  • 111. Data: 2014-10-30 17:59:30
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-10-30 o 13:30, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >cosie które rażą prądem czy chemiczne cosie? Bo te chemiczne fluidy tak do
    >końca obojętne zdrowiu nie są.

    reku tez ponoc raka robi

  • 112. Data: 2014-10-30 18:04:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 16:02, Adam pisze:

    > A jak ktos grzeje pradem i kosztuje go to 5k / sezon to oszczedza juz
    > ponad 1,2k pln - dalej nie ma sensu? ;-)

    Mnie az drgawki biora jak pomysle, ze ktos ogrzewa dom palac banknotami.
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2014-10-30 18:24:07
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 października 2014 15:16:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > To nic tylko przy okazji wizyty kominiarza poprosic o sprawdzenie ciagu
    > w kanalach wentylacyjnych i sprawdzic ile ta wentylacja rzeczywiscie
    > kosztuje :) Najlepiej przy okolicy 0-5stC bo to srednia sezonu grzewczego.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    masz rację że im różnica temperatur większa tym więcej powietrza ucieka przez
    wentylację grawitacyjną. I bardzo łatwo przy kilku kratkach wielokrotnie przekroczyć
    normy, łącznie z normami zdrowego rozsądku. Z rok temu na grupie sobie z tym
    poradzono. Są kratki z regulatorami ciągu. Spotkałem się z takimi kratkami wiele lat
    temu. Ktoś dał linka do współczesnego rozwiązania. W przypadku kratek z linka
    prymitywna budowa gwarantuje dużą precyzję działania w czasie wielu lat. Łatwa
    regulacja. Brak jakiegokolwiek zasilania, silniczków itp. Cena chyba była znośna.
    Wentylacja mechaniczna to przede wszystkim kontrola przepływu powietrza. Powszechna
    jest taka co wyciąga powietrze i nie dopuszcza żeby za dużo wylatywało bo przynosi to
    straty. Nikt nie udowodnił że jedna centrala jest lepsza od wielu central w postaci
    automatycznych kratek.

  • 114. Data: 2014-10-30 18:46:11
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 października 2014 18:04:55 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mnie az drgawki biora jak pomysle, ze ktos ogrzewa dom palac banknotami.
    > :-))
    >
    > Pozdro.. TK

    Swoboda wypowiedzi polega na tym ze można użyć dowolnych argumentów. Jak by był
    nośnik 4 razy droższy od prądu to też by został użyty żeby wykazać czyjąś rację. Nie
    istniejący 4 razy droższy nośnik byłby doskonałym argumentem, nawet jak by nikt go
    nie używał. Grzeje prądem. Żeby mieć ciepło muszę włączyć wtyczkę do kontaktu. Bez
    tego pompa ciepła nie działa. Czyli przy grzaniu prądem wcale nie pali się
    pieniędzmi. Dobrze dobrane piece akumulacyjne + ocieplenie + druga taryfa = koszt
    ogrzewania na poziomie gazu ziemnego dla tego samego ale nie ocieplonego
    pomieszczenia.

  • 115. Data: 2014-10-30 18:46:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >a ciuchy suszy sie na tarasie

    Przebijam, ja susze w kotlowni :-) Ale mam zetke i otwarta komore.

  • 116. Data: 2014-10-30 18:52:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 18:46, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Przebijam, ja susze w kotlowni :-) Ale mam zetke i otwarta komore.

    No to dzis nie jest trendy. :-)
    Wiesz jakie generuje straty otwarta komora? :-) Pan to poprawi...

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2014-10-30 19:00:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >No to dzis nie jest trendy. :-)
    >Wiesz jakie generuje straty otwarta komora? :-)

    Jakie straty, to ciepło jest zużywane na suszenie :-)

    >Pan to poprawi...

    dopsz...

  • 118. Data: 2014-10-30 19:22:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    4500kWh. Przy grzaniu pompą ciepła, węglem, brykietem da to oszczędność roczną na
    poziomie 450 złotych. Koszt samego prądu do rekuperatora jak w przykładzie z 300
    złotych. Różnica to 150 złotych. Dwa wiaderka węgla miesięcznie więcej.

    > Grzeję pompą ciepła.

    na węgiel?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 119. Data: 2014-10-30 19:29:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 18:52:55 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No to dzis nie jest trendy. :-)
    > Wiesz jakie generuje straty otwarta komora? :-) Pan to poprawi...

    A ja mam mala pralnio-suszarnie na poddaszu przy lazience wentylowana WM.
    Po rozwieszeniu prania naciskam przycisk w suszarni i zaprogramowany PLC
    odpala:

    1. Dodatkowe wentyle w kanalach: nawiewowym i wyciagowym w suszarni
    (powodujac tam przeplyw powietrza rzedu ok 200m3/h)

    2. Dwa wentylatory kolumnowe w naroznikach suszarni z grzalkami (ustawione
    na najmniejsza moc grzewcza), ktore powoduja dodatkowy ruch powietrza (to
    takie wentyle co sie bujaja od lewej do prawej) i podwyzszaja bardzo szybko
    tam temperature

    3. Trzeci (najwyzszy) bieg rekuperatora.

    Dzieki czemu pranie jest suche i swieze w trymigach niezaleznie od pogody
    na zewnatrz, a przy tym cale wygenerowane cieplo zostaje w domu dzieki
    rekuperatorowi. Fakt, ze w tym jednym jedynym konkretnym przypadku sprawnosc
    reku jest duzo nizsza (bo wyrzucam powietrze o znacznie wyzszej wilgotnosci
    niz wpuszczam spowrotem do domu) ale to nic - wazne ze mam prawdziwa
    suszarnie w ktorej wszystko mega szybko schnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 120. Data: 2014-10-30 19:58:04
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 października 2014 19:22:43 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Brunatny. W Bełchatowie nim dla mnie palą.