  • 11. Data: 2019-11-17 11:41:00
    Temat: Re: Pytanie do specjalistów - jak się pochyla taflę jeziora?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-17 o 10:03, Marek pisze:

    > Nn o to jeszcze raz: bo poprzednia odpowiedź pisałem bez okularów i
    > zobaczyłem przecinek którego nie było.
    > "[...] jeziora KTÓREGO  [...] tafla." Gdyby chodziło o nieckę byłoby
    > KTÓREJ tafla. Stąd cytowany fragment dotyczy tafli jeziora a nie tafli
    > niecki jeziora.

    Jeżeli była wcześniej mowa o "niecce jeziora" to chyba zrozumiałym jest,
    że chodzi o taflę tej niecki jeziora, a nie taflę wody. Jakby chodziło o
    taflę wody to by było napisane o tafli wody, a nie tafli w nawiasie jako
    doprecyzowanie, bezpośrednio po wypowiedzi o niecce jeziora.

    Doprecyzowanie zawarte w nawiasie zawsze dotyczy wcześniejszej
    wypowiedzi, a nie Twoich domysłów i skojarzeń, że tafla zawsze dotyczy wody.

    Niezdrowo się podniecasz "Marcinku". Jak zwracasz komuś uwagę dotyczącą
    gramatyki to chociaż sam się stosuj do tej gramatyki i nie zaczynaj
    zdania małą literą. Poza tym zdań nie zaczyna się od spójnika "a",
    "albo" itp. Naucz się budowania wypowiedzi dzieląc je na zdania. Jak
    widzę masz także ogromny problem z używaniem przecinków. Nie wiesz gdzie
    je stawiać i dlatego często ich brakuje w Twoich wypowiedziach albo też
    są postawione tam, gdzie ich być nie powinno.

  • 12. Data: 2019-11-18 00:31:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Nov 2019 11:41:00 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Niezdrowo się podniecasz "Marcinku". Jak zwracasz komuś uwagę
    > dotyczącą

    Jak zwykle z kimś mnie myślisz. Ciekaw ile razy będziesz powtarzał ta
    sama bzdurę o tafli niecki.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2019-11-18 11:09:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.11.2019 o 21:58, Marek pisze:
    > Jak się pochyla taflę jeziora?
    Ja nie wiem, ale tu masz namiary na eksperta, który na pewno wie:
    https://tinyurl.com/tl6b4vg
    Jacek

  • 14. Data: 2019-11-18 14:04:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.11.2019 o 11:09, Jacek pisze:

    > Ja nie wiem, ale tu masz namiary na eksperta, który na pewno wie:
    > https://tinyurl.com/tl6b4vg

    A po co, jeśli na miejscu jest expierd? Od wszystkiego.
    Tak świergoli sam. Bez bicia. Podpisuje się Użyszkodnik,
    albo jakoś podobnie.

  • 15. Data: 2019-11-20 14:56:32
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-11-17 o 10:24, Budyń pisze:

    > pobijecie sie teraz bo ktos na wikipedii coś napisał? Sucha niecka jeziora to
    rzadki wynalazek wiec moze wprowadzac w błąd. Aczkolwiek zdanie
    > "wzbogacono o wieże, kaplicę, basen czy nieckę jeziora (którego tafla byłaby
    pochylona o 30%)." jest dosc precyzyjne, tyle ze zaskakujace.

    > b.

    Będąc na drugim roku studiów, wybuchła wojna.