  • 41. Data: 2014-10-30 10:01:06
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:f9fc480e-caae-45f7-ac94-4a149fd85445@go
    oglegroups.com...

    > Went mech to taki "luksusowy" dodatek nic specjalnie użytkowo nie wnoszący
    > bo powtarzam że przy braku went mech komfort jest również wysoki.

    Pytałem już kiedyś i pytam ponownie czy wentylacja grawitacyjna w Twoim domu
    zapewnia wentylację _wszystkich_ pomieszczeń? Nie wiem jaki procent domów ma
    wentylację grawitacyjną w garderobach 1%, 0,1% ca może jeszcze mniej.

    > Gdzieś tu wcześniej padały argumenty ze komarów niema, że alergik w domu
    > itp.
    > Z komarami mocno naciągane bo one raczej p[rzez kanały wentylacyjne nie
    > włażą

    Sorry, ale manipulujesz. Komary włażą przez okna a przy wentylacji
    mechanicznej one po prostu mogą być zamknięte.

    > a co do alergików to może ktoś ma wiedzę i się wypowie.

    Jeśli chodzi o pyłki to w domu jest lepiej ale kiedyś z tego domu trzeba
    wyjść, jeśli natomiast chodzi o alergię na roztocza (potocznie zwaną alergia
    na kurz) to wentylacja mechaniczna pomaga o tyle że cześć kurzu w którym
    żyją roztocza zamiast osiąść gdzieś poleci do wentylacji i osiądzie na
    filtrze.

    > Marketingowcy kreują potrzeby, więc went mech jest.
    > Niedługo pewnie ozonator/jonizator czy inny wynalazek się okaże niezbędny
    > w nowym domu.

    Jak już kiedyś pisałem Twoja argumentacja przypomina dyskusje na grupach
    motoryzacyjnych naście lat temu o klimatyzacji: "po co mi klimatyzacja skoro
    mogę otworzyć okno". To nie marketing wykreował potrzebę wentylacji
    mechanicznej ale szczelne okna i energooszczędne budownictwo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2014-10-30 10:02:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 08:57, Kris pisze:

    > Gdzieś tu wcześniej padały argumenty ze komarów niema, że alergik w domu itp.
    > Z komarami mocno naciągane bo one raczej p[rzez kanały wentylacyjne nie włażą

    Ja przemilczalem i poza mna zdaje sie nikt nie zwrocil uwagi na to co
    napisal Adam o komarach i odkurzaczu centralnym gdzies tam wyzej. :-)
    Wychodzi na to, ze i argument komarow przepadl. :-)

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2014-10-30 10:05:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Dla naczyń i higieny to bez znaczenia bo ręcznie tez można dokładnie umyć
    >fakt że może to wyjść drożej i bardziej pracochłonne.

    I z tego powodu, zywienie zbiorowe jest zobligowane do mycia zmywarkami?

  • 44. Data: 2014-10-30 10:07:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >domu zapewnia wentylację _wszystkich_ pomieszczeń? Nie wiem jaki procent
    >domów ma wentylację grawitacyjną w garderobach 1%, 0,1% ca może jeszcze

    Masz w garderobie wentylacje mechaniczna?

  • 45. Data: 2014-10-30 10:07:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Kwestia granicy, jaką sobie dany osobnik postawił. Dla jednych rekuperator
    > jest ok, bo go na to stać.

    Co Wy tak ciągle powtarzacie "stać" / "nie stać"?

    Jak ktoś buduje nowy dom i nie chce kominka to zrobienie wentylacji
    mechanicznej jest _tańsze_ niż zrobienie wentylacji grawitacyjnej.

    > Dla innych zmywarka nie ma uzasadnienia ekonomicznego, bo taniej jest myć
    > w zlewie. Zwłaszcza jak robi to ktoś inny ;)

    Taniej jest myć w zlewie, ale tylko gdy błędnie nie uwzględnia się swojego
    traconego czasu.

    Mnie nie stać na mycie w zlewie bo godzina mojego czasu kosztuje znacznie
    więcej niż 2zł jakie zapłacę za umycie tego w zmywarce (1zł prąd i 0,5zł
    tabletka, 0,5zł amortyzacja).

    > Jeszcze inni stwierdzą, że łazienka jest niepotrzebna bo można się umyż w
    > misce a wychodek jest na podwórku.

    > Więc każdą rzecz, która kosztuje > 0,00PLN można oprotestować brakiem
    > uzasadnienia ekonomicznego, bowiem zwykle takie urządzenia mają zadanie
    > poprawić komort/ułatwić życie.

    Ale to jest błędna argumentacja! Wentylacja mechaniczna jest _tańsza_ niż
    grawitacyjna, więc to raczej zrobienie grawitacyjnej w nowym domu wymaga
    uzasadnienia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2014-10-30 10:17:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 08:29, Ergie pisze:

    > Powtarzam po raz kolejny - nie wentyluje się powierzchni tylko liczbę
    > osób. Bo inaczej ludzie w windzie by się podusili a samotna emerytka na
    > 100m2 żyła w przeciągu.

    Racja. Jaka jest norma?

    Dawnymi czasy, kiedy budowalismy swoje domy i o tym dyskutowalismy, ci
    ktorzy zdecydowali sie na wentylacje mechaniczna, a jeszcze nie
    mieszkali pisali o wymianie na poziomie jednej wymiany na godzine.
    pozniej pojawily sie dane o 300m^3/h. Kiedy sie powprowadzali wymiana
    spadla do 150m^3/h, a Janusz pisal nawet, ze swoja wentylacje po prostu
    wylacza, bo nie potrzeba wentylowac non stop. Gdyby odkopac tamte
    dyskusje to znajdziemy takie argumenty jak wilgoc w domu i wszedobylski
    smrod w domach bez WM. Dzis nikt nawet o tym nie wspomina.
    Trudno nie zauwazyc jak na przestrzeni kilku lat temat ewoluuje. Te pare
    lat temu niepiszacy juz na grupie Krzemo udowadnial jak to po
    zainstalowaniu rekuperatora bedzie oszczedzal 80% kosztow ogrzewania, bo
    tyle ciepla mialo uciekac wentylacja. Kris, Adam, Ghost i paru innych
    pamietaja te dyskusje. Zaczely sie od oszczednosci, a narazie koncza
    komfortem.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2014-10-30 10:29:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 09:58, Kris pisze:

    > Tu zgoda. Bywały dyskusje czy tańsze mycie w zmywarce czy ręcznie.
    > Dla naczyń i higieny to bez znaczenia bo ręcznie tez można dokładnie umyć fakt że
    może to wyjść drożej i bardziej pracochłonne.

    > A w którym miejscu ja wydałem opinie o went mech? Napisałem tylko że ekonomicznie
    jest droższa, nie napidsałem że jest do dupy chyba nawet napisałem że większych wad
    nie ma.
    "Went mech to taki "luksusowy" dodatek nic specjalnie użytkowo nie
    wnoszący bo powtarzam że przy braku went mech komfort jest również wysoki."

    To nie znaczy, że went mech jest do d...?

    > Użytkuje i użytkowałem wcześniej w innych miejscach zamieszkania went grawitacyjna
    i stiwerdzam ze braku komfortu niem. To raczej użytkownicy went mech twierdzą że jest
    dyskomfort przy went grawitacyjnej(czyli to z tym apple to raczej do nich)
    > W pracy od kilkunastu już lat siedzę po kilka godzin dziennie w biurze z went
    mechaniczna i nie wiedze jakiejś specjalnej przewagi pod względem komfortu od mojego
    domu gdzie went mech nie mam.

    Problem jest taki, że niewiele osób dodaje went mech+ reku do
    pomieszczeń, gdzie wcześniej była went. grawitacyjna.
    Dlatego też trudno obiektywnie porównać oba rozwiązania.

    > Pewnie nie zaprzeczysz że w domu gdzie jest went mech tez komary bywaja.

    1 na tydzień. w przypadku otwartych okien, będą ich dziesiątki.

    > Dokładnie tak. Z rzeczy które wymieniłeś centralny zmiękczacz wody + filtr u mnie
    wcale niepotrzebny co nie znaczy że u kogoś innego może być niezbędny. Aczkolwiek o
    zmiekczaczasz tu trochę dyskusji chyba tez było i wychodziło te do domowego użytku to
    trochę takie zabawki niespecjalnie działające tak jak by użytkownik chciał.

    Ja znam kilka osób bardzo zadowolonych ze zmiękczacza. A uzasadnienia
    ekonomicznego nie ma żadnego, bo woda choć twarda jak stal, to jest w
    górnej granicy normy - czyli nadaje się do użycia/spożycia.

    >nowym domu.
    > Jeśli wpłynie. I to jest właśnie ten marketing że za jakiś czas wmówią że wpływa.
    Pewnie teraz tego nie używasz i co jakoś niekomfortowo się czujesz?

    Bez zmywarki dobrze się czułem, dopiero po zakupie zmywarki 'poczułem
    różnicę'.

    > Wiesz kilkanaście już lat temu sprzedawałem coś co się nazywało "osmotyczny filtr
    do wody" Kosztowało wtedy grubo ponad 2tys a było gówno warte. Ale dobrze
    przeszkolony akwizytor, robiący odpowiednie prezentacje i ludzie to kupowali.

    Gówno warte, bo?

    Tak samo kogutek uważa o budowie domu. Jemu mieszkanie w kamienicy w
    centrum Łodzi wystarcza i za głupków uważa tych, co wolą mieć własny dom.

    --
    Pete

  • 48. Data: 2014-10-30 10:29:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 10:01:09 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > wentylację grawitacyjną w garderobach 1%, 0,1% ca może jeszcze mniej.

    Nie mam smrodu/zaduchu w garderobie, garażu, kuchni salonie itp.
    Więc wentylacja mechaniczna spełnia swoje założenia. I czego jeszcze więcej mam
    wymagać. Opłaty za ogrzewanie mnie nie rujnują więc argumenty finasowe że went mech
    pozwoli cos tam miesięcznie zaoszczędzić to tez nie do mnie.
    Zresztą nawet gdyby to podejrzewam ze oszczędności roczne to byłoby równowartość
    flaszki gorzały. Gdyby były większe to ci z OZC na pewno by tu odpowiednie wyniki
    prezentowali;)

    > Sorry, ale manipulujesz. Komary włażą przez okna a przy wentylacji
    > mechanicznej one po prostu mogą być zamknięte.
    Więc czemu sobie Sobie fixów nie wstawiłes np.?- zawsze dodatkowe parę stówek taniej.
    Byli tu tacy którzy to jako argument podawali.
    > Jeśli chodzi o pyłki to w domu jest lepiej ale kiedyś z tego domu trzeba
    > wyjść,
    Też mi się tak wydawało
> [...]
    > na kurz) to wentylacja mechaniczna pomaga o tyle że cześć kurzu w którym
    > żyją roztocza zamiast osiąść gdzieś poleci do wentylacji i osiądzie na
    Albo zostanie ładnie rozpylona po pomieszczeniach. a nawet gdy na filtrze to tam
    sobie roztocza zamieszkają. Jakoś ten argument mnie nie przekonuje.

    > Jak już kiedyś pisałem Twoja argumentacja przypomina dyskusje na grupach
    > motoryzacyjnych naście lat temu o klimatyzacji: "po co mi klimatyzacja skoro
    > mogę otworzyć okno".
    Ale to było w kontekście ekonomicznym przeważnie dyskutowane. Nie wiem jak teraz ale
    jeszcze kilka lat wcześniej za klime w aucie było kilka tys dopłaty.
    Bo to ze bez klimy w aucie bywa czasami niekomfortowo to z tym się zgodze- ale co
    porównywać 2m3 kubatury auta z kilkaset m3 kubatury domu.
    Powtórzę po raz kolejny- mieszkam w domu bez went mech, bywam w takich domach u
    znajomych i dyskomfortu nie czuje.

    > To nie marketing wykreował potrzebę wentylacji
    > mechanicznej ale szczelne okna i energooszczędne budownictwo.
    Kurcze spojrze wieczorem na moje okna ale wydaja się raczej szczelne. A smródu w
    chacie nie ma.
    Energooszczedne powiadasz czyli wracamy do sensu ekonomicznego. A tego twierdze że
    nie ma zresztą sami użytkownicy piszą przeważnie o komforcie.
    To tak jak ze styro: Maniek nie ma styro na scianach, ba nie ma tez went mech PC, i
    za ogrzewanie niemałej chałupy płaci 3tys. Adam ma ćwierć metra styro na ścianach
    IDEALNIE;) wybudowany dom, bez mostków, ma najlepszy;) reku + went mech której zakup
    i montaż wyszło taniej niż grawitacyjna, ma również super PC+DZ i płaci za ogrzewanie
    niewiele mniej.
    Komary pewnie u Adama są bo drzwi na taras ma często otwarte jak sam pisał;)

  • 49. Data: 2014-10-30 10:37:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 10:07, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Jak ktoś buduje nowy dom i nie chce kominka to zrobienie wentylacji
    > mechanicznej jest _tańsze_ niż zrobienie wentylacji grawitacyjnej.

    Błędne założenie. Kominek jest aktualnie obligatoryjny. :P
    Ten kto go nie buduje, to łoś, bo dopłaci do ogrzewania. ;)

> [...]
    > znacznie więcej niż 2zł jakie zapłacę za umycie tego w zmywarce (1zł
    > prąd i 0,5zł tabletka, 0,5zł amortyzacja).

    Błędne założenie. Myjesz naczynia w czasie wolnym, a nie w pracy, więc
    tracisz 2 zl. No i musisz mieć więcej kompletów naczyń.

    > Ale to jest błędna argumentacja! Wentylacja mechaniczna jest _tańsza_
    > niż grawitacyjna, więc to raczej zrobienie grawitacyjnej w nowym domu
    > wymaga uzasadnienia.

    Tu się nie wypowiem, bo nie mam wiedzy.

    --
    Pete

  • 50. Data: 2014-10-30 10:41:27
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Ja przemilczalem i poza mna zdaje sie nikt nie zwrocil uwagi na to co
    > napisal Adam o komarach i odkurzaczu centralnym gdzies tam wyzej. :-)
    > Wychodzi na to, ze i argument komarow przepadl. :-)

    To pewno o mnie chodzi. Komary się pokazują, muchy też. Nie jestem
    ortodoksem, mam went mech (WM), ale okna otwieram. Zapach wiosny, śpiew
    ptaków, tego WM nie da.