  • 11. Data: 2010-05-22 20:34:24
    Temat: Re: prosba o porade przemakajaca sciana przez schody betonowe
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message
    news:ht9efv$ghi$1@inews.gazeta.pl...

    > to pomieszczenie ma byc nieogrzewane akurat w piwnicy
    > ale tez kusi mnie skucie tego,
    > pozatym te schody wylane są strasznie krzywo okropnie
    > Łudka nawet na srodu 4cm odkształcenia, duze sa i slabo zaszalowali
    > wygielo deski
    > a do tego nie dali papy

    Wal je młotem z wypożyczalni. Weź taki Hilti i zapewniam cię, że rozwalisz w
    godzinę sam. Beton tych schodów pewnie kiepski i niewibrowany. Ja waliłem
    mur oporowy, na którym mnie chcieli zrobić w konia. Nie zapłaciłem wtedy.

    Zrób jak należy. Konstrukcje samonośną bez przytwierdzenia do ściany. Daj z
    15cm styroduru/steinoduru i do niego dolejesz beton. Na serio ci mówię to
    kiepsko wygląda :-)

  • 12. Data: 2010-05-22 20:43:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > www.baborow.com/dzialka

    Ty zobacz. Wszystkie schody jakie masz wylane stykają się ze stropem. mostki
    termiczne jak diabli. W zimie bedzie szron przy drzwiach :-)

    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090323019.html
    Szczyty pomurowane o 20-30cm za wysoko. Tam od góry miał byc styropian lub
    tam ma nachodzić wełna ta co w skosach. Dotknij tych ścian w zimie :-)

    O tu widać
    http://www.baborow.com/dzialka/taras2009032300820090
    324.html
    Powinno być widać niebo między krokwiami, a murem, a zamurowali i masz
    kilkadziesiąt metrów radiatora wystawionego w zimie na -25

    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090323016.html to czymś ociepliłeś?
    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090323015.html mostek, taras bez
    dylatacji od podłogi.

    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090323012.html - pamietaj dac na sufit
    styropian z 10cm i zajechać nim na ściany. Będziesz miał zimną podłogę
    powyżej do tego stopnia, że będziesz się zastanawiał czemu kaloryfer nie
    daje rady :-)

  • 13. Data: 2010-05-22 20:45:36
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "amir" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wygielo deski
    > a do tego nie dali papy
    >
    > ale miekkie serce mam i zaplacilem normalnie a nawet wiecej

    Izolacja pionową z papy/folii plus styropian/styrodur to jedno ale tę ścianę
    od zewnątrz jakimś abizolem albo czymś podobnym trzeba wymalować.

    Jeśli będziesz kuł to może pomyśl też o tym aby te schode zrobić trochę
    dłuższe (jeśli możesz).
    Tak na pierwszy rzut oka wydają sie bardzo strome.
    Jeśli tak jest to będą niewygodne, męczące a do tego niebezpieczne!

  • 14. Data: 2010-05-22 20:50:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]

    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090323012.html Jeszcze to nadproże
    jest za nisko, bo albo mechanizm bramy albo ocieplenie.

    http://www.baborow.com/dzialka/dach20090320.html - chciałeś balkon, a na
    ocieplenie z obu stron miejsce jest ? i na posadzke nad ociepleniem ? Wiesz
    jak sie to skończy? Zimno w tych pomieszczeniach.

    http://www.baborow.com/dzialka/drewnorozadunek200903
    18002.html Na tym
    etapie trzeba było obciąć żęby szczytów, a nie je wypełniać zaprawą.
    i tu : http://www.baborow.com/dzialka/photo36.html
    i tu :http://www.baborow.com/dzialka/photo42.html

  • 15. Data: 2010-05-22 20:51:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "nacocito" <n...@c...to> wrote in message news:ht9fps$ooj$1@news.onet.pl...

    > Izolacja pionową z papy/folii plus styropian/styrodur to jedno ale tę
    > ścianę od zewnątrz jakimś abizolem albo czymś podobnym trzeba wymalować.

    Abizol zjada styropian więc trzeba z rozwagą :-)

  • 16. Data: 2010-05-22 20:58:01
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]

    http://www.baborow.com/dzialka/photo49.html

    Może do znudzenia się powtórzę. Te zęby muru trzeba obciąć, a nie zalewać
    czy wypełniać. To są ściany szczytowe, które mogą wypadać też w połowie domu
    i ich szczyty nie mogą wystawa ponad ocieplenie. One muszą być ocieplone od
    góry abu łagodnie przejść w skos.

  • 17. Data: 2010-05-23 06:08:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    amir pisze:

    > www.baborow.com/dzialka
    >
    > moze znajdziesz cos, co cie zainteresuje

    Dzięki :-).

  • 18. Data: 2010-05-23 07:05:56
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Zrób jak należy. Konstrukcje samonośną bez przytwierdzenia do ściany. Daj
    > z 15cm styroduru/steinoduru i do niego dolejesz beton. Na serio ci mówię
    > to kiepsko wygląda :-)

    Masz na mysli wywalenie 15-20cm od sciany czy calych schodów?

  • 19. Data: 2010-05-23 08:39:16
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 22 Maj, 09:17, "amir" <a...@g...pl> wrote:

    > srodek do injekcji bede mial niedlugo firma w ktorej pracuje sprowadza z
    > chin
    > dosyc dobry sproboje tego.
    >
    > a co to sa pakery i twociarka?
    >
    > kuc to mi sie nie usmiecha schodow
    > wyjdzie spora kwota i kupa roboty

    Tu znajdziesz pakery.
    http://www.iniektor.pl/

    Co to jest towociarka - dowiesz sie w najblizszym warsztacie
    samochodowym.

    Zywica do injekcji : pogoogluj.

  • 20. Data: 2010-05-23 09:30:21
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 22 Maj, 02:04, "amir" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > schody nie sa oddzielone od murow sciany piwnicy papa,
    > teraz juz dom prawie wykonczony
    > schody betonowe nie maja plytek i dlugo miec nie beda.
    >
    > po ostatnich opadach tak namokly ze sciany pwnicy wmiejscu laczenia
    > sie z schodami co widac na zdjeciu
    > przemoczyly mi sciane az do wewnatrz.
    > Wydaje sie mi, ze to wina nasiaknietego betonu.
    >
    > http://www.baborow.com/instalacje/cimg0849.jpg
    > teraz sciana jest ta w srodku bardziej mokra
    >
    > teraz wyglada to z zewnatrz tak:http://www.baborow.com/dzialka/domipowodz004.jpg
    >
    > jak by to zabezpieczyc na przyszlosc, aby nie przesiakala woda

    Nie skuwaj tych schodow - tylko sie narobisz, a papa i tak po 10
    latach nie bedzie spelniala swojej funkcji...

    Nie sluchaj "fachowcow" z 30-letnim doswiadczeniem, we wszystkich
    sprawach, bo oni nie znaja nowoczesnych technologii.

    Zrob tak: kup te pakery i zywice do injekcji ( Sarzyna). Towociarke
    kupisz w kazdym sklepie z narzedziami.
    Nastepnie otynkuj dosc szeroko ( np. w promieniu 1m) te miejsca, na
    ktorych widac zawilgocenie - najlepiej z obu stron.
    Mozesz "otynkowac" ( chodzi tylko o uszczelnienie) klejem do plytek.

    Potem nawierc w scianie otwory o srednicy odpowiedniej do pakerow ( np.
    13mm) co 20 cm, na glebokosc 1/3 grubosci isciany
    Otwory nalezy przedmuchac sprezonym powietrzem w celu oczyszczeni.
    Wloz pakery w te otwory, zakrec, zeby byly szczelne . Wymieszaj zywice
    z utwardzaczem - moze najpierw mala ilosc - 300gram.
    Potem przelej zywice do czystego sloika i jeszcze raz zamieszaj.
    Napelnij towociarke i polacz z pierwszym pakerem , i... pompuj.

    Jesli nie bedzie jakiejs nieszczelnosci, przez ktora zywica bedzie
    uciekala, to szybko napotkasz opor cisnienia. Wtedy przejdz do
    nastepnego pakera itd...
    Jesli nie bedzie cisnienia, to znaczy, ze zywica ucieka w
    niekontrolowany sposob przez jakas nieszczelnosc.
    Wtedy musisz poczekac, az zywica zwiaze (uszczelniajac ).
    Paker, w ktory pompowales jest stracony.
    Musisz miec tez aceton, do czyszczenia towociarki i weza
    cisnieniowego.
    Tak mozesz postepowac nieskonczenie dlugo, az sciana bedzie przesycona
    zywica epoksydowa, ktora da jej szczelnosc, a nawet w malym stopniu
    zwiekszy izolacyjnsc termiczna.
    Pakery mozesz montowac nawet bezposrednio w szczelinie schody/sciana.

    Na koniec usuwa sie pakery ( lamie sie ta czesc, ktora wystaje ze
    sciany) i mozna odkuc ten tymczasowy tynk.
    Na zakonczenie naklada sie tynk zwykly.

    Pochwal sie fotkami, jesli Ci sie to udalo.
    PZDR.
    Marek