  • 11. Data: 2016-11-13 15:16:01
    Temat: Re: Pytanie o kabel podtynkowy
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 13.11.2016 14:49, Zgr wrote:
    > W dniu 2016-11-12 23:21, masti pisze:

    > A jak okrągły kabel eternetowy z pozawijanymi parami wkładasz jednym
    > ruchem do wtyczki RJ?

    To chyba nie mnie odpowiadasz. Ja właśnie piszę, że płaski zarabia się
    ruchem ręki w przeciwieństwie do skrętki gdzie jest ogólnie dramat.

  • 12. Data: 2016-11-13 16:10:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zgr wrote:

    > A jak okrągły kabel eternetowy z pozawijanymi parami wkładasz jednym
    > ruchem do wtyczki RJ?

    mówimy o gniazdkach, nie wtyczkach to raz. Chyba, ze chcesz mieć
    wystające ze ściany wtyczki ale wtedy możesz je zrobić odpowiednio
    długie. tylko po co?
    po drugie nie pisałem, że jednym ruchem. Natomiast róznica duża nie
    jest. Chyba, zę mówisz o gniazdach CAT7

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2016-11-16 10:23:05
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 16:10, masti pisze:
> [...]
    > długie. tylko po co?
    > po drugie nie pisałem, że jednym ruchem. Natomiast róznica duża nie

    Z ciekawości - ktoś sobie robi gniazda kat. 7??
    Bo teoretycznie to już kat. 5e wystarcza do gigabitu, lepiej oczywiście
    dać kat. 6. Ale kat. 7 to już 10 gigabitów przynajmniej, a takie sieci
    to obecnie raczej głównie między serwerami, macierzami dyskowymi itp. w
    serwerowni, a nie tak po prostu w ścianie...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2016-11-16 13:15:15
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.11.2016 o 10:23, Kżyho pisze:

> [...]
    > to obecnie raczej głównie między serwerami, macierzami dyskowymi itp. w
    > serwerowni, a nie tak po prostu w ścianie...

    według producenta tych kabli pod tynkiem nie dajemy (tzn. dajemy w peszlach)
    a kat. 7 to raczej nie w domku, a na obiektach publicznych (bo kto
    bogatemu zabroni pociągnąć kat.7 do kamery 2MPix czy do komputera pani Zosi)

    Łukasz

  • 15. Data: 2016-11-16 13:16:26
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.11.2016 o 13:15, ddddddddd pisze:

> [...]
    > a kat. 7 to raczej nie w domku, a na obiektach publicznych (bo kto
    > bogatemu zabroni pociągnąć kat.7 do kamery 2MPix czy do komputera pani

    aha, to tyle teorii - w praktyce u siebie mam kat 5 pod tynkiem i
    problemów z nią nie mam.

    Łukasz

  • 16. Data: 2016-11-16 15:04:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-16 o 13:16, ddddddddd pisze:

    > aha, to tyle teorii - w praktyce u siebie mam kat 5 pod tynkiem i
    > problemów z nią nie mam.

    W praktyce, to wiele lat temu okablowałem cały dom rodziców po ścianach
    zewnętrznych przy okazji robienia nowej elewacji i docieplania jednej ze
    ścian. Wszystko w zwykłej skrętce kat. 5e. Działa bez problemu do dziś,
    a lat pewnie z 15 minęło albo i więcej.
    Z 1,5 roku temu swój dom zrobiłem dokładnie tak samo - okablowałem
    kategorią 6, na ścianach zewnętrznych, pod styropianem. Szefo ekipy
    oczywiście na mnie patrzył jak na debila, po co mi takie autostrady
    kablowe w dobie Wifi, ale po pierwszej skrótowej próbie tłumaczenia
    odechciało mi się dyskutować i tylko mieli uważać, żeby mi tych kabli
    nie przewiercić podczas kołkowania.

    Pzdr
    --
    /__/_* /