  • 1. Data: 2010-11-10 09:25:21
    Temat: "wstające" panele podłogowe - brak dylatacji
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Od kompleksowego remontu w nowym mieszkaniu minęło 5 miesięcy. W dużym pokoju,
    podłoga zaczęła pracować i wstała (w jednym miejscu na środku pokoju panele
    wstały o dobry centymetr). Ktoś ze znajomych poradził mi żebym sprawdził czy
    jest odpowiednia dylatacja pod listwami. Listwy zerwałem i co się okazało:
    Panele są ułożone dokładnie na 0 do ściany, nawet do płytek z którymi się
    łącza w przedpokoju. Domyślam się, że jest to bezpośredni powód wstawania,
    zamierzam coś z tym zrobić, tylko jak?
    No i tutaj jest moje pytanie:
    Jak wyciąć szczeliny przy ścianach w panelach w ułożonej już podłodze?
    Ma ktoś jakiś pomysł?

  • 2. Data: 2010-11-10 09:34:36
    Temat: Re: "wstające" panele podłogowe - brak dylatacji
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-10 10:25, j...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > zamierzam coś z tym zrobić, tylko jak?
    > No i tutaj jest moje pytanie:
    > Jak wyciąć szczeliny przy ścianach w panelach w ułożonej już podłodze?

    Ja przecinałem panele nożykiem tapicerskim - strasznie upierdliwe, a
    miałem tylko około 60 cm do wycięcia, potem nożem kuchennym z ząbkami
    troszkę szybciej, ale jak kładli u mnie schody to również musieli
    przyciąć kawałek już leżących paneli i zrobili to szlifierką kątową z
    założoną małą piłą do drewna. Szło jak w masło - jedyna wada sporo kurzu
    i smród przypalanych paneli (pewnie obroty za wysokie).

    Ariusz

  • 3. Data: 2010-11-10 09:34:49
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamierzam coś z tym zrobić, tylko jak?
    > No i tutaj jest moje pytanie:
    > Jak wyciąć szczeliny przy ścianach w panelach w ułożonej już podłodze?

    Rozebrać, dociąć i ponownie poskładać, co zapewne już nie będzie wyglądać
    tak jak teraz, albo obciąć pilarką tarcvzową lub szlifierką kątową ze
    specjalną tarczą do drewna. Można też próbować ciąć szlifierką kątową zwykłą
    tarczą , ale musisz mieć szlifierkę z regulacją obrotów, a ciąć na bardzo
    małych obrotach.
    Do takich robót warto by było się wyposażyć w coś takiego:
    http://www.mango.pl/hobby/exakt_saw

  • 4. Data: 2010-11-10 09:48:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > zamierzam coś z tym zrobić, tylko jak?
    > No i tutaj jest moje pytanie:
    > Jak wyciąć szczeliny przy ścianach w panelach w ułożonej już podłodze?

    Jeżeli na długość panele nie rozpychają się to wystarczy zdemontować
    pierwszy i lub ostatni rząd, zwezić na pilarce i ponownie zamontować. Jak
    rozpychają się także po długości i nie mają już miejsca to niestety cała
    podłoga do demontazu, lub ostatecznie przyciąć jedną stronę fleksem ale to
    straszne dziadowanie jest.

    Marek

  • 5. Data: 2010-11-10 10:40:05
    Temat: Re:
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

> [...]
    > podłoga do demontazu, lub ostatecznie przyciąć jedną stronę fleksem ale to

    Nie wiem czy chcę zniszczyć podłogę poprzez ponowne rozebranie jej i złożenie,
    w dodatku mieszkanie jest umeblowane co utrudnia całą sprawę. Opcja wycięcia
    kątówką z piłą do drewna jakoś do mnie przemawia.
    Dziękuje wszystkim za informacje.

  • 6. Data: 2010-11-10 11:08:07
    Temat: Re: Re:
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > wycięcia
    > kątówką z piłą do drewna jakoś do mnie przemawia.

    Nie próbuj zakładać na kątówkę tarcz zębatych takich jak do pilarek
    elektrycznych do cięcia drewna. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie
    niebezpiecznie narzędzie powstanie które w ułamku sekundy potrafi uciać nie
    tylko palca ale i rękę czy nogę. Wystarczy że tylko raz zaczepi zębem o
    coś, wyskoczy a ty tego nie będziesz w stanie utrzymać w ręku.
    Jeżeli już, to załóż zwykłą tarczę ścierną i tnij powoli, tak aby jej nie
    przegrzewać nadmiernie gdyż przegrzana zwichruje się i rozsypie. Widziałem
    jak kawałek z rozerwanej tarczy z fleksa przebił na wylot płytę
    gipsowokartonową.\
    Można sprowobać jeszcze założyć taką tarczę która ma na swoim obwodzie
    niemal identyczne zęby jak piła łańcuchowa. Są takie w sprzedaży w rozmiarze
    125 ale dość drogie w okolicach stówy. Koniecznie tylko należy zmniejszyć
    obroty kątówki (fleksa) jezeli tniesz taką tarczą. Są takie kątówkiz
    wbudowaną regulacją ale jak nie masz takiej to można wydłubać taki regulator
    ze starego odkurzacza który miał regulację mocy lub zastosować odpowiednio
    mocny ściemniacz do oświetlenia. Ja coś takiego mam i przydaje się w wielu
    sytuacjach, np. przy polerce samochodu.

    Marek

  • 7. Data: 2010-11-10 11:21:21
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Można sprowobać jeszcze założyć taką tarczę która ma na swoim obwodzie
    > niemal identyczne zęby jak piła łańcuchowa.

    Takie coś.
    http://www.shopmania.pl/shopping~online-narzedzia~ku
    powac-tarcza-lancuchowa-do-szlifierki-katowej-115mm~
    p-2972214.html

  • 8. Data: 2010-11-10 11:44:13
    Od: " " <j...@g...pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

> [...]
    > mocny ściemniacz do oświetlenia. Ja coś takiego mam i przydaje się w wielu

    No trochę mi dałeś do myślenia z tymi tarczami. Co do regulacji obrotów, to
    mam zasadniczo przystawkę(kątówkę) do wiertarki, która posiada regulację
    obrotów. Pewnie użyje tarczy nie zębatej.
    Dzięki jeszcze raz.

  • 9. Data: 2010-11-10 11:56:55
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

> [...]
    > zamierzam coś z tym zrobić, tylko jak?
    > No i tutaj jest moje pytanie:
    > Jak wyciąć szczeliny przy ścianach w panelach w ułożonej już podłodze?

    Tak, złożyć reklamacje w firmie która to kładła.

  • 10. Data: 2010-11-10 12:20:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    " " <j...@N...gazeta.pl> writes:

    > Nie wiem czy chcę zniszczyć podłogę poprzez ponowne rozebranie jej i złożenie,
    > w dodatku mieszkanie jest umeblowane co utrudnia całą sprawę. Opcja wycięcia
    > kątówką z piłą do drewna jakoś do mnie przemawia.

    Absolutnie nie radze rozbierania i ponownego ukladania powichrowanych
    paneli, nie beda dobrze lezec. Wytnij przy scianie tarcza i tyle,
    tylko faktycznie uwazaj czym tniesz.

    MJ
    PS. W zimie zreszta panele wyschna i oklapna, a w przyszlym roku moze
    juz tak nie zwilgotnieja. Na co to kladles, na swieze wylewki?