  • 21. Data: 2011-09-09 20:48:14
    Temat: Re: Rachunki, jak obnizyc?
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:nkbh67l6lel8960l5o4d01987vuftig7sg@4ax.com...
    > "MIX-NET" <hk@.pl> napisał(a):

    > Powiem tak - wydaje mi sie, ze to to po prostu inne zwyczaje Twoje i inne
    > sasiada generuja roznice.

    Nie do konca sasiad tylko kolega, a wiec inny calkiem blok. Zgadzam sie, ze
    raczej nie nalezymy do oszczednych ale chyba czas zaczac :) Fakt, ze nie
    mozna wpadac w paranoje, ale tez nie moze byc tak duzych roznic tym bardziej
    ze u niego jest dwojka dzieci, u mnie jedno.
    Zoma kapie sie pod prysznicem 2 razy dziennie. Woda leci hmmm :) musze
    zmierzyc 2 x 10 minut moze. Corka pluska sie raz dziennie. Woda do wanienki
    i siedzi. Nie wiem ile moze wchodzic do takiej wanny dla dziecka.
    Sporadycznie kapie sie w duzej wannie, ale oczywiscie nie pelnej. Ja sie
    kapie raz dziennie, albo wogole. Tzn. kapie sie w pracy. Wode spuszczamy
    moze nie wiem 10 razy dziennie. Tez musze sprawdzic ile to jest litrow.
    Naczynia myje tak, ze namydlam gabke, oplukuje naczynie, zamykam wode, myje
    gabka, odkrecam wode i splukuje. I tak x razy. Zalezy ja bardzo jest zlew
    zawalony. Prania sie nie robi codziennie, ale jak juz trzeba to pralka
    chodzi 4 cykle pod rzad. Na gazie gotujemy normalnie, moze nawet
    powiedzialbym ze malo. Moim zdaniem gaz idzie glownie na podgrzanie wody.

    Dodam, ze pare miesiecy temu junkers byl czyszczony, bo przed czyszczeniem
    chodzil na maksa, a woda byla letnia. Teraz chodzi na 1/3 mocy i myslalem,
    ze rachunki beda mniejsze ale nic z tego. Co do wody to mamy chyba
    najdrozsza w kraju. Ok 14 zl/m3.

    MIX-NET

  • 22. Data: 2011-09-09 21:08:43
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 8 Wrz, 22:15, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

    > A w istniejącej spłuczce nie można wymienić samego automatu, co znacznie
    > obiżyłoby koszt wymiany i skróciło czas amortyzacji?

    Lubie oszczedzac wode - moze ma to cos wspolnego z tym ze duzo czasu
    spedzam na jeziorach i rzekach ;) ;)
    W swojej spluczce "przerobilem" to ustrojstwo w srodku tak, ze woda
    leci tylko tak dlugo, jak dlugo trzymam guzik. "Przerobka" polegala na
    obciazeniu rurki tym co bylo pod reka i ladnie dawalo sie zahaczyc o
    jej rant. A ze pod reka byl klucz do kol od fiata 126 ;) ;) ;)

    pozdr
    Piotr

  • 23. Data: 2011-09-09 21:40:00
    Od: Qrczak <q...@o...pl>

    Dnia 2011-09-09 22:38, niebożę MIX-NET wylazło do ludzi i marudzi:
    > U?ytkownik "Albercik"<n...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    >>> 300zl za eksploatacja zmywarki. Piszesz o dwoch latach, zanim sie zakup
    >
    > Co do amortyzacji to ja raczej planowalem zrobic inaczej. Zalozmy, ze moje
    > oszczednosci miesiecznie wyniosa 40 zl (oczywiscie strzelam). A wiec biore
    > zmywarke za 1000 zl na 2,5 roku na raty i to co mialbym wydac na gaz i wode,
    > polecialoby na rate za zmywarke. Co prawda przez 2,5 roku nie odczuje
    > roznicy w portfelu, ale przynajmniej bedzie wygodniej. Pytanie tylko czy da
    > sie tyle zaoszczedzic zeby to mialo sens.

    Na pewno zaoszczędzisz czasu. Zmywarka prcuje, a Ty w tym czasie możesz
    iść się wykąpać. Albo posiedzieć i poanalizować, ile zużywacie i na czym
    oszczędzić.

    Qra

  • 24. Data: 2011-09-10 11:54:31
    Od: "kika" <w...@w...pl>

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

    Włóż do spłuczki cegłę i o taką objętość będziesz mniej zużywał wody.

  • 25. Data: 2011-09-15 10:01:32
    Od: jb <j...@z...pgedystrybucja.pl>

    On 9 Wrz, 15:48, "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Nie żartuj.
    >
    > -----

    > --

    Nie żartuję. Cały prąd zamienia się w ciepło. Przecież tam nie ma
    komina żeby jakieś ciepło uciekało.
    Żeby cię jeszcze przekonać napiszę, że wycofują zwykłe żarówki bo
    mają tylko kilka procent sprawności reszta ponad 90 procent zamienia
    się w ciepło. Za to są doskonałymi grzejnikami bo tak naprawdę to
    tylko kilka % w postaci światła ucieka. A przecież terma nie świeci.

  • 26. Data: 2011-09-15 15:26:36
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > się w ciepło. Za to są doskonałymi grzejnikami bo tak naprawdę to

    > tylko kilka % w postaci światła ucieka. A przecież terma nie świeci.

    A nawet jak by był komin to i tak zamiana prądu w ciepło zachodzi ze sprawnością
    100%. należy sobie zadać pytanie ile z tego uzyskanego ze stu procentową
    sprawnością ciepła do się wykorzystać. I to jest miara nie sprawności a
    efektywności. Bojler może mieć bardzo małą efektywność jako urządzenie do
    grzania wody pomimo sprawności 100%. Gaz ma taką wadę że urządzenia zamieniające
    go na ciepło mają efektywność dużo niższą niż 100%. Kuchenkę gazową oceniam że w
    porywach może mieć maksymalnie 45% efektywności jeśli brać pod uwagę gotowanie
    obiadu. Zwykła kuchenka elektryczna z płytkami ma w takiej sytuacji ponad 80%
    efektywności.