  • 1. Data: 2014-02-09 21:15:09
    Temat: Rejestrowanie średniej temperatury dobowej
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    Witam

    Od dłuższego czasu w arkuszu notuję zużycie wody, prądu, gazu.
    O ile łatwo mi zaznaczyć kiedy na tydzień połowa rodziny nas najechała,
    czy to, że wybraliśmy się na wczasy, to mam duży problem z rejestrowaniem
    średniej dobowej temp. Sczytywaniem z ogólnodostępnych stron to kiszka,
    bo nijak ma się do mojej miejscowości.
    Dlatego poszukuję jakiegoś rozwiązania, które podawało by mi 4 pomiary
    (0, 6,12, 18), lub mógłym z urządzenia odczytać (byle jakiś strawny
    protokół)
    To co odnalazłem to sprzęty w cenie powyżej 1kzł, a tyle nie chciałbym
    wydawać.

    Poleci może ktoś coś? Może nawet być jakiś schemat do polutowania z wsadem.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-02-09 21:47:06
    Temat: Re: Rejestrowanie średniej temperatury dobowej
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 21:15:09 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    >
    > wydawać.
    >

    > Poleci może ktoś coś? Może nawet być jakiś schemat do polutowania z wsadem.

    Rozumie prąd czy gaz. Sam to od czasu do czasu ( tak raz w miesiącu mniej więcej)
    kontroluję. Ale temperatura. Zanotowana temperatura to czas przeszły. Żadnych
    konkretnych wniosków na przyszłość nie da się z takich pomiarów wyciągnąć. To po co
    to mierzyć, archiwizować?

  • 3. Data: 2014-02-09 21:54:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 21:47:06 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    konkretnych wniosków na przyszłość nie da się z takich pomiarów >wyciągnąć. To po co
    Hobby takie;)
    Jeden zbiera znaczki inny jest filatelistą

  • 4. Data: 2014-02-09 21:54:27
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

> [...]
    > Żadnych konkretnych wniosków na przyszłość nie da się z takich pomiarów
    > wyciągnąć. To po co to mierzyć, archiwizować?

    W styczniu 2009 miałe zużycie gazu na poziomoe 1,9m3/dobe.
    Teraz miałem 2,3m3/dobe.
    Bez sredniej dobowej temperatury ta informacja mi mówi, że zużyłem więcej
    gazu.
    W miedzyczasie zmieniłem piec, obecny miał mieć mniejsze zużycie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-02-09 22:08:49
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 21:54:27 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:

> [...]
    >
    > gazu.
    >
    > W miedzyczasie zmieniłem piec, obecny miał mieć mniejsze zużycie.

    A jak byś miał średnią dobową to 2,3 było by mniej niż 1,9?

  • 6. Data: 2014-02-09 22:16:29
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

> [...]

    > Pozdrawiam

    A jak byś miał średnią dobową to 2,3 było by mniej niż 1,9?
    ##############3

    Nie, ale wiedziałbym, że inwestycja w nowy piec nie była trafiona,
    bo w 2009 średnio było powiedzmy -10, a teraz jest -3.

  • 7. Data: 2014-02-09 22:45:19
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 22:16:29 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:

    > A jak byś miał średnią dobową to 2,3 było by mniej niż 1,9?
    >
    > ##############3
    >

    > Nie, ale wiedziałbym, że inwestycja w nowy piec nie była trafiona,
    >
    > bo w 2009 średnio było powiedzmy -10, a teraz jest -3.

    Dalej nic Ci to nie da bo tamten styczeń mógł być zimniejszy ale bezwietrzny i
    słoneczny. A w tym roku piździło pod koniec stycznia niesamowicie. Dużo więcej
    parametrów musiałbyś notować. Tylko jak dzisiaj zmierzyć wiatr sprzed pięciu lat?

  • 8. Data: 2014-02-10 09:52:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > niesamowicie. Dużo więcej parametrów musiałbyś notować. Tylko jak
    > dzisiaj zmierzyć wiatr sprzed pięciu lat?

    no i muszę sie z tobą zgodzić...

    realnie mam dane na temat zużycia energii i gazu dla dużych obiektów (bloki)
    i zużycie za rok jest bardzo zbliżone w kolejnych latach, są fluktuację ok 5
    do 15 %.

    jakby sie naprawdę chciało jakoś analizować prace systemu grzewczego to
    pasowało by monitorować zużycie gazu (gazomierz z impulsatorem), energię
    produkowaną przez kocioł (ciepłomierz), temperaturę zasilania, powortu,
    temperaturę w pomieszczeniach, temperature otoczenia :) i analizować ten
    bałagan

  • 9. Data: 2014-02-10 14:32:06
    Od: Arnold <a...@g...com>

> [...]
    >
    > produkowaną przez kocioł (ciepłomierz), temperaturę zasilania, powortu,
    >
    > temperaturę w pomieszczeniach, temperature otoczenia :) i analizować ten

    Zastanawiam się nad czymś takim: http://allegro.pl/avt5373-c-rejestrator-temperatury-
    na-karcie-sd-i3878777616.html

    lecz wlasnie obawiam sie zbyt wielkiej ilosci danych :)

    Pozdrawiam Arnold

  • 10. Data: 2014-02-10 15:32:51
    Od: m...@g...com

    On Sunday, February 9, 2014 9:15:09 PM UTC+1, Baczek wrote:

    > średniej dobowej temp. Sczytywaniem z ogólnodostępnych stron to kiszka,
    > bo nijak ma się do mojej miejscowości.

    Kiedys widzialem na forum synology - ktos polutowal cos takiego do pomieszczen + usb
    + 1 wire - oprogramowal to w jakims php i dzialalo.

    Z rozwiazan dla leniwych - ja sciagalem dane pogodowe z forecast.io - maja API
    JSON-owe, dane historyczne nie sa znowu jakies totalnie od czapy - i masz rozbicie co
    godzine. 1000 zapytan dziennie gratis, wiec jednym skokiem sciagniesz lokalnie dane
    za 2.5 roku :)

    mucher