  • 11. Data: 2009-06-17 13:14:13
    Temat: Re: Regipsy i klimatyzacja w suterenie
    Od: Slawek <s...@g...com>

    co do klimatyzacji to jakaś ściema
    co do płyt GK (BTW- pisze się RIGIPS a nie jakiś regips, i tylko jeśli
    chodzi o wyrób Knauff - pozostali producenci mają inne nazwy handlowe
    na płyty G-K) to widziałem sporo sytuacji, gdzie pod płytami G-K
    danymi w piwnicy rozwinął się grzyb w całkiem bogatej formie, a to
    dlatego że ściana nie mając przewiewu, ale sporo wilgoci (to zawsze
    jest jednak ściana piwnic) i ciepła ma idealne wręcz warunki do
    rozwoju grzyba. Dlatego w suterenie czy piwnicy zaleca się dać po
    bożemu zwykłe tynki cementowo - wapienne, i właśnie nie wapienno-
    gipsowe bo one też sporo wilgoci chłoną.
    Ale faktycznie zastanowiłbym się po trzykroć, czy warto mieszkać z
    teściem , do tego w suterenie.
    pzdr

  • 12. Data: 2009-06-17 16:08:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 06:14:13 -0700 (PDT), Slawek napisał(a):

    > co do płyt GK (BTW- pisze się RIGIPS a nie jakiś regips, i tylko jeśli
    > chodzi o wyrób Knauff - pozostali producenci mają inne nazwy handlowe
    > na płyty G-K)

    Pisze sie "płyta gipsowa" albo "płyta kartonowo-gipsowa". Rigips to nazwa
    producenta, Knauf to nazwa producenta (innego niż Rigips). Owe "regipsy" to
    jakies paskudne spolszczenie niewiadomo czego.

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2009-06-18 17:58:47
    Od: Zachar <z...@g...com>

    > Równie ciekawe są argumenty o ogrzewaniu czegokolwiek klejem. Nie
    > skomentuje ich, bo na usta cisną mi sie niecenzuralne słowa.
    >
    > To co moge powiedzieć na pewno po tym co przeczytałem: zarówno Twój teść,
    > jak i rzekomy "inżynier" nie mają zielonego pojęcia o technologii suchych
    > tynków ani o klimatyzacji.

    Ja to rozebrałem na chłopski rozum- skoro zależy nam na suchości ścian
    na każdej kondygnacji, to powinien być nakaz klejenia płyt kartonowo-
    gipsowych (przepraszam za moje wcześniejsze regipsy ;) dla mnie
    każda stacja benzynowa to CPN a każde buty sportowe to adidasy :D )
    niezależnie, czy jest to suterena, czy każde inne piętro= nie powinno
    być stależy w produkcji. Skoro jednak są firmy produkujące stelaże,
    obrót nimi jest legalny, to wolno je zastosować...

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-06-18 18:04:10
    Od: Zachar <z...@g...com>

    On 17 Cze, 15:14, Slawek <s...@g...com> wrote:
    > co do klimatyzacji to jakaś ściema
    > co do płyt GK (BTW- pisze się RIGIPS a nie jakiś regips, i tylko jeśli
    > chodzi o wyrób Knauff - pozostali producenci mają inne nazwy handlowe
    > na płyty G-K)

    Sorki, już się poprawiam...

> [...]
    > bożemu zwykłe tynki cementowo - wapienne, i właśnie nie wapienno-
    > gipsowe bo one też sporo wilgoci chłoną.

    A czy istnieje coś takiego jak jakiś czujnik wilgotności ściany?
    Przyklejam taki "plasterek" do suporeksu, zakrywam płytami kartonowo-
    gipsowymi i co pół roku podłączam np laptopa, który odczytuje poziom
    wilgotności ("plasterek" mierzy wilgotnośćnp za pomocą rezystancji)-
    science fiction? Na allegro znalazłem tylko czujniki ze szpilkami
    wbijanymi w materiał ale nie zamierzam zostawiać sobie żadnych otworów
    rewizyjnych- nie po to daję re... płyty kartonowo-gipsowe, żeby w nich
    dziury zostawiać...

    > Ale faktycznie zastanowiłbym się po trzykroć, czy warto mieszkać z
    > teściem , do tego w suterenie.

    Warto- ma zajefajną córkę ;)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-06-18 18:08:17
    Od: Zachar <z...@g...com>

    On 16 Cze, 12:26, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    > On 15 Cze, 20:29, Zachar <z...@g...com> wrote:
    > [...]
    >
    > Tesciowi cos dzwoni ale nie wie w ktorym kosciele :) Otorz racje ma,
    > ze sciane zewnetrzna musisz grzac.. z wewnatrz.

    A czy jak dam pomiędzy płytą GK a suporeksem alupexowe rurki CO (w
    otulinie) to nie wystarczy takie grzanie?

    Dlatego m.in. nie
    > ociepla sie budynkow od srodka, bo odcinajac scianie doplyw ciepla
    > (np. styropianem przyklejonym od wewnatrz) spowodujesz jej
    > przemarzniecie w zimie, a to po paru sezonach (lub nawet znacznie
    > szybciej) spowoduje powstanie grzybka / plesni.

    Czy to samo dotyczy stropów? W tej suterenie strop jest wylany na
    coś, co przypomina krótko ciętą wiklinę, może jakieś wióry- ciemne,
    twarde, łamliwe dziadostwo a do tego dziadostwa przyklejone jest 3 cm
    styropianu, który jest moim sufitem. Usunąć, czy może zostać?

    I teoria mialaby sens,