  • 11. Data: 2014-02-20 08:52:38
    Temat: Re: Rejestrowanie średniej temperatury dobowej
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 21:15:09 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:
    > Witam
    >

    > Od dłuższego czasu w arkuszu notuję zużycie wody, prądu, gazu.
    >
    > O ile łatwo mi zaznaczyć kiedy na tydzień połowa rodziny nas najechała,
    >
    > czy to, że wybraliśmy się na wczasy, to mam duży problem z rejestrowaniem
    >
    > średniej dobowej temp. Sczytywaniem z ogólnodostępnych stron to kiszka,
    >
    > bo nijak ma się do mojej miejscowości.
    >
    > Dlatego poszukuję jakiegoś rozwiązania, które podawało by mi 4 pomiary
    >
    > (0, 6,12, 18), lub mógłym z urządzenia odczytać (byle jakiś strawny
    >
    > protokół)

> [...]
    Polecam kupić zestaw:
    raspberry pi
    interfejs usb ftdi
    czujniki ds1820 (lub podobne)
    i kawałek kabla dwuzyłowego.

    Na maline wrzucasz raspbiana, tam konfigurujesz obsluge ds-ów i robisz skrypt który
    loguje temperatury do plików rrd.
    U mnie jedno archiwum z rozdzielczoscią minuty (historia 3 miesiące), 5
    minut(historia rok) 30 minut (historia 6lat) skutkuje rozmiarem około 3MB per
    czujnik.
    A potem obróbka juz jest prosta.

    Rezultat jest np. taki:
    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=9zvbeq&s=8#.UwWzw