  • 11. Data: 2010-09-17 17:42:35
    Temat: Re: Pytanie o telewizor
    Od: medea <x...@p...fm>

    > Proszę -- miłego oglądania życzę. Możesz napisać coś ciekawego na
    > temat tego telewizora? Można nagrywać na dysk podłaczyny poprzez USB?
    > Może pracować jako monitor do komputera?

    My korzystamy z wejścia na kartę SD albo wejścia USB do oglądania zdjęć.
    Poza tym są różne inne wejścia (np. HDMI 3 i 4, cokolwiek to oznacza),
    więc myślę że i do komputera można podłączyć. Nagrywamy na dekoder, więc
    nie wiem, czy można coś nagrać inaczej, mogę ewentualnie podpytać męża.

    > Są jakiś żądania producencie
    > typu zakaz oglądania obrazów statycznych (związanych wypalaniem pikseli)
    > czy podobne?

    W instrukcji było, że nie powinno się zbyt długo zostawiać jednego
    obrazu, właśnie z tego powodu.
    Obraz filmów i programów w HD to żyleta, żadna zmarszczka aktorów się
    nie ukryje. ;)

    Ewa

  • 12. Data: 2010-09-17 17:57:08
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2010-09-17 19:42, medea pisze:
> [...]

    Ma wyjście do internetu, ale bez typowej przeglądarki www, można
    korzystać ze specjalnych programów np. skype, youtube, eurosport. My
    raczej z tego nie korzystamy, ale mamy TV podłączony do play station i
    czasami robimy aktualizację gier albo w ogóle korzystamy z niektórych
    internetowych opcji gier.

    Ewa

  • 13. Data: 2010-09-17 18:33:35
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    medea napisał(a):
    > W instrukcji było, że nie powinno się zbyt długo zostawiać jednego
    > obrazu, właśnie z tego powodu.
    Gdy kupowałem TX-P42S10E dwa lata temu to te panele były juz dawno
    odporne na tę dolegliwość. Kiedyś plazmy sie wygrzewało, teraz juz nie
    ma takiej potrzeby.
    W necie na forach są przykłady pracy reklamowej tych paneli w różnych
    instytucjach, gdzie pracują całymi dniami na jednostajnych obrazach, i
    po kilku latach nie było śladu po stałych punktach.
    Myslę że panele TX-P42G20E i TX-P42S10E są takie same (jeżeli sie mylę
    to proszę mnie poprawić) i w mojej instrukcji takich informacji nie ma.
    > Obraz filmów i programów w HD to żyleta, żadna zmarszczka aktorów się
    > nie ukryje. ;)
    A to fakt.
    Dodam że robi świetną robote jako monitor do kompa, oglądanie zdjęć i
    filmów w HD to bajka :)
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-09-17 19:16:12
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2010-09-17 20:33, Krzysztof 45 pisze:

    > Myslę że panele TX-P42G20E i TX-P42S10E są takie same (jeżeli sie mylę
    > to proszę mnie poprawić) i w mojej instrukcji takich informacji nie ma.

    Uwaga w ramce: "Nie wyświetlaj nieruchomego obrazu przez długi czas.
    Powoduje to pozostawienie obrazu na ekranie plazmowym (obraz
    szczątkowy). Nie jest to uważane za usterkę i nie podlega gwarancji.
    (...) Aby zapobiec powstawaniu obrazu cząstkowego, kontrast jest
    zmniejszany automatycznie po kilku minutach, jeżeli nie są przesyłane
    żadne sygnały i wykonywane żadne operacje."

    Ewa

  • 15. Data: 2010-09-17 20:20:28
    Od: adams99 <...@...pl>

    W dniu 17.09.2010 21:16, medea pisze:

> [...]
    > zmniejszany automatycznie po kilku minutach, jeżeli nie są przesyłane
    > żadne sygnały i wykonywane żadne operacje."

    Dupochron ze strony producenta. Mam plazmę Panasonica sprzed około 3 lat
    i nie mam z czymś takim problemu. Nawet jak coś takiego powstanie
    wystarczy włączyć "śnieg" na parę minut i po sprawie.

  • 16. Data: 2010-09-17 20:42:38
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    medea napisał(a):
> [...]
    > zmniejszany automatycznie po kilku minutach, jeżeli nie są przesyłane
    > żadne sygnały i wykonywane żadne operacje."

    System w tych panelach porusza tym nieruchomym stałym fragmentem
    (zapala i gasi punkty z przesunięciem) w taki sposób że ludzkie oko
    tego nie widzi. Więc nie ma możliwości pozostawienia obrazu na
    ekranie plazmowym po długim jego wyświetlaniu.
    Polecam przewertować google i zapoznać sie z fachowymi informacjami w
    tym temacie.

    Instrukcja zacytowana jest chyba kopią z epoki pierwszych plazm.
    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-09-17 21:11:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "medea" 4c93a87e$0$21005$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    z tego powodu.
    > Obraz filmów i programów w HD to żyleta, żadna zmarszczka aktorów się nie ukryje.
    ;)

    I teraz pytanie -- co to znaczy ,,zbyt długo''?
    Jako monitor musiałby stale wyświetlać niemal to samo. :)
    Pięć minut czy pięć godzin?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-09-17 21:13:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "medea" 4c93abe7$0$22808$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > My raczej z tego nie korzystamy, ale mamy TV podłączony do play station i czasami
    robimy aktualizację gier albo w ogóle korzystamy

    I nie da się obejść ograniczeń -- zrobić z tego
    ogólnej przeglądarki internetowej się nie da?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-09-17 21:25:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof 45" i70jrs$j2a$...@n...dialog.net.pl

> [...]

    > Instrukcja zacytowana jest chyba kopią z epoki pierwszych plazm.

    Na wystawie, która swe miała miejsce w ostatnią niedzielę, też mi
    mówiono o tej przypadłości oraz o możliwości ustawienia stosownego
    trybu -- w trybie tym obraz jest przesuwany co jakiś czas. Chciałem
    wiedzieć, jak wygląda o w praktyce. Rozumiem, że nie jest to uciążliwe,
    skoro o tym nie krzyczy się jak o drutach w trynitronach sprzed 20 lat. :)

    Ten jakiś czas to ponoć kilka godzin -- ale (jak już napisałem)
    chcę wiedzieć, jak wygląda to w rzeczywistości/praktyce.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-09-18 07:13:57
    Od: medea <x...@p...fm>

    > "medea" 4c93abe7$0$22808$6...@n...neostrada.pl

    > I nie da się obejść ograniczeń -- zrobić z tego
    > ogólnej przeglądarki internetowej się nie da?

    Nie wiem, bo nam na tym nie zależy, więc nie próbowaliśmy.
    Telewizor to nie komputer, nie da się zainstalować przeglądarki www,
    więc można ściągać tylko specjalnie przystosowane strony (?). Jeżeli
    sobie podłączysz do komputera jako monitor, to będziesz ściągał wszystko.

    Ewa