  • 1. Data: 2010-05-03 16:15:05
    Temat: Pytania o rekuperator
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Powiedzcie mi jak to wygląda w przypadku gdy mam tez kominek?

    Czy rekuperator będzie rozprowadzał w jakimś stopniu ciepło w domu?
    Oczywiście na pewno nie myślę o takiej wydajności jak DGP, ale... ?
    Czy jeśli mam zamiar montować rekuperator to nie każdy kominek się nadaje?
    Ze obudować też trzeba go odpowiednio żeby nie było "cofki'?
    Czy przy rekuperatorze wszystkie okna muszą być szczelne, bez
    mikrowentylacji?
    A przy otwieraniu okien, wietrzeniu itd. trzeba wyłączać rekuperator?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-05-03 21:01:50
    Temat: Re: Pytania o rekuperator
    Od: Miki <m...@g...com>

    Do domu z reku musisz kupić kominek, który zasilany jest tylko
    powietrzem z zewnątrz (do spalania). Większość kominków ma rurę na
    dojście powietrza z zewnątrz, ale niestety mają też szczelinkę, którą
    regulujesz intensywność spalania dopuszczając powietrze z
    pomieszczenia. Nie nadają się, bo wentylacja może zaciągać dym do
    budynku.
    Reku w jakimś stopniu będzie rozprowadzał ciepło, ale rewelacji nie
    będzie. Pamiętaj, że w każdym wypadku powietrze nadmuchiwane do
    budynku będzie miało niższą temperaturę niż to wydmuchiwane. Można
    kombinować z równoważeniem obiegu w domu tak, żeby do pomieszczenia z
    kominkiem był duży nadmuch, który rozniesie ciepło po innych
    pomieszczeniach, ale to trudne i dobrze wychodzi tylko w dużych,
    otwartych pomieszczeniach.
    Mikrowentylacją się specjalnie nie martw, po prostu zamykaj okna. Nic
    specjalnego się nie stanie, jak będziesz wyglądał przez okno lub
    siedział na otwartym balkonie.
    A dlaczego mając reku chcesz wietrzyć otwierając okna, bo tego nie
    rozumiem?
    Pozdrówka
    Miki