  • 121. Data: 2009-07-19 19:51:38
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:h3vsjs$nct$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Trochę mnie ta cała psrawa z piecem martwi. Liczac, że piec jest na 10 lat
    > to bez sensu wydawac na niego 20 tys bo to sie nie oplaca i nie zwróci w
    > żaden sposób. Mysle, że cena ok 10 tys byłaby ok no do 13 tak jak
    > zakładaem max - ale cena kotłowni a nie samego pieca.

    Moim zdaniem w 13000 powinienes sie wyrobic z wystarczajacymi rozwiazaniami.
    W tej kwocie powinienes miec wszystko czego potrzebujesz bez rezygnacji z
    najlepszych rozwiazan sterowania, pod warunkiem ze rozwazysz rowniez inne
    firmy.

    > Widziałem w necie Vitodensa 200W + 150L z pogodówką, kominem, zaworem 3d i
    > czymś tam jeszcze za 11,5.

    One pogodowke maja czasami nawet w standardzie, ale tylko dla jednego
    obiegu. Jak zrobisz sobie podlogowke jako oddzielny obieg, a tak to sobie
    najrozsadniej wyobrazam przy tych co najmniej 60 m^2, to bedziesz
    potrzebowal sterowac mieszaczem. Ta pogodowka tego Ci nie zapewni. Okaze
    sie, ze trzeba wydac do tego jeszcze ze 2000 do obiegu z mieszaczem jak znam
    zycie. Zanim podejmiesz decyzje to musisz wiedziec czym w ogole chcesz
    sterowac i pod konkretne rozwiazanie wybierac kociol i automatyke, a potem
    pytac o szczegoly takie jak np. sterowanie dwoma obiegami, bezposrednim i
    mieszaczem.

    Pozdro.. TK

  • 122. Data: 2009-07-19 19:59:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > 12tys za sam kocioł to jakis kosmos jest.

    Czasami jak nie masz miejsca na kotlownie i trzeba taka kotlownie zrobic
    powiedzmy w kuchni, to mozna ratowac sie estetycznym kotlem "lodowka"
    majacym wszystko w jednej obudowie, lacznie z duzym zasobnikiem. Jedyne co
    wystaje to komin. Taki kociol bedzie tyle kosztowac, ale "opalowo" wart jest
    mniej wiecej tyle samo co porownywalne najtansze rozwiazanie ale nie w takim
    ladnym komplecie. Wtedy ma to sens, kupowanie tego do kotlowni jest
    przyjemne w ogladaniu, ale ekonomicznie zupelnie nie uzasadnione. Widzialem
    cos takiego u mojej kolezanki. Stoi kociolek pod sciana i nic wiecej,
    ladnie, czysciutko i nie widac ze to kotlownia przy sypialni.

    Pozdro.. TK

  • 123. Data: 2009-07-19 20:02:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > takiego u mojej kolezanki. Stoi kociolek pod sciana i nic wiecej,
    > ladnie, czysciutko i nie widac ze to kotlownia przy sypialni.

    ale nie tylko viessman ma takei zabawki :)

  • 124. Data: 2009-07-19 20:06:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > ale nie tylko viessman ma takei zabawki :)

    No nie, ja akurat widzialem DeDietricha kupiony za jakies 9000zl, cennikowo
    tez jakies 13000. Firma byla uczciwa i kociol poszedl w ich zakupie.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2009-07-19 20:38:10
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > ale nie tylko viessman ma takei zabawki :)

    Ten zestaw to są 2 elementy a nie lodówka i wcale się na niego nie uparłem.
    Nie znam sie na tym, a Viessman to marka która rzuca się w oczy.
    Kocioł może być brzydki i okropny, będzie stał w piwnicy. Ale chciałbym aby
    nie było z nim problemów.

    --
    Mariusz

  • 126. Data: 2009-07-19 20:46:55
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > To jest żadne porównanie, bo te wyniki mogą się brać po prostu z
    > konstrukcji dwóch różnych kotłów.
    A cop za różnica???
    Najistotniejsze są liczby na rachunku za gaz.

  • 127. Data: 2009-07-19 20:51:02
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Marek, przeciez Kiki Cie wkreca... :-))

    Ale z tą "uszczelką pod wanną" to jest jakas masakra, to się zdarza na co 4
    budowie. Czy to faktycznie takie trudne sprawdzić tak istotne rzeczy?
    Powinni miec "check liste" przy sobie w czasie "zamykania prac"...

    --
    Mariusz

  • 128. Data: 2009-07-19 20:55:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > na co 4 budowie. Czy to faktycznie takie trudne sprawdzić tak istotne
    > rzeczy? Powinni miec "check liste" przy sobie w czasie "zamykania

    jaka uszczelka pod wanną?

  • 129. Data: 2009-07-19 20:57:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > uparłem. Nie znam sie na tym, a Viessman to marka która rzuca się w
    > oczy. Kocioł może być brzydki i okropny, będzie stał w piwnicy. Ale

    Broetje z BIMSa... dobre, dość tanie, serwis jest łatwo dostępny, części
    można kupić w BIMsie, jak jesteś z Krakowa lub okolic to zapraszam, jak nie
    to idź do salonu i poproś o namiar na instalatora.

  • 130. Data: 2009-07-19 21:02:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ten zestaw to są 2 elementy a nie lodówka i wcale się na niego nie
    > uparłem. Nie znam sie na tym, a Viessman to marka która rzuca się w oczy.

    Rzuca sie w oczy to prawda. Jest tez Buderus, Vaillant, DeDietrich, AVC,
    Junkers, Ulrich, Beretta i wiele innych rownie dobrych.
    Te wszystkie kotly maja czesto te same podzespoly, bo producentow tych
    podzespolow jak sie okazuje nie jest wcale tak wielu. Roznia sie szczegolami
    glownie w sterownikach.
    Ja mam mniej wiecej to:
    http://www.allegro.pl/item687433008_kociol_de_dietri
    ch_mcr_ii_24_t_kondensat_1_funkc.html
    tani i dobry ze spora modulacja palnika i logicznym trybem
    antyzamarzaniowym. Ceny chyba ostatnio spadly, wiec pewnie w styczniu
    przeplacilem. :-( Do tego pogodowka VS 5500, komin, zasobnik CWU i nic
    wiecej nie potrzebujesz na etapie kotla. Nie namawiam Cie na to konkretne
    rozwiazanie, bo to zalezy od serwisu u Ciebie, ale jak o tym poczytasz to
    obraz Ci sie troche wyklaruje. To nie wszystko do kotlowni rzecz jasna, bo
    dojdzie milion srubunkow, zaworow i innych dupereli byc moze ze sprzeglem
    hydraulicznym wlacznie, ale najwazniejsze bys juz mial.

    > Kocioł może być brzydki i okropny, będzie stał w piwnicy. Ale chciałbym
    > aby nie było z nim problemów.

    Akurat z Viesmanem wiszacym mozesz miec kto wie czy nie najwiecej. :-)

    Pozdro.. TK