  • 221. Data: 2014-10-31 21:36:23
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 21:20:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Jesli to tak wychodzi jak piszesz to ladnie widac ile zysku dalo cwierc metra styro
    + went mech i inne wynalazki u Adama:-)

    BTW. Moje zuzycie = dokladnie takie jak wedlug OZC. Nie chcesz chyba porownywac
    dwoch skrajnie roznych domow na dwoch koncach Polski? :) Z wentylacja
    grawitacyjna i sciana 1W mialem wyniki powyzej 25 tys kWh - grzejac moja
    PC z COPem 3,5 daje to ok. tysiak rocznie oszczednosci na ogrzewaniu :)

    Te moje "wynalazki" kosztowaly: ok 2-3k pln za grubszy styro i 0 pln za WM.
    Zwrot juz w trzecim - max czwartym roku. Potem tysiak w kieszeni. Gdyby nie
    to - placilbym tyle co Maniek.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 222. Data: 2014-10-31 21:39:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 21:36:23 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Te moje "wynalazki" kosztowaly: ok 2-3k pln za grubszy styro i 0 pln za WM.

    Pfff co ja pisze - przeciez sciana 2W z 20cm styro jak budowalem byla tansza
    od sciany 1W :-) Styro kosztowal 120 pln / m3, a ceny pustakow 1W byly
    horrendalne (pamietam nawet moment gdzie jedna cegla porothermu 40cm kosztowala
    15 pln - aktualnie bodaj cos okolo 5 pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 223. Data: 2014-10-31 22:00:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-31 21:25, Adam pisze:
    styro + went mech i inne wynalazki u Adama:-)

    > 20cm, nie cwierc :)
    > Jakie inne wynalazki? :-)
    >
    > BTW. Czy Maniek nie dogrzewa sie czasem solarkami tez? :)

    Tez, to prawda. Trudno powiedziec dogrzewa. Na CO trzy panele to raczej
    taki sobie pomysl. Cos tam zawsze jest, ale bez przesady. Co innego CWU
    od wiosny do jesieni.

    > Jaka masz Maniek kubature chaty?

    Trudno powiedziec. Gore mam dosc niska. Scianka kolanowa to jakies
    50-60cm. Moge dokladnie pojsc zmierzyc, ale roznice beda bez wiekszego
    znaczenia. Powierzchnia mieszkalna z wylaczenie strychow i garazu to na
    dole ok. 120-130 i na gorze ok. 110 m^2 po posadzkach. Wysokosc
    pomieszczen to 2,5m na dole pelne, na gorze od tych 50-60 scianki
    kolanowej do 2,5, przy czym dlugosc skosu od scianki kolanowej do stropu
    lekko ponad 3m. Calkowita powierzchnia skosow to ok. 100m^2. To pamietam
    z liczenia welny i plyty GK. Wielkosc kubatury w skosach w moim
    przypadku smialo mozna przyjac jako polowa pelnowymiarowego
    pomieszczenia, ale tak naprawde nie chce mi sie tego dzisiaj liczyc.

    Pozdro.. TK

  • 224. Data: 2014-10-31 22:01:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >No dobrze, a teraz powiedz ile masz np. okien dachowych - rozmiar i
    >wielkosc? :)

    Nie mów, ze masz tyle SKOSÓW, ze aż liczba okien dachowych jest istotna? NIE
    WIERZE :-O

    ...no chyba, ze wypierdzisto-zajebiste komfortowe.

  • 225. Data: 2014-10-31 22:02:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-31 21:39, Adam pisze:

> [...]
    > horrendalne (pamietam nawet moment gdzie jedna cegla porothermu 40cm kosztowala
    > 15 pln - aktualnie bodaj cos okolo 5 pln :-)

    Kiedy podejmowalem decyzje o wyborze sciany tynkarze krzyczeli chore
    pieniadze za siatke, klej i tynk. Warto i to dodac do calosci, minus
    oczywiscie tynk CW na scianie 1W. Dzis ceny robocizny sa inne, a i
    materialy kosztuja tez inaczej.

    Pozdro.. TK

  • 226. Data: 2014-10-31 22:03:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 31 października 2014 15:36:13 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >sporo bo jakies 5 x 2 ale ostro zeskosowane). Teraz policz szerloku ile
    >razy
    >tam sie powietrze wymieni na swieze przy wentylach (nawiew + wyciag)
    >200m3/h
    >i przestan zgrywac glupka :) Policze za Ciebie - cala kubatura tego pokoju
    >jest wymieniana co dwie minuty. Nie musze wiec w ogole patrzec jaka tam
    >jest wilgotnosc bo jest w 99% taka jak na zewnatrz. Wentyle dmuchaja
    >cieplym
    >na pranie, dodatkowo w okresie grzewczym dziala podlogowka. Pranie schnie

    To jaka masz ta wilgotność cherlaku?

  • 227. Data: 2014-10-31 22:08:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:01:55 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Nie mów, ze masz tyle SKOSÓW, ze aż liczba okien dachowych jest istotna? NIE
    > WIERZE :-O
    >
    > ...no chyba, ze wypierdzisto-zajebiste komfortowe.

    Wyobraz sobie ze z pelna swiadomoscia wybralem gore w skosach. Nawet scianki
    nie podnioslem i mam wymurowana na 25cm.

    Skosy mi sie podobaja, a cala gora bedzie przeznaczona dla dzieciakow, wiec
    ja tam za bardzo przebywac nie bede i mi to w zaden sposob komfortu nie
    obniza :D

    Styka mi pozostale ~280m2 pelnowymiarowe tj. na 2,7m :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 228. Data: 2014-10-31 22:12:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-31 21:27, Adam pisze:

    > No dobrze, a teraz powiedz ile masz np. okien dachowych - rozmiar i wielkosc? :)

    Cztery okna dachowe Roto 140cm dlugosci. Szerokosci nie pamietam. Na
    stropie poddasza lezy 22-25cm grubosci (taki mialem). Na szczycie przy
    strychu, od strony strychu rowniez 22-25cm (taki mialem). Na skosach
    12cm Toprock i 16cm Supermata. Dom z uwagi na niska scianke kolanowa ma
    wzglednie malo scian zewnetrznych. Praktycznie jeden normalnej wielkosci
    szczyt, drugi znacznie mniejszy, jakis balkon i sczyt oddzielajacy
    strych, jak pisalem ocieplony. Samych scian zewnetrznych sumarycznie mam
    jak kiedys liczylem i moge sie nieco mylic jakies 150m^2. Nie jestem
    pewny czy z wylaczeniem otworow. Moge to dokladnie policzyc, tj. obwod
    razy wysokosc jezeli to istotne.
    No to chyba tyle.

    Pozdro.. TK

  • 229. Data: 2014-10-31 22:17:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:02:38 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > pieniadze za siatke, klej i tynk. Warto i to dodac do calosci, minus
    > oczywiscie tynk CW na scianie 1W. Dzis ceny robocizny sa inne, a i

    Wtedy sciana 2W wychodzila podobnie cenowo do 1W. Juz liczac na gotowo. Tyle,
    ze byla 2 x cieplejsza (1W w granicy U = 0,3, 2W w granicy nawet U = 0,12).
    No ale teraz ceny styro poszly ostro w gore, a pustaki 1W raczej potanialy,
    wiec trzebaby przeliczyc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 230. Data: 2014-10-31 22:19:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:03:53 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > To jaka masz ta wilgotność cherlaku?

    Ze niby kto? :D Cherlaku? Skad ci sie to bierze? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.