  • 11. Data: 2013-04-22 16:01:27
    Temat: Re: Ręczna pompa do oleju/paliwa
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Max" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:51742e42$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    >
    > Muszę z niedużego wykopu pod kabel elektryczny wypompować ( na oko )
    > około 40 - 50 litrów wody.
    > Niestety chwilowo nie mam dostępu do prądu - więc zastanawiam się czy taką
    > pompą do oleju/paliwa ( np.
    > http://allegro.pl/pompa-pompka-do-paliwa-oleju-reczn
    a-japonska-hit-i3182962489.html

    Ona może w ogóle nie zassać wody, ma za małą lepkość.

  • 12. Data: 2013-04-22 21:12:51
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    To są różne pompy.

    Pierwsza to pompa łopatkowa/mimośrodowa. Napędzana korbą (metodą "naokoło").
    http://allegro.pl/reczna-pompa-do-paliwa-i-oleju-na-
    korbe-rekawice-i3186541510.html
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_%C5%82opatkowa

    Druga to pompa skrzydełkowa. Napędzana korbą (metodą "moja/twoja").
    http://tablica.pl/oferta/pompa-reczna-do-wody-oleju-
    paliwa-prod-polskiej-ID1GxKP.html
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_skrzyde%C5%82kowa

    Proste i niezawodne.
    Zaprojektowane tak, że luzy same się kasują.

  • 13. Data: 2013-04-23 00:02:59
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
    a-japonska-hit-i3182962489.html

    > Ona może w ogóle nie zassać wody, ma za małą lepkość.
    Hmm... Teraz doczytałem, sprzedający wyraźnie pisze, że wodę też pompuje :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 14. Data: 2013-04-23 21:10:30
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi/odpowiedzi.

    Zaryzykowałem, kupiłem - dziś kurierem dotarła.
    Pompa spokojnie pompuje w wodzie - przetestowałem ją wypompowując wodę z
    wiadra. Wydajność bardzo dobra. 10 litrowe wiadro opróżniłem w około 20
    sekund.

    Potrzebowałem wypompować wodę, aby pogłębić wykop pod kabel - był zbyt
    płytki 60 cm. A to, że kabel zamoknie - nie bałem się :-).
    Wiadrem się nie dało ( raczej wiadereczkiem syna ) - wykop jest na
    szerokość 2 szpadla ( ręcznie kopany ).
    Oczywiście spodziewałem się napływu kolejnej wody - ale po obserwacji
    wiedziałem, że jej dużo powtórnie nie będzie.

    Dziś uzbrojony w sprzęt dotarłem do działki. A tu zonk ?!?. Wody w wykopie
    nie ma - na dnie pozostało tylko "miękkie" błotko.
    W niedzielę jeszcze woda stała na 20 cm.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2013-04-25 16:13:10
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

> [...]
    > Pompa spokojnie pompuje w wodzie - przetestowałem ją wypompowując wodę z
    > wiadra. Wydajność bardzo dobra. 10 litrowe wiadro opróżniłem w około 20

    To tylko wypada dorobić silnik i będzie mechaniczna :-)