  • 81. Data: 2009-07-19 12:57:49
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:h3v0o3$9s3$1@inews.gazeta.pl...

    > W rzeczywistości trzeba by było teraz wymienić wszystkie grzejniki, które
    > są przecież całkiem nowe, bo pracowały na tej instalacji raptem coś ok. 3
    > lat, a do tego wymienić CWU z bardziej wydajnym układem nagrzewania.
    > Po wielu bojach niestety musiłaem wyprowadzić kocioł z trybu
    > kondensacyjnego i właczyć pompę CWU na stałe.

    Ale mowa jest o domu jednorodzinnym gdzie sie mieszka a nie kapie sie pol
    dzielnicy.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2009-07-19 13:05:43
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > kiki naprawdę warto poszukać uczciwego instalatora kóry zrobi jakiś
    > projekt, na pałę sie instalacji nei powinno robić. Masz uprawneinia
    > pozwaljace ci na prowadzenie doradztwa z zakresy proejktowania isntlacji
    > ktołowni w domkach jednorodzinnych?
    >
    > zaprzeczas sobei sam, chcesz reglamentować dostep ludzi do zaowdów
    > budowlanych a teraz proponujesz ze beziem mu doradzał jaką ma sobei
    > kotłownie kolega zrobić i jak ma instalacja w domku wyglądać.

    Ja nie świadczę usług tylko dzielę się wiedzą, którą nabywam będąc co chwilę
    oszukiwany przez wykonawców. Dokładnie tak jak każdy inny budujący własny
    dom jest dymany w jakimś stopniu lub nie zdaje sobie z tego sprawy.

  • 83. Data: 2009-07-19 13:07:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > chwilę oszukiwany przez wykonawców. Dokładnie tak jak każdy inny
    > budujący własny dom jest dymany w jakimś stopniu lub nie zdaje sobie

    ale twoja dorada moze mieć dla neigo konkretne implikacje finansowe,
    negatywne dodam.

  • 84. Data: 2009-07-19 13:09:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na Allegro sprzedają kotły taniej, bo też i nie martwią się o serwis.
    > Serwis wtedy jest fabryczny i zazwyczaj jest to jeden czy kilka oddziałów
    > w Polsce, a termin usunięcia usterki jest ściśle określony w karcie
    > gwarancyjnej. Jeżeli nie jest określony to może to być nawet miesiąc czasu
    > i więcej.

    No wlasnie tak tez slyszalem, zreszta to dosc logiczne. Ja w kazdym razie
    nie ryzykowalem i kupilem kociol po przyjacielsku w zaprzyjaznionej firmie,
    podobnie jak i cala reszte do instalacji. Po przejzeniu cen nie uwazam zebym
    zaplacil drozej jak na Allegro. Czesto tam sprzedawane sa gole urzadzenia do
    ktorych trzeba dokupic kupe innych rzeczy. Co z tego ze na kotle np.
    zaoszczedzi sie 300zl jak kupujac gdzie indziej uzyskasz na calosci
    analogiczny rabat. Do tego dobra dusza bedzie umiala skompletowac calosc tak
    by dzialala odpowiednio do robionej instalacji. A tak to owszem chetnie na
    allegro sprzedadza sam kociol a pozniej sie martw o sterowniki, kominy i
    polaczenie tego wszystkiego w dzialajaca calosc.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2009-07-19 13:18:38
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    ]
    > Tutaj popieram Kikiego i także twierdzę, że kondensat bez podłogówek po
    > prostu nie przynosi obiecywanych zysków. Po prostu jest nieopłacalny.

    Chociaż ktoś :-)
    bez podłogówek w całym domu piec kondensacyjny nie ma sensu.
    Jest jeszcze problem c.w.u , bo niby jak produkować wodę piecem
    kondensacyjnym? To co sie zaoszczędzi na podłogówkach to się wyjara na
    grzanie wody w wężownicy to 85 stopni.
    Chyba, że ktoś lubi myć się w zimnej i czekac pół dnia.

  • 86. Data: 2009-07-19 13:20:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > i naprawdę hydraulicy nie ukrawiaja jakiś tajemnej wiedzy, a napewno nei
    > więcej niż przedstawiciele innych zawodów.

    Ja znam paru hydraulikow, jednego robiacego u mnie bardzo dobrze, wrecz
    przyjacielsko. Duzo sie od nich nauczylem i dzieki nim wymyslilem sobie
    odpowiednia dla mnie instalacje. Mam o nich jak najlepsze zdanie i nie
    uwazam ich za magikow czy cos w tym stylu. A ze nie wszyscy sa sklonni
    odpowiadac na pytanie dla czego z kotla nie mozna pojechac odrazu PP, tylko
    grzeja np. miedzia i mowia krotko ze tam ma byc, to ich sprawa. Mam wrazenie
    po prostu, ze byc moze boja sie ze taki chocby ja wezme kiedys zgrzewarke do
    PP i sam sobie takie rzeczy zrobi. Niewstawienie srubunku przy zaworze firmy
    Diamond zeby bylo smieszniej, na stalowej rurze powyginanej w kazda strone u
    moich rodzicow tez uwazam za przygotowanie sobie przyszlego rynku pracy.
    Rzecz jasna wszedzie sa czarne owce ale nie o to przeciez chodzi. Dzis znam
    normalnych hydraulikow, ktorzy chetnie mnie wszystkiego ucza.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2009-07-19 13:21:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > grzanie wody w wężownicy to 85 stopni.
    > Chyba, że ktoś lubi myć się w zimnej i czekac pół dnia.

    wybacz kiki ale nie trzeba grząć wodu w zasobniku do temepratury 85 stopni,
    bo to jest średnio ekonomiczne ze względu na straty energii. Przy kotle
    kondesacyjnym lepiej dać większy zasobnik grzany do 55 czy nawet do 45
    stopni tak ajk sie to robi przy pompach ciepła.

    ja mam 300l wody o temperaturze 45 stopni i jak mi komputer zgłupiał w
    pompie po awarii zasilania toi dopiero po południu żoan sie połapała że coś
    woda sie chłodan robi :)

  • 88. Data: 2009-07-19 13:22:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > kiki naprawdę warto poszukać uczciwego instalatora kóry zrobi jakiś
    > projekt, na pałę sie instalacji nei powinno robić.

    To prawda od tego powinien zaczac. Mam tylko nadzieje ze watkotworca
    traktuje te dyskusje jedynie jako opinioznawcza.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2009-07-19 13:22:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > allegro sprzedadza sam kociol a pozniej sie martw o sterowniki,
    > kominy i polaczenie tego wszystkiego w dzialajaca calosc.

    no i mogą być problemy z gwarancją i serwisem, pomijajac taką patologię jak
    urządzenia co spadły z TIRa

  • 90. Data: 2009-07-19 13:24:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > dodam ze wg mojego doświadczenia Viessaman nei wyróżnai asie jakoś
    > wybitnei na +

    Dobre sa ale podobno tylko w wersjach stojacych. Reszta nawet ponizej normy.

    Pozdro.. TK