziemi
    podłoga jest co najmniej 150cm poniżej gruntu jeśli nie 200cm,
    brak okien.

  • 27. Data: 2013-02-10 18:40:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 17:13:49 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Budyń wrote:

    > rozumiem ze okna nie otwieralne 3 szybowe? rekuperator itd...

    3 szybowe, otwierane - chciałem witryny ale mnie zakrzyczeli ze nie bedzie jak myć.
    Natomiast jako ciekawostkę podam ze własnoręcznie wypełniłem pianą ramy - ten
    najgrubszy profil. Gwarancji sie pewnie pobyłem - ale w końcu ma być ciepło i
    kosztowało mnie to tylko kilka puszek piany.
    Rekuperator też jest przewidziany. I jakis przerośnięty solar :)

    b.

  • 28. Data: 2013-02-10 18:42:59
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-10 18:40, Budyń pisze:
    > Natomiast jako ciekawostkę podam ze własnoręcznie wypełniłem pianą ramy - ten
    najgrubszy profil.

    W zamontowanych już oknach?
    Ja to zrobiłeś?
    Myślę o czymś podobnym ale dla okien narożnych - profile pionowe narożne.

  • 29. Data: 2013-02-10 19:26:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 17:12:54 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > nie wiem jak to liczyłęś ale 20 cm w podłodze daje praktycznie żaden zysk w
    > stosunku do 15 czy nawet 10cm.

    no własnie -ty masz swój do w ozk wpisany? Co wychodzi w wariancie 10, 15 i 20cm?
    Bo ja mam jakies obliczenia zgrubne, przez ozk nie przebrnąłem...

    b.

  • 30. Data: 2013-02-10 19:30:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 18:42:59 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > W zamontowanych już oknach?

    no nie ;-) Położonych na stole. Nawierciłem otwory od niewidocznej strony i
    pianowałem.
    Pianowałem tylko ramy, skrzydeł jeszcze nie - bo to da sie zrobic później a chciałbym
    jakąś temowizją zobaczyć czy to w ogóle ma sens.

    b.