  • 41. Data: 2013-02-11 09:52:01
    Temat: Re: Pustaki Jopek -opinie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Oj, kiepsko to widzę, ale nie znam się, mogę błądzić.
    > Mam dom zbudowany tak, że od wewnątrz jest gruby BK, później powietrze, a
    > na zewnątrz cegła na płasko (plus tynk oczywiście). Dom jest ciepły, ale
    > nie przesadnie ciepły.
    > Kiedy był budowany (jakieś 30 lat temu), było to coś, na dzisiejsze
    > standardy - jednak porażka.
    > Jest za ciepły, aby opłacało się go ocieplać, ale za zimny, aby dało się
    > zejść z kosztami ogrzewania do przyzwoitych poziomów (o jakich słyszę na
    > lewo i prawo). Jednamy słowem szach-mat :)

    Ja np. świadomie zbudowałem ścianę 1w z BK i płacę więcej za ogrzewanie...
    ale płacę o kilka stów więcej a oszczędziłem kilkanaście tysięcy. Jak kiedyś
    ten dom sprzedam i wybuduję kolejny to pewnie nowy nabywca, też będzie
    mówił, że zrobiłem bez sensu, bo ani to zostawić ani ocieplić, ale co mnie
    to obchodzi - ja wiem ile na tym zyskałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2013-02-11 10:16:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Dziwna ta ekonomia trochę.
    > Ja uwazam że nalezy liczyć tak- dodatkowe 10cm styro w posadzce to
    > koszt 2000zł. Zysk roczny to myśle 10zł. Zwrot po 20latach. Czy sie
    > opłaca czy nie to juz każdy indywidualnie wg siebie patrzy.
    > I nic do tego nie ma czy zapotrzebowanie całkowite domu to 10kw czy
    > 2kW.
    > No chyba że ktoś jakies rekordy chce bić i nie patzrąc na koszty
    > inwestycyjne planuje zejśc z zapotrzebowaniem do rekordowo niskiego
    > poziomu.

    no właśnie o tym piszę...

  • 43. Data: 2013-02-11 10:20:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 10:16:50 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > no właśnie o tym piszę...
    Tylko takie podejście nie ma nic wspólnego z ekonomią

  • 44. Data: 2013-02-11 10:25:16
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-11 09:43, Ergie pisze:
    > Ścianę 1w
    > jest znacznie łatwiej zrobić dobrze i ma mniej mostków termicznych.

    ..niż ścianę 2W?
    Chyba odwrotnie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 45. Data: 2013-02-11 10:56:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > ..niż ścianę 2W?
    > Chyba odwrotnie.

    Kuźwa ileż razy można takie dyskusje krążą tu od kiedy pamiętam. Po kolei:
    - brak mostków cieplnych na pierwszej i ostatniej warstwie (do ziemi i do
    dachu) a ile mostek do dachu można wyeliminować to tego do ziemi przy
    ścianie innej niż 1w nie da się wyeliminować.
    - brak mostków przy oknach. W ścianie 2w aby to osiągnąć trzeba montować
    okna na "wysięgnikach" w warstwie ocieplenia mało kto tak robi bo te dobre
    są drogie, więc zwykle licuje się z zewnętrzną krawędzią ściany i już jest
    mostek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2013-02-11 11:07:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 22:53:01 UTC+1 użytkownik kiki napisał:
    > Piwnicę mam pod połową domu. Pod drugą połową jest ziemia i parter od razu i
    >
    > tam jest 8cm 2x4 na zakładkę i posadzka zimna. W piswnicy ciepła.

    Myślę że oszukali ciebie na styropianie tam gdzie jest zimna posadzka. Ssprawdz
    paragony;)

  • 47. Data: 2013-02-11 11:23:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Piwnicę mam pod połową domu. Pod drugą połową jest ziemia i parter od razu
    > i tam jest 8cm 2x4 na zakładkę i posadzka zimna. W piswnicy ciepła.

    Temperatura posadzki to korelacja strat budynku, a nie tylko jej ocieplenia.
    W piwnicy masz mniejsze straty to i posadzka bedzie cieplejsza.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2013-02-11 11:27:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Łukasz" <r...@o...pl> wrote in message

    > Ona jest jeszcze gorsza. Ma dziury powstałe przez spopielenie drobnych
    > trocin i jeszcze bardziej wieje tym gównem.
    > Przestrzegam przed wyrobami ogólnie zwanymi ceramiką porowaną. Mam z
    > Porothermy i to jest największe gówno jakie może być.

    Ty Kiki z gowna to miales przede wszystkim wykonawcow, bo ja i nie tylko na
    tej grupie mam dom z Porothermu i mi nic nie wieje.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2013-02-11 11:51:21
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-11 10:56, Ergie pisze:
> [...]
    > okna na "wysięgnikach" w warstwie ocieplenia mało kto tak robi bo te
    > dobre są drogie, więc zwykle licuje się z zewnętrzną krawędzią ściany i

    Pisałeś, że łatwiej zrobić dobrze ścianę 1W niż 2W - o to mi chodziło.
    Nie jest łatwiej zrobić dobrze. Osobiście znam 3 przypadki osób, które
    budowały 1W i potem docieplały styro.
    A ile takich wątków czytałem tu na grupie i na forum muratora to nie
    wspomnę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2013-02-11 13:34:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Pisałeś, że łatwiej zrobić dobrze ścianę 1W niż 2W - o to mi chodziło.

    A dobrze to nie znaczy bez mostków?

    > Nie jest łatwiej zrobić dobrze. Osobiście znam 3 przypadki osób, które
    > budowały 1W i potem docieplały styro.

    Ja nie znam ani jednego, ale też inna sprawa, że znam tylko dwa przypadki
    domów ze ścianą 1w z BK - obaj właściciele murowali samemu i obaj są bardzo
    zadowoleni.

    > A ile takich wątków czytałem tu na grupie i na forum muratora to nie
    > wspomnę.

    Przez 8 (a może już 9) lat na tej grupie widziałem tylko jeden taki wątek,
    ale tamten ktoś miał BK murowany na normalną zaprawę. Za to wątki na temat
    mam ścianę 2w i płacę 6 tys za ogrzewanie widzę co roku.

    Zrobiłem sam ścianę 1w bez żadnego doświadczenia murarskiego. Dokładność
    taka, ze dawałem na to bezpośrednio gładź bez potrzeby tynku. Tego nie da
    się spieprzyć. Kładziesz jeden bloczek na drugi na 1mm kleju, jak chcesz to
    położyć krzywo - przecież to samo leży płasko? Mostków cieplnych nie zrobisz
    bo nie ma gdzie ani jak. Nadproża są systemowe, pierwsza i ostatnia warstwa
    są ok. Pozostaje jedynie wieniec przy którym trzeba dać styropian albo
    wełnę - no ale aby o tym zapomnieć to trzeba się naprawdę postarać.

    Aby źle zrobić ścianę 1w trzeba naprawdę chcieć i kombinować - czyli np.
    - zamiast dociąć ostatni bloczek na wymiar domurować z cegieł (ale skąd
    cegły to nie mam pojęcia)
    - pod stropem wymurować trzy rzędy cegieł aby miał lepsze oparcie (nie wiem,
    skąd ten mit, ale słyszałem od kilu osób)
    - zamiast systemowych nadproży używać betonowych eLek albo wylewać samemu
    - słyszałem też o szparach zalewanych zaprawą, ale nie wiem, ani skąd wziąć
    zaprawę, ani skąd wziąć szpary skoro bloszki mają dokładność 1mm.

    Pozdrawiam
    Ergie