  • 41. Data: 2012-04-25 08:10:37
    Temat: Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2012 18:04, Marek Dyjor pisze:

    > oczywiście znikasz wciąż cyklony i normalne odkurzacze wodne... :)

    Miałem okazję porównać niektóre normalne odkurzacze wodne z "Tęczą"...
    Niestety wszystkie patenty typu fajka wodna czy dmuchanie brudnym
    powietrzem na powierzchnię wody są dość... marne.

  • 42. Data: 2012-04-25 08:44:38
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-25 08:10, Andrzej Lawa pisze:

    > Miałem okazję porównać niektóre normalne odkurzacze wodne z "Tęczą"...
    > Niestety wszystkie patenty typu fajka wodna czy dmuchanie brudnym
    > powietrzem na powierzchnię wody są dość... marne.

    A jak to jest w tym Twoim Rainbowie? I dlaczego tylko Rainbow ma takie
    rozwiązanie?

  • 43. Data: 2012-04-25 09:14:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 08:44, wolim pisze:

    > A jak to jest w tym Twoim Rainbowie? I dlaczego tylko Rainbow ma takie
    > rozwiązanie?

    "Moim"? Ja nie posiadam - jak pisałem miałem na ustawowe 10 dni ;)

    Ale przyjrzałem się, jak to wygląda - powierzchnia jest zwibrowana tą
    turbinką tuż nad powierzchnią wody i generalnie nie ma czegoś takiego,
    że brudne powietrze przechodzi jako duże bąble (jak w wodnych typu fajka
    wodna), ani też nie ma czegoś takiego, że niektóre śmieci się odbijają
    od powierzchni (jak w tych systemach, co brudne powietrze dmucha na
    powierzchnię wody w zbiorniczku) bo powietrze jednak przez tę wodę
    przechodzi.

  • 44. Data: 2012-04-25 09:29:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 08:44, wolim pisze:

    > I dlaczego tylko Rainbow ma takie rozwiązanie?

    A, i z góry zaznaczam, że nie wiem czy nikt inny czegoś funkcjonalnie
    zbliżonego nie produkuje - pisałem tylko, że samo użycie filtra wodnego
    nie oznacza tak samo dobrego filtrowania jak w Rainbow. Musi to być
    odpowiednio działający filtr wodny, a nie tylko miska z wodą wstawiona
    do odkurzacza z opcją prania dywanów ;)

    Inne plusy to np. szczotka z napędem elektrycznym - ale to chyba w
    jakimś innym też widziałem. Dobra rzecz, bo daje szczotkowanie bez
    osłabiania ssania przez napęd pneumatyczny (jakie miałem w innym
    odkurzaczu).

    Jeśli faktycznie tylko Rainbow ma takie rozwiązania - nie odpowiem,
    dlaczego, bo nie wiem. Oczywiście zawsze może chodzić o cenę lub patenty.

  • 45. Data: 2012-04-25 23:29:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 09:14:23 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > od powierzchni (jak w tych systemach, co brudne powietrze dmucha na
    > powierzchnię wody w zbiorniczku) bo powietrze jednak przez tę wodę

    Ale wychodzi czyste.
    Ja mam Roboclean, już ponad rok, więc dłużej niż ustawowe... - i widzę, co
    się osadza na dnie zbiornika, a czego w tekstylnym czy papierowym worku
    zostałaby tylko marna cząstka.
    --
    XL smile
    http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

  • 46. Data: 2012-04-26 08:06:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 23:29, Ikselka pisze:

> [...]
    > się osadza na dnie zbiornika, a czego w tekstylnym czy papierowym worku

    Primo: nie wiem, jaki system ma ten cały Roboclean.
    Secundo: to, że lepiej od prymitywnego worka, nie znaczy że tak dobrze,
    jak w Rainbow.

  • 47. Data: 2012-04-26 08:15:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Primo: nie wiem, jaki system ma ten cały Roboclean.
    > Secundo: to, że lepiej od prymitywnego worka, nie znaczy że tak
    > dobrze, jak w Rainbow.

    tylko skąd twoja wiara w cudowne właściwości odkurzaczy rainbow, gdyby
    posiadali takie cudowne rozwiązania to by już dawno zmonopolizowali rynek
    odkurzaczy przemysłowych, centralnych i innych. A tutaj dupa, wciąż wciskają
    super drogie odkurzacze przez komiwojażerów osobom prywatnym. Raczej nie
    mają nic genialnego konstrukcyjnie mają genialny pomysł marketingowy.

  • 48. Data: 2012-04-26 08:32:33
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > tylko skąd twoja wiara w cudowne właściwości odkurzaczy rainbow

    Skoro kosztuje majątek to MUSI być zajebisty - tak mu podpowiada intelekt
    ;-)
    Vide - kompy Apple

  • 49. Data: 2012-04-26 08:39:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 08:15, Marek Dyjor pisze:

    > tylko skąd twoja wiara w cudowne właściwości odkurzaczy rainbow, gdyby

    1. nie wiara, tylko wiedza
    2. nie cudowne, tylko zmyślne technicznie

    > posiadali takie cudowne rozwiązania to by już dawno zmonopolizowali
    > rynek odkurzaczy przemysłowych, centralnych i innych. A tutaj dupa,

    A niby dlaczego?

    W większości przypadków odkurzaczyk za 90zł z prostym filtrem i
    namiastką cyklona będzie wystarczający.

    W przypadku odkurzaczy centralnych idealne filtrowanie nie jest
    konieczne, bo przecież i tak wylot jest gdzie indziej.

    Filtr wodny w wielu przypadkach jest kłopotliwy (ciężki i mało odporny
    na np. przewrócenie).

    Filtr wodny (nawet najlepszy) marnie działa w wielu zastosowaniach
    przemysłowych (np. pył po szlifowaniu tynku gipsowego).

    Kilka plusów systemu Rainbow jest i tak realizowanych przez wentylację
    mechaniczną z filtrami i klimatyzację z nawilżaniem. Więc po do dublować?

    > wciąż wciskają super drogie odkurzacze przez komiwojażerów osobom
    > prywatnym. Raczej nie mają nic genialnego konstrukcyjnie mają genialny
    > pomysł marketingowy.

    To też.

    Tak czy inaczej: mają znakomity pomysł na filtr wodny. Nie mają przepisu
    na idealny odkurzacz, bo zbyt wiele zależy od zbyt różnorodnych potrzeb.
    I dlatego nie są i nie będą monopolistami ;)

  • 50. Data: 2012-04-26 08:42:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 08:32, quent pisze:

    > Skoro kosztuje majątek to MUSI być zajebisty - tak mu podpowiada
    > intelekt ;-)

    Jesteś zbyt tępy by zrozumieć, co piszę, czy też celowo kłamiesz?