  • 1. Data: 2009-09-21 11:37:31
    Temat: Pytanie o odkurzacz kominkowy
    Od: Paweł <p...@o...pl>

    Witam
    chciałbym zapytać szanownych grupowiczów o opinię nt. tzw. odkurzaczy
    kominkowych
    chodzi mi dokładnie o separator/odkurzacz generalnie coś takiego jak tu:
    http://allegro.pl/item738530489_filtr_separator_odku
    rzacz_kominek_grill_do_grilla.html

    chciałbym takim wynalazkiem wyczyścić sobie zawartość wyczystki na dole
    komina
    mam bardzo utrudniony dostęp do niej bo drzwiczki wyczystki są mocno
    schowane za piecem

    mam kilka pytań, wątpliwości
    1. czy coś takiego wogóle działa
    2. czy odfiltruje mi sadzę z komina czy równie dobrze mógłybym to zrobić
    zwykłym odkurzaczem, skazując go na rychłą śmierć :)

    może podzieli się ktoś opiniami o takim sprzęcię
    z góry dzięki
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-09-21 13:06:48
    Temat: Re: Pytanie o odkurzacz kominkowy
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Paweł*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > 1. czy coś takiego wogóle działa

    Działa, ale dobrze jeżeli twój odkurzacz ma regulację ssania (jak nie ma to
    trzeba pilnować by nie przyssał się do filtra w separatorze ;))

    > 2. czy odfiltruje mi sadzę z komina czy równie dobrze mógłybym to
    > zrobić zwykłym odkurzaczem, skazując go na rychłą śmierć :)

    Jak stać cię na zakup nowego odkurzacza pi razy drzwi raz w miesiącu (nie
    wiem jak często będziesz czyscił ten kominek) to możesz i odkurzaczem.

    Separator używamy też przy pracach wykończeniowych poddasza - gruz, pył,
    resztki wełny czy styropianu. Zdarzało mi się odkurzać podłogę czy bagażnik
    w samochodzie. Z kubełka siup do śmieci a w odkurzaczu trzeba by było
    wymieniać na nowy worek :)

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

    4442 (20090921) __________

  • 3. Data: 2009-09-21 15:30:32
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > zwykłym odkurzaczem, skazując go na rychłą śmierć :)
    >
    > może podzieli się ktoś opiniami o takim sprzęcię

    swobodnie wyczyścisz, jednak pamiętaj że sadza z komina gdzie palisz
    węglem ma inną frakcję, ja osobiście dolewam wody tak jakieś 10-15cm do
    tego wiaderka i często czyszczę jak ma dużo do wybrania. Ogólnie
    sprawdza się idealnie. Odkurzaczem zwykłym nawet nie próbuj, spalisz
    silnik.

  • 4. Data: 2009-09-21 17:08:14
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "gdaMa" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
    bagażnik
    > w samochodzie. Z kubełka siup do śmieci a w odkurzaczu trzeba by było

    A wystarczy Hyla i jakis płyn zwilżający sadze i wszystko zostaje w
    zbiorniku.

  • 5. Data: 2009-09-22 06:05:56
    Od: Paweł <p...@o...pl>

    > może podzieli się ktoś opiniami o takim sprzęcię
    > z góry dzięki
    > pozdrawiam
    > Paweł

    Wielkie dzięki za informacje
    bardzo mi pomogliście
    pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2009-09-23 14:00:25
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > wiaderka i często czyszczę jak ma dużo do wybrania. Ogólnie sprawdza się
    > idealnie. Odkurzaczem zwykłym nawet nie próbuj, spalisz silnik.

    Spalę silnik bo ?

    Inna kwestia, że pewnie na jedno wyczyszczenie kominka poszło by
    z 5 nowych worków papierowych ;) ale jakby je szybko wymieniać,
    np: po minucie odkurzania, to co miałoby się spalić i dlaczego ?

    Aleksander.