  • 21. Data: 2011-11-28 08:11:27
    Temat: Re: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jasq9d$9os$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup

    > Nie czuje tego przykładu. Kocioł włączy palnik gdy sterownik pokojowy ma
    > styki na "ON" i temperatura w obiegu jest niższa od zadanej. Jeśli nie ma
    > odbioru to temperatura w obiegu nie spada i palnik się nie włączy.

    Ty mimo wszystko piszesz o sytuacji kontrolowanej a ja o takiej jaką zastaję
    u ludzi. Gdzie jest jakoś tam ustawiony strerownik i jakoś tam ustawione
    termostaty - zazwyczaj zupełnie przypadkowo i nie ma tu sytuacji gdy nie ma
    odbioru. Odbiór jakiś tam jest a w pomieszczeniu gdzie wisi sterownik,
    terostaty też są byle jak ustawione. Zanim w takiej sytuacji woda w obiegu
    się nagrzeje sporo gazu idzie w komin a efekt i tak jest byle jaki. Dlatego
    uważam, że nie powinno się dawać użytkownikowi zbyt wielu parametrów do
    regulacji bo jest prawdopodobieństwo graniczące z pewnością że nieswiadomy
    użytkownik to rozreguluje.
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2011-12-04 12:42:43
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "suma" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No to Panowie, pod liczniki gazu rusz!
    > I codzienne analizy spalania rób! :)
    > Modyfikacje w ustawieniach wykonaj!
    > Porównuj, wnioskuj i zmieniaj... oszczędzaj.

    A jakie masz te głowice termostatyczne? Eco living? Czyli programowalne na
    baterie? Czy mozesz ustawic tam program grzania jaki chcesz? Czy ma korekte
    na weekend? Czy wymiana baterii jest kosztowna? I czy jest dużo roboty z
    korygowaniem/przestawianiem nastaw?