  • 11. Data: 2009-07-22 23:00:22
    Temat: Re: Rekuperator + GWC, jakie Wasze typy?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 12:03:00 -0700, Lisciasty napisał(a):

    > Rozgrzebany samochód elektryczny
    No a ja kurka mysle skad mi znajomo nick wyglada :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2009-07-22 23:56:30
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "pluton" napisał:
    > Woda - studzienka wsiakajaca,

    gdy ta rura GWC będzie gdzieś na głębokości 2 m to ta studzienka wsiąkająca
    się sprawdzi?
    abi nią nie dostawałą się woda gdy poziomy wód gruntowych się podniosą?

  • 13. Data: 2009-07-23 09:56:02
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Na brak zajęć nie narzekam :>

    I bardzo dobrze.

    > Chyba nie ma tu zadnego niebezpieczenstwa: jak rury raz porzadnie sa
    > ulozone, to beda lezec wiecznie.

    > No właśnie, chyba... Wolałbym uniknąć demolki połowy ogrodu
    kiedy jednak coś się stanie.

    No to masz ten sam problem z kanalizacja i z kazdym innym
    zainstalowanym systemem.

    > A póki co nie widzę żadnych atutów powietrznego które
    powodowałyby jego przewagę nad glikolowym.

    Nie wiem, na czym polega glikolowe. Masz na mysli takie cus,
    co sie uklada jako dolne zrodlo w pompie ciepla ?

    Jezeli tak, to pomysle o tym, zeby OBOK rur fi160 dla GWC polozyc
    fi32 na glikol. Dodatkowy koszt bedzie pewnie ze 150-200 pln,
    ale jak na nowa zabawke, to niedrogo :)

    > Woda - studzienka wsiakajaca, robale - raz na pol roku wlewasz
    > pol litra spirytusu :), a na gryzonie - siatka.

    > A grzyby, bakcyle, inny syfek? Powódź lub większa ulewa
    której studzienka nie łyknie?

    Grzyby nie cierpia przeciagow, bakcyle nie beda sie legly
    czesciej, niz w dowolnym innym miejscu. Powodzie i ulewy nie maja
    nic do gadania, ponieawaz instalacja doprowadzajaca powietrze
    jest szczelna. Stuzienka wsiakajaca jest na skropliny.

    >Jak mówię, póki co glikolowy ma dużo więcej zalet

    daj jakas linke, pl,ease.

    > No i można go czyścić łatwo czego nie da się powiedzieć
    o rurowym...

    A co ty tam chcesz czyscic ? Kanalizacja przepuszcza znacznie
    wiecej brudow, a sie jej nie czysci (w pierwszym przyblizeniu).

    pozdrawiam
    pluton

  • 14. Data: 2009-07-23 10:57:23
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 23 Lip, 01:00, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:
    > No a ja kurka mysle skad mi znajomo nick wyglada :)

    Internet jest mały ;)

    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2009-07-23 11:05:50
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 23 Lip, 11:56, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > No to masz ten sam problem z kanalizacja i z kazdym innym
    > zainstalowanym systemem.

    Ale problemy z kanalizacją i innymi mediami są ogólnie
    znane i większość ekip umie zrobić to prawidłowo.
    Natomiast GWC to u nas ciągle nowość a że ja nie mam
    doświadczenia praktycznego i nie przewiduję że trafię
    na kumatych instalatorów (choć może się uda), stąd obawy.

    > Nie wiem, na czym polega glikolowe. Masz na mysli takie cus,
    > co sie uklada jako dolne zrodlo w pompie ciepla ?

    Dokładnie takie. Link poniżej.

    > Jezeli tak, to pomysle o tym, zeby OBOK rur fi160 dla GWC polozyc
    > fi32 na glikol. Dodatkowy koszt bedzie pewnie ze 150-200 pln,
    > ale jak na nowa zabawke, to niedrogo :)

    A w jakim celu chcesz tak kłaść?

    > daj jakas linke, pl,ease.

    http://tinyurl.com/mjvzwv

    Tu jest przykładowy system Dospela,
    jednakowoż ludzie mają złą opinię o tej firmie,
    toteż wymyśliłem iż zrobię to sam (albo znajdę
    innego gotowca, albo okaże się że Dospel się poprawił
    po kilku latach i wezmę od nich).

    > A co ty tam chcesz czyscic ? Kanalizacja przepuszcza znacznie
    > wiecej brudow, a sie jej nie czysci (w pierwszym przyblizeniu).

    A jesteś pewien jak to się będzie zachowywać po 5,10,15 latach?
    W systemie z glikolem zakręcasz kurki, demontujesz wymiennik
    (nagrzewnicę) i myjesz ją wodą. Kilka godzin i sprawa załatwiona.

    Pzdr.
    L.

  • 16. Data: 2009-07-23 14:54:32
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > gdy ta rura GWC będzie gdzieś na głębokości 2 m to ta studzienka
    > wsiąkająca się sprawdzi?
    > abi nią nie dostawałą się woda gdy poziomy wód gruntowych się podniosą?

    Jeżeli poziom wód gruntowych jest wysoki,to 'studzienka wsiakajaca' powinna
    byc szczelna,
    i raz na jakis czas trzeba z niej skropliny usuwac.
    W tym wypadku chyba trzeba by ja nazwac 'studzienka kontrolna'.

    pozdrawiam
    pluton

  • 17. Data: 2009-07-23 19:49:57
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Kane wrote:

    > Odezwij sie na mojego maila znajdziesz na www kane pl - chcesz to
    > skontaktuje Cie z czlowiekiem ktory robil to u mnie. Jego reku ma jedna
    > wade tzn dla mnie nie mial bo mam metraz odpowiedni w piwnicy. Jest
    > WIELKI. http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More
    > znajdziesz zdjecia.
    No fajny masz :) jestem pod wrażeniem, szczególnie tego wymiennika
    przeciwprądowego. Ja też akurat teraz składam swój rekuperator tyle że
    wymiennika nie robiłem tylko kupiłem na allegro dwa rekuperatory z
    central, wymyłem wymienniki i składam to w jedną całość z wentylatorami
    i zaworami. Mam zrobioną skrzynię z OSB i tam to montuję. Jak skończę to
    pokażę zdjęcia.

    --
    -----
    Pozdr

  • 18. Data: 2009-07-24 02:52:54
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > central, wymyłem wymienniki i składam to w jedną całość z wentylatorami i
    > zaworami. Mam zrobioną skrzynię z OSB i tam to montuję. Jak skończę to

    Powodzenia i czekam na zdjecia ;)

    Kane

  • 19. Data: 2009-07-24 06:31:19
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Lip, 04:52, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

    > Powodzenia i czekam na zdjecia ;)

    Ja też będę klecił (prawdopodobnie sam) rekuperator. Na razie jednak
    martwią mnie przewody wentylacyjne. Chciałbym mieć takie sztywne, ale
    za cholerę nie wiem gdzie to można kupić...
    :-(
    Widzę że Ty postawiłeś na flexy. W ostateczności też tak zrobię, choć
    ma to trochę wad....

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 20. Data: 2009-07-24 07:36:11
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 24 Lip, 08:31, Krzemo <p...@g...com> wrote:
    > Ja też będę klecił (prawdopodobnie sam) rekuperator. Na razie jednak
    > martwią mnie przewody wentylacyjne. Chciałbym mieć takie sztywne, ale
    > za cholerę nie wiem gdzie to można kupić...
    > :-(

    Sztywne, tzn. jakie?
    I dlaczego flexy są złe?

    Pzdr.