  • 21. Data: 2009-12-19 13:41:46
    Temat: Re: [OT] ROW -13st.C jak tam gaz ?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Adam napisal:
    > U mnie (Tarnów, małopolska) temperatury podobne, dzisiaj odczytałem liczniki
    > (staram się wszystkie liczniki co miesiąc odczytywać, żeby mieć wgląd w
    > średnie zużycie. Gaz wyszedł (26 dni, od 23.11 do 19.12) średnio
    > 2,15m3/dobę - w tym CWU. Do tego rekreacyjnie kominek, codziennie od 18 do
    > 24 mniej więcej, od początku sezonu (wrzesień/październik) poszło może z
    > kubik drzewa (czyli ok 100 pln, za tyle kupowałem).

    Ueee, mam nadzieje, ale to nic osobistego, ze wreszcie dowala wszystkim
    kominkarzom i weglarzom wysokie oplaty srodowiskowe za zasyfianie otoczenia niska
    emisja. Mam takich kilku w okolicy i oddychac sie nie da na zewnatrz.
    Oni maja w srodku mily ogienek, a okolica syf z komina.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2009-12-19 14:27:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > emisja. Mam takich kilku w okolicy i oddychac sie nie da na zewnatrz.
    > Oni maja w srodku mily ogienek, a okolica syf z komina.

    No nie przesadzaj, mowa o kominku nie walenie mialem.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-12-19 14:44:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > No nie przesadzaj, mowa o kominku nie walenie mialem.

    Jeden kominek na kilometr kwadratowy problemem nie jest,
    ale kilka...kilkanascie na hektar jest juz totalnym syfem,
    zwlaszcza gdy dym nie chce isc do gory i sciele sie przy
    ziemi. Koszmar!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2009-12-19 18:09:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > emisja. Mam takich kilku w okolicy i oddychac sie nie da na zewnatrz.
    > Oni maja w srodku mily ogienek, a okolica syf z komina
    Przesadzasz.. Dym zwwegla to sie z Tobą zgodzę ale drewno to chyba
    najbardziej ekologiczne paliwo.

    Kris

  • 25. Data: 2009-12-20 20:03:37
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

> [...]
    > emisja. Mam takich kilku w okolicy i oddychac sie nie da na zewnatrz.
    > Oni maja w srodku mily ogienek, a okolica syf z komina.

    Mogą dowalić, stać mnie ;)
    A tak poważniej mówiąc - w okolicy praktycznie wszyscy mają kominki, i ani
    razu nie zdażyło mi się 'wąchanie syfu' - owszem, czasami czuć dym, ale to
    przecież drewno, a nie stare opony czy jakiś węgiel 'po promocji'...
    Tak jak wspomniał ktoś powyżej - drewno to najbardziej ekologiczne paliwo. I
    tego się będę trzymał.

    Adam

  • 26. Data: 2009-12-21 09:08:47
    Temat: Re: ROW -13st.C jak tam gaz ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Gru, 07:45, "Kane" <k...@a...pl> wrote:

    > Obys nie mial lisciastych ale topoli ;)
    > Jesli to topola to cena nie jest juz taka super bo wartosc opałowa znikoma
    > (testowalem, teoria mowi to samo). Ale moze to zaoszczedzi ci pracy z
    > łupaniem: topola bardzo fajnie wyschła normalnie w klockach (tj metrówki
    > pocialem na 3 czesci) i w takiej tez postaci poszla w komin. Bez łupania.

    Topoli jest malutko - najwiecej brzozki ktora wartosc opalowa ma
    OK :-) Tego faktycznie jest chyba sporo wiecej niz 4mp.. Nikt tam
    tego nie liczyl - przyjechala cala Tatra, wysypali, place za 4mp ale
    na oko juz widze ze tego jest z 5-6 :-) W kazdym razie ze dwa razy
    wiecej niz kupione za 550 pln teoretyczne 4mp debu w jakims
    dziadowskim tartaku :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2009-12-21 09:09:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Gru, 14:41, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    > emisja. Mam takich kilku w okolicy i oddychac sie nie da na zewnatrz.
    > Oni maja w srodku mily ogienek, a okolica syf z komina.

    Syf to jest z wegla. Jak ja odpalam kominek to zaden sasiad tego nie
    widzi - dymek idzie przezroczysty, tylko przy rozpalaniu lekko
    bialy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.