  • 161. Data: 2014-10-31 08:57:22
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 16:02:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > ponad 1,2k pln - dalej nie ma sensu? ;-)
    Przyjmij założenie że ktoś pali w kominku banknotami 200zł więc wtedy jeszcze większy
    sens będzie oszczędności z reku.

  • 162. Data: 2014-10-31 09:32:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > mają od 40 do 120m2 i są w cenie umożliwiającej amortyzację w przeciągu
    > pięciu lat.

    Każdy umożliwia - to tylko zależy od kosztów paliwa jakiego używasz. Jak
    ktoś pali pieniędzmi to nawet rekuperator za milion szybko mu się zwróci :-)

    A na poważnie to domu nie buduje się na 5 lat, więc takie liczenie nie ma
    sensu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 163. Data: 2014-10-31 09:34:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Masz w garderobie wentylacje mechaniczna?

    Oczywiście.
    W garderobie jest wywiew.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 164. Data: 2014-10-31 09:39:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Może ktoś mieszka w garderobie;)

    Może, ktoś nie lubi jak wszystkie ubrania przechodzą zapachem skóry z
    zimowego płaszcza.

    Rozumiem czepialstwo, ale bez przesady.

    A wracając do liczby osób - tak wentyluje się w zależności od liczby osób.
    Ale to nie znaczy że to powietrze ma krążyć tylko w pokojach gdzie ludzie
    przebywają. W pokojach są _nawiewy_ a wywiewy w łazienkach, kuchni,
    garderobie, wiatrołapie, pralni itd.

    To czy w garderobie będzie wywiew czy nie nie zmienia ilości powietrza jaka
    jest wymieniana - tylko po prostu zamiast całość puszczać przez
    kuchnię/łazienkę część lecie przez garderobę albo wiatrołap.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 165. Data: 2014-10-31 09:45:29
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2014 06:49:27 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Moj zuzywa ~60W przy 150m3/h (zalezy od stanu filtrow - przy zupelnie czystych
    > zuzywa ~50W). 60W * 24 * 30 * 12 = 518kWh, srednio dwu-taryfowo to u mnie kolo
    > 0,4 pln czyli w moim wypadku -> ~207 pln.

    Czyli jednak dobrze liczyłem, w normalnej taryfie po 0,65 gr to jest 330
    zł. Nie czepiam się samej różnicy w opłacie za energię (choć akurat sam
    staram się minimalizować to co chodzi non stop i żre prąd), ale wychodzi na
    to, że wszelkie kalkulacje i porównania można sobie darować, bo jest za
    dużo zmiennych.

    --
    scruffty

  • 166. Data: 2014-10-31 09:51:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >:-)

    >A na poważnie to domu nie buduje się na 5 lat, więc takie liczenie nie ma

    W swiecie Twojej ekonomii liczy sie dlugosc stania domu?

  • 167. Data: 2014-10-31 09:54:33
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2014 11:29:18 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Po rozwieszeniu prania naciskam ...

    Weź to wywal, kup automatyczną suszarkę, postaw obok pralki. Weźmie pewnie
    tyle samo prądu co te wentylatory, nie będziesz musiał nic wieszać,
    wyciągniesz puchate ręczniki i pomieszczenie Ci zostanie wolne a żona
    szczęśliwa będzie:)

    --
    scruffty

  • 168. Data: 2014-10-31 09:54:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Oczywiście.
    >W garderobie jest wywiew.

    W szafach tez?

  • 169. Data: 2014-10-31 09:57:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    >tyle samo prądu co te wentylatory, nie będziesz musiał nic wieszać,
    >wyciągniesz puchate ręczniki i pomieszczenie Ci zostanie wolne a żona

    Nie będzie, będzie miała więcej czasu na wkurwianie się, że ją szef w
    robocie okrada.

  • 170. Data: 2014-10-31 10:10:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie mam smrodu/zaduchu w garderobie, garażu, kuchni salonie itp.
    > Więc wentylacja mechaniczna spełnia swoje założenia.

    Rozumiem, że miało być "grawiatacyjna".

    > I czego jeszcze więcej mam wymagać. Opłaty za ogrzewanie mnie nie rujnują
    > więc argumenty finasowe że went mech pozwoli cos tam miesięcznie
    > zaoszczędzić to tez > nie do mnie.

    Pisałem już ja to rozumiem. Tobie wystarcza wentylacja grawitacyjna - OK.
    Mnie np. wystarcza wanna bez hydromasażu. Ale to nie jest powód by
    deprecjonować obiektywnie lepsze rozwiązanie tylko dlatego że się go nie
    potrzebuje.

    Ja nie mam mercedesa, ale nie pisze, ze fiat jest lepszy i jak mi ktoś da
    mercedesa w cenie fiata to kupię mercedesa.

    Dlatego powtarzam pytanie nie powinno brzmieć czy robić wentylację
    mechaniczną tylko dlaczego miałbym jej nie robić skoro wychodzi taniej, albo
    nawet jakby w przypadku jakiegoś domu miała wyjść minimalnie drożej. Jakie
    zalety ma wentylacja grawitacyjna?

    >Zresztą nawet gdyby to podejrzewam ze oszczędności roczne to byłoby
    >równowartość flaszki gorzały. Gdyby były większe to ci z OZC na pewno by tu
    >odpowiednie
    > wyniki prezentowali;)

    W każdym projekcie przy obliczeniach zapotrzebowania na ciepło masz
    napisane: "straty na wentylację = XXX"albo coś podobnego.

    > Więc czemu sobie Sobie fixów nie wstawiłes np.?- zawsze dodatkowe parę
    > stówek taniej. Byli tu tacy którzy to jako argument podawali.

    Chciałem :-) - i nie - nie ze względu na cenę ale na ilość światła. Przy
    małych oknach tych 8cm z każdej strony robi różnicę. Np. dla okna 150 x 80
    to dodatkowe 34cm2 czyli 25% powierzchni! A mnie się wąskie okna bardziej
    podobają.

    Zadecydowało coś innego - łatwość mycia - moja żona zaprotestowała że przed
    wigilią nie będzie biegała dookoła domu ze stołeczkiem i wiaderkiem. Dlatego
    mam "normalne" duże okna i otwierane.

    > Albo zostanie ładnie rozpylona po pomieszczeniach. a nawet gdy na filtrze
    > to tam sobie roztocza zamieszkają. Jakoś ten argument mnie nie przekonuje.

    Nie zostanie rozpylona bo wentylacja mechaniczna _zawsze_ działa w ten sam
    sposób - zawsze w pokoju jest nawiew, a w kuchni/łazience/etc. wywiew. Nikt
    nie otwiera okna więc nigdy nie zrobi się przeciąg ani nagły podmuch wiatru.

    > Ale to było w kontekście ekonomicznym przeważnie dyskutowane. Nie wiem jak
    > teraz ale jeszcze kilka lat wcześniej za klime w aucie było kilka tys
    > dopłaty.
    > Bo to ze bez klimy w aucie bywa czasami niekomfortowo to z tym się zgodze-
    > ale co porównywać 2m3 kubatury auta z kilkaset m3 kubatury domu.
    > Powtórzę po raz kolejny- mieszkam w domu bez went mech, bywam w takich
    > domach u znajomych i dyskomfortu nie czuje.

    Powtórzę po raz kolejny aby poczuć zaduch, albo grzyb którym straszą
    marketingowcy to już trzeba się mocno postarać i pozaklejać nawiewniki
    taśmą.

    To nie jest tak że wchodząc do domu z wentylacją mechaniczną poczujesz coś
    innego. Nie, w normalnym domu nawet tego nie zauważysz.

    > Kurcze spojrze wieczorem na moje okna ale wydaja się raczej szczelne. A
    > smródu w chacie nie ma.

    Coś się tak tego smrodu uczepił? O smród to się trzeba postarać :-)

> [...]
    > twierdze że nie ma zresztą sami użytkownicy piszą przeważnie o komforcie.
    > To tak jak ze styro: Maniek nie ma styro na scianach, ba nie ma tez went
    > mech PC, i za ogrzewanie niemałej chałupy płaci 3tys. Adam ma ćwierć metra
    > styro na
    > ścianach IDEALNIE;) wybudowany dom, bez mostków, ma najlepszy;) reku +
    > went mech której zakup i montaż wyszło taniej niż grawitacyjna, ma również
    > super PC+DZ
    > i płaci za ogrzewanie niewiele mniej.
    > Komary pewnie u Adama są bo drzwi na taras ma często otwarte jak sam

    Ja nie mam styro mam wentylację a za ogrzewanie płacę mało tylko dlatego że
    mnie często nie ma, ale np. minął kolejny sezon i ciągle nie uruchomiłem
    klimy bo nie odczułem takiej potrzeby, a w planach była, bo w poprzednim
    domu miałem. Gdyby nie wentylacja mechaniczna to pewnie tak jak dawniej
    miałbym otwarte okna od marca do listopada i klima byłaby koniecznością.

    Pozdrawiam
    Ergie