  • 11. Data: 2010-05-06 13:08:53
    Temat: Re: Pytanie elektryczne - podłączenie agregatu jako backup zasilania
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    > Jeśli wspomniany wcześniej Spamel Ci nie odpowiada, to poszukaj czegoś w
    > katalogu Legranda lub Moellera. Jednak rozwiązanie na listwę będzie dużo
    > droższe i wymagające głębokiej skrzynki rozdzielczej.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Druid29

    Spamel nie pasuje ale ten elmont z pierwszej pomocy wygląda mi na to
    czego szukam.

  • 12. Data: 2010-05-06 13:08:55
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    WaskiDiver said the following on 06.05.2010 15:01:
    > Tyle, że agregat jest bez dodatkowej elektroniki odpalającej. Więc jak
    > siądzie mi zasilanie, to ide kopnąć agregat w garażu i przełączam wajche
    > w rozdzielni. Po czym czekam kiedy mi sie zapalą wszystkie fazy na
    > wejściu z energetyki - wajcha w druga strona i wylaczam agregat.

    W moim rozwiazaniu jak padnie zasilanie idziesz tylko kopnac agregat.
    Jak prad wroci, to idziesz tylko wylaczyc agregat. Mozesz dac dodatkowy
    np dzwonek na szyne DIN ktory bedzie dzwonil jak jest juz zasilanie z
    sieci i dziala jednoczesnie agregat.
    Wszystko bym zrobil na stycznikach i czujniku zaniku fazy. Wyjdzie to
    pewnie taniej i sprytniej niz przedstawiona na linku 'wajcha'.
    S.

  • 13. Data: 2010-05-06 13:14:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budyń pisze:

    > ale uwaga - bardzo istotne jest takie zbudowanie układu które
    > zapobiegnie podaniu napiecia z agregatu na sieć - bo to grozi

    W sumie nie przeglądałem tamtego sklepu - ale może mają 3-fazowy
    przełącznik? Tzn. "wajha" która przełączałaby źródła prądu?

    Swoją szosą jakby ten agregat podłączyć przez zwykłe bezpieczniki - to
    czy przy powrocie napięcia "z miasta" nie powinny one czasem wywalić, hmm?

    > porażeniem. Zresztą montaz agregatu nalezy uzgodnic z energetyką.

    ROTFL

  • 14. Data: 2010-05-06 13:35:07
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Agregat będzie 3 fazowy 16kW - więc powinien dać radę co??..:-)

    Nie o moc chodzi tylko, tylko czy w gniazdku w konkretnej dziurce
    będzie L czy N (+ ziemia oczywiście) - ale zależy od pieca,
    czy mu to przeszkadza, czy nie.
    Tanie agregaty produkują mix, który niektórym piecom nie odpowiada.

    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2010-05-06 15:13:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hru22g$3hm$1@news.onet.pl...

    > Jesli sterujesz stycznikami to one są 1fazowe. Ale chyba niepotrzebnie
    > komplikujesz układ, skorzystaj z łącznika ŁK 3.8380
    > musi mieć pozycje "zero"
    > http://www.spamel.com.pl/polska/katalog/lk_pl.pdf strona 21 , z lewej
    > stony wyjscie na dom, z prawej żródła zasilania
    >
    > ale uwaga - bardzo istotne jest takie zbudowanie układu które
    > zapobiegnie podaniu napiecia z agregatu na sieć - bo to grozi
    > porażeniem. Zresztą montaz agregatu nalezy uzgodnic z energetyką.

    buachacha a na czorta :)

    kurna a sisiu też uzgadniasz z wydziałem zdrowia?

  • 16. Data: 2010-05-06 15:24:44
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > Spamel nie pasuje ale ten elmont z pierwszej pomocy wygląda mi na to czego
    > szukam.

    Duży, ale też może być. 2 godziny temu nie potrafiłem otworzyć tego adresu.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 17. Data: 2010-05-06 18:54:13
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-06 15:08, Sebastian Sawicki pisze:

> [...]
    > Wszystko bym zrobil na stycznikach i czujniku zaniku fazy. Wyjdzie to
    > pewnie taniej i sprytniej niz przedstawiona na linku 'wajcha'.

    Jesteś w stanie podesłać schemat podłączenia i foto jak masz porobione
    to u siebie kolego?

  • 18. Data: 2010-05-06 20:51:23
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

> [...]
    > Wszystko bym zrobil na stycznikach i czujniku zaniku fazy. Wyjdzie to
    > pewnie taniej i sprytniej niz przedstawiona na linku 'wajcha'.
    I czasówkach bo będzie klepal przy zanikach i wznawianiu zasilania. A
    przekaźniki czasowe on i off delay tanie nie są

    A jak chcesz automatyzować to znalazłem ostatnio dość fajny i tani
    przekaźnik SZR nawet pracujący nawet na jednej fazie (oczywiście
    podstawowa praca na 3 faza, ale można zablokować kontrolę asymetrii
    itp), i robią też z opcja zewnetrzengo zasilania 24VDC dla elektroniki
    co dla mnie było koniecznością

    http://mocbierna.com/sklep/?view=productPage&product
    =22&category=5
    Cena jak na taką zabawkę to śmieszna.
    Jak by wczesnej to znalazł to pewnie bym u siebie wygospodarował miejsce
    i to wrzucił to monitorowania lini :)

    Ale tak naprawdę żeby to miał komfort potrzebny jest UPS który na czas
    przełączenia (i odpalenia agregatu zapewni zasilanie

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 19. Data: 2010-05-06 20:56:21
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    W dniu 2010-05-06 20:54, WaskiDiver pisze:
> [...]
    > Jak prad wroci, to idziesz tylko wylaczyc agregat. Mozesz dac dodatkowy
    > np dzwonek na szyne DIN ktory bedzie dzwonil jak jest juz zasilanie z
    Ja ci mogę przesłać schemat dość fajnego SZR na przekaźnikach czasowych
    i UPSie, ale zerknij na ten przekaźnik specjalizowany który wskazałem w
    poprzenim swoim mailu.

    Ale żeby zrobić dobre SZRa który nie bezie klepał bez sensu to jednak
    nie tak tanio ręczny by-pass wyjdzie pewnie taniej a i tak musisz iść
    do garażu i odpalać agregat co jest trudniejsze (np dla drobnej
    kobietki) niż przełączenie dźwigni

    Tak wiec daj ręczny by-pass a jak będziesz już miał zasilanie
    bezprzerwowe (UPS choćby na 2-3 minut) i agreagat z automatycznym
    startem to myśl wtedy o kupnie lub budowie SZR inaczej to IMHO bez sensu

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 20. Data: 2010-05-07 20:12:48
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > ROTFL

    Przeczytaj swoją umowę o dostarczanie energii. Na 99% zobowiązałeś sie do tego
    własnoręcznym podpisem.