  • 71. Data: 2014-01-25 19:47:01
    Temat: Re: Rekuperator a wilgotność powietrza
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:lc03c3$s2t$1@speranza.aioe.org...

    > No właśnie chodzi mi o to założenie, że budynek jest 100% szczelny. Ciekaw
    > jestem, czy ktoś tak ma w rzeczywistości.
    > Bo mój na 100% tak nie ma :)

    ale budynek nie musi byc szczelny by wentylatorami wymusić równe przepływy.
    Problem jest w zalozeniu kogutka ze wszystko jest oparte na oszustwie i
    wysokie wartosci sprawnosci temperaturowej wynikają z bardzo nierównych
    przepływów. No i tej fobii nie wyleczysz.

    b.

  • 72. Data: 2014-01-25 19:56:42
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 19:47:01 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > wysokie wartosci sprawnosci temperaturowej wynikają z bardzo nierównych
    >
    > przepływów. No i tej fobii nie wyleczysz.

    Gorzej że nie da się wyleczyć fobii objawiającej się wiarą że wysoka sprawność
    temperaturowa w wymienniku o powierzchni 5m2 przez który przelatuje 100m3 powietrza
    na godzinę nie wynika z nierównych przepływów.

  • 73. Data: 2014-12-04 22:58:13
    Od: p...@g...com

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2014 10:01:25 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Czy rekuperator osusza powietrze nawiewane do domu?
    > --
    > MN

    Tutaj jest przykład:
    http://centrale-rekuperacyjne.pl/dlaczego-rekuperato
    r-wysusza-powietrze/
    Niestety okazuje się, że dosyć dużo wody (pary) ucieka wraz z ciepłym powietrzem z
    domu. Część jego się skropli na wymienniku oddając ciepło.