  • 231. Data: 2014-10-31 22:24:20
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:12:37 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    Ja ogolnie uwazam ze to bezsensowny pomysl porownywanie dwoch roznych
    domow polozonych na dwoch krancach Polski - roznice w wielkosci okien,
    polozeniu wzgledem stron swiata, czy nawet wielkosci bram(y) garazowej,
    bryle, rodzaju dachu moga byc tak skrajne ze podobne kubaturowo domy
    moga zjadac 2 x wiecej lub mniej energii :-)

    > Cztery okna dachowe Roto 140cm dlugosci. Szerokosci nie pamietam. Na

    No ja mam osiem - tez 140cm (x72 bodaj - standardowe :) Zwykle, z najprostszym
    pakietem szybowym (wiec tu nie mam zadnych "wynalazkow" o ktorych Kris pisze;)

    > stropie poddasza lezy 22-25cm grubosci (taki mialem). Na szczycie przy
    > strychu, od strony strychu rowniez 22-25cm (taki mialem). Na skosach
    > 12cm Toprock i 16cm Supermata. Dom z uwagi na niska scianke kolanowa ma

    Ja mam w skosach 15cm toprock + 10cm supermata. Czyli mam mniej niz Ty ;)
    Widzisz Kris kto tu tak naprawde wynalazki ma ? ;)

    > wzglednie malo scian zewnetrznych. Praktycznie jeden normalnej wielkosci
    > szczyt, drugi znacznie mniejszy, jakis balkon i sczyt oddzielajacy
    > strych, jak pisalem ocieplony. Samych scian zewnetrznych sumarycznie mam
    > jak kiedys liczylem i moge sie nieco mylic jakies 150m^2. Nie jestem
    > pewny czy z wylaczeniem otworow. Moge to dokladnie policzyc, tj. obwod
    > razy wysokosc jezeli to istotne.

    Ja mam scian zewnetrznych ok 220m2 (tyle wyszlo tynkarzom przy robieniu
    elewacji parter+poddasze).

    > No to chyba tyle.

    Mysle ze nie ma sensu dalej ciagnac tematu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 232. Data: 2014-10-31 22:26:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-31 22:17, Adam pisze:

    > Wtedy sciana 2W wychodzila podobnie cenowo do 1W. Juz liczac na gotowo. Tyle,
    > ze byla 2 x cieplejsza (1W w granicy U = 0,3, 2W w granicy nawet U = 0,12).
    > No ale teraz ceny styro poszly ostro w gore, a pustaki 1W raczej potanialy,
    > wiec trzebaby przeliczyc :)

    A no wlasnie. To decyzje na pewnym etapie. Pozniej juz trudno cos
    zmienic. Czy dzis budowalbym 1W? Tego nie wiem, choc pewnie nie. Ma taka
    sciana rzecz jasna swoje zalety, ale podstawowa wada to wlasnie te 0,3.

    Pozdro.. TK

  • 233. Data: 2014-10-31 22:27:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    Przenies Swoj dom wirtualnie w OZC do Manka-to pewnie kilka klikniec- i podaj nam ile
    kWh wyszlo

  • 234. Data: 2014-10-31 22:28:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-31 22:12, Maniek4 pisze:

    > 12cm Toprock i 16cm Supermata.

    Ops. 18cm Supermaty. Docelowo calosc 30cm.

    TK

  • 235. Data: 2014-10-31 22:30:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:27:15 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Przenies Swoj dom wirtualnie w OZC do Manka-to pewnie kilka klikniec- i podaj nam
    ile kWh wyszlo

    Niestety ze zmianami kompow wyparowal moj OZC. Gdybym mial to juz wczesniej bym
    wyniki podal :-)

    Ale nie chodzi nawet o samo polozenie przeciez. To dwa rozne domy - rozne bryly
    i dachy. Tego nie mozna porownac jeden do jednego :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 236. Data: 2014-10-31 22:40:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-31 22:24, Adam pisze:
> [...]
    > bryle, rodzaju dachu moga byc tak skrajne ze podobne kubaturowo domy
    > moga zjadac 2 x wiecej lub mniej energii :-)

    Ty klimatycznie "lezysz" na pludniu, ja na polnocy. :-)

> [...]
    >
    > Ja mam w skosach 15cm toprock + 10cm supermata. Czyli mam mniej niz Ty ;)
    > Widzisz Kris kto tu tak naprawde wynalazki ma ? ;)

    No tak. Dachu to ja nie odpuscilem na tyle ile moglem. :-)
    O tanszych welnach nie ma co mowic, bo nie wyobrazam sobie zrobienia z
    czegos innego dobrego ocieplenia, albo malo widzialem. :-)

    > Ja mam scian zewnetrznych ok 220m2 (tyle wyszlo tynkarzom przy robieniu
    > elewacji parter+poddasze).

    > Mysle ze nie ma sensu dalej ciagnac tematu :)

    Pewnie, komu to potrzebne.
    Zaczelo sie od 20% oszczednosci po zamontowaniu rekuperatora. I ciagle
    mysle, ze mi konkretnie takich korzysci to nie przyniesie. Czy da sie
    duzo taniej ograc dom ponad 200m^2 w podobnej technologii? Taniej
    napewno tak, ale czy duzo?

    Pozdro.. TK

  • 237. Data: 2014-10-31 22:54:21
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Niestety ze zmianami kompow wyparowal moj OZC.

    Cena komfortu.

  • 238. Data: 2014-10-31 22:55:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:54:26 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Cena komfortu.

    A po co mi on teraz? Byl przydatny przy projektowaniu, teraz to ja na niego leje
    sikiem prostym :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 239. Data: 2014-10-31 22:57:22
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:01:55 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >Wyobraz sobie ze z pelna swiadomoscia wybralem gore w skosach. Nawet
    >scianki
    >nie podnioslem i mam wymurowana na 25cm.

    No raczej nie po pijaku.

    >Skosy mi sie podobaja

    Pffffff, buahahahahhaha, myślałem, ze już nic śmielszego nie wymyślisz.

    Skosy to koszmar. Ja rozumiem, ze kompromis itp. nic mi do tego, ale żeby
    pisać, ze się podobają i sadzić, ze ktoś uwierzy to już szczyt głupoty.

  • 240. Data: 2014-10-31 22:59:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:03:53 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >Ze niby kto? :D Cherlaku? Skad ci sie to bierze? :)

    Z szerloku? Naprawdę jesteś taki tępy? :-)

    To jaka jest ta wilgotność?