  • 1. Data: 2010-09-16 07:16:25
    Temat: Pytanie do właścicieli bram segmentowych
    Od: hk <b...@m...pl>

    Jak takie bramy są montowane?
    Wiem, że z tyłu ściany, wewnątrz budynku. Ale czy są jakieś listwy
    uszczelniające montowane w świetle wjazdu? W katalogach światło jest
    zmniejszone o np. 40mm. Czy to wynika z uszczelek, czy z czegoś innego?
    Bo tak sobie wyobrażam, że jak cała "aparatura" jest od wewnętrznej
    strony garażu to - o ile portfel wytrzyma takie kaprysy - każdy może
    sobie dać bramę 3m a otwór tylko 2,40 - i 60 cm bramy (po 30 cm z każdej
    strony) będzie sobie jeździło za ścianą...
    A pytam, bo mi robią wg projektu otwór na 2,40 i wydaje mi się ze to za
    mało (raz że trafić ciężko - taki ze mnie kierowca :P, dwa że przecież
    dojdzie izolacja ścian również w otworze na bramę - a nie tylko od
    zewnątrz ściany). No i ew. uszczelki
    A te uszczelki jakoś tak mi się wydają konieczne, żeby szpar między
    bramą a murem nie było - tylko nie wiem jak są robione i czy do tego
    styropianu na ścianie we wjeździe da się je przymocować...

  • 2. Data: 2010-09-16 08:03:40
    Temat: Re: Pytanie do właścicieli bram segmentowych
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Wrz, 09:16, hk <b...@m...pl> wrote:
> [...]
    > uszczelniające montowane w świetle wjazdu? W katalogach światło jest
    > zmniejszone o np. 40mm. Czy to wynika z uszczelek, czy z czegoś innego?

    Mi brame robil sasiad i mam pelne swiatlo wjazdu. Metalowe prowadnice
    sa przykrecone do scian w srodku, a nie do "osciezy" bramy. I
    uszczelka jest gumowa, miedzy prowadnica, a murem. Nie wiem skad
    wynika te zmniejszenie swiatla o 40mm -> ja mam zarowno po bokach jak
    i od gory 100% swiatla po otwarciu bramy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-09-16 08:08:09
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 16 Wrz, 09:16, hk <b...@m...pl> wrote:
    czegoś innego?

> [...]
    >uszczelka jest gumowa, miedzy prowadnica, a murem. Nie wiem skad
    >wynika te zmniejszenie swiatla o 40mm ->

    Niektórzy montuja uszczelki bramy w ten sposób że wystaja one po ok 2cm z
    każdej strony i u góry w swietle bramy. Ale to bez sensu w sumie.

    >ja mam zarowno po bokach jak
    >i od gory 100% swiatla po otwarciu bramy.

    U mnie tak samo

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-09-16 08:16:59
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-09-16 10:03, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > wynika te zmniejszenie swiatla o 40mm -> ja mam zarowno po bokach jak
    > i od gory 100% swiatla po otwarciu bramy.
    U góry faktycznie mam 100% światła, ale z szerokości mi zeszła grubość
    ocieplenia otworu garażowego, bo prowadnic btamy do styropianu nie
    przykręcę.

    Opcją było maksymalne wysunięcie pionowych prowadnic bramy bo są
    kątownikami (ale tez to było jakieś 1-1,5 cm na stronę), ale wolałem je
    solidnie przykręcić do muru.
    W sumie nie pamiętam ile dałem tam styropianu, ale gdzieś na poziomie
    2-4 cm na stonę wiec z 475cm światłą to procentowy ubytek jest znośny.

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 5. Data: 2010-09-16 08:41:32
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Wrz, 09:16, hk <b...@m...pl> wrote:
    > Jak takie bramy są montowane?
    > Wiem, że z tyłu ściany, wewnątrz budynku. Ale czy są jakieś listwy
    > uszczelniające montowane w świetle wjazdu?

    Może to zalezy od konkretnego systemu bramy?

    Moja (Krispol) ma prowadnice i uszczelki od środka, brama jest
    minimalnie szersza od samego wjazdu. Wziąłem typowy rozmiar po prostu,
    tak było bodajże taniej niż zamawiać na wymiar, a różnica jest
    dosłownie rzędu 10cm i w niczym mi nie przeszkadza, od zewnątrz nie
    widać, a wewnątrz nie razi ani w niczym nie przeszkadza.

    Jednak otwór 2,40 to faktycznie mało. Po ociepleniu glifu, nawet
    minimalnym zostanie 2,30, 2,35 najwyżej. Wjechać się wjedzie, ale dla
    niewprawnego kierowcy będzie to i kłopot i stres, jeśli jeszcze jest
    na to szansa, poszerz ten wjazd choć do 2,50. Jeśli ściany już
    wymurowane, to trudno, można skuć po 5cm z każdej strony, ważne, żeby
    nadproże miało zapas podparcia.

    J.

  • 6. Data: 2010-09-16 12:17:08
    Od: "P" <d...@g...pl>

    1. Powiem Ci z doswiadczenia że 2,4 m to mało.
    Jesli możesz - POSZERZAJ.

    2. Moja barma (Horman) howa się w środku (nie zawęża światła).

  • 7. Data: 2010-09-16 13:34:27
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 16.09.2010 14:17, P pisze:
    > 1. Powiem Ci z doswiadczenia że 2,4 m to mało.
    > Jesli możesz - POSZERZAJ.
    >
    > 2. Moja barma (Horman) howa się w środku (nie zawęża światła).

    W katalogu Hormann faktycznie tak jest bo sprawdzałem - ale np. katalog
    Wiśniowskiego podaje Sj=So-40mm. A wysokość (albo jej ograniczanie) dużo
    zależy od nadproża - im niższe wymagane tym większa szansa że wysokość
    ostateczna wjazdu będzie niższa niż "nominalna".
    Ale z tego co mówicie - szerokość wjazdu zawęża tak naprawdę tylko
    izolacja na glifie (nauczyłem się nowego słowa :) Muszę rozebrać ścianę,
    mam tylko kilka warstw położonych i tylko z jednej strony, to pewnie się
    odważę postawić murarzom... Tym bardziej ze mnie wq... ostatnio, mam
    okazję ćwiczyć asertywność.

  • 8. Data: 2010-09-16 17:47:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Wrz, 15:34, hk <b...@m...pl> wrote:

> [...]
    > mam tylko kilka warstw położonych i tylko z jednej strony, to pewnie się
    > odważę postawić murarzom... Tym bardziej ze mnie wq... ostatnio, mam

    To poszerzaj poszerzaj! Ja mam szer. 3,5m, garaz poltorej-stanowiskowy
    bo 4,5m w srodku -> tak akurat na autko + motocykl czy rowery i inne
    ogrodowe sprzety :-) I ta szerokosc wydaje mi sie akurat, choc
    kierowca IMHO jestem calkiem dobrym :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-09-16 19:19:30
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    > wynika te zmniejszenie swiatla o 40mm -> ja mam zarowno po bokach jak
    > i od gory 100% swiatla po otwarciu bramy.

    Ze styropianu. Zwłaszcza na górze (w końcu to beton ze zbrojeniem w
    środku więc dobrze byłoby dać tyle styropianu ile masz na ścianach).

    M.