  • 211. Data: 2016-09-16 16:17:49
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 16.09.2016 15:40, Kris wrote:

    > Lata temu na biwaku w Łebie koleżanki nie chciały z nami tzw jaboli pić bo
    śmierdziały im. Kumpel stwierdził ze przyniesie lepsze wino. W drugim namiocie
    przelał jabola do butelki po droższym winie. Uwierz mi że nagle jabol przestał
    dziewczynom śmierdzieć;)

    Hehe zawsze się w młodości podlewało dziewczyny :-) Takie były zwyczaje :-)
    A dzisiaj mówią, że to nielegalne :-)

  • 212. Data: 2016-09-16 21:01:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-09-16 15:40, Kris wrote:
> [...]
    przelał jabola do butelki po droższym winie. Uwierz mi że nagle jabol przestał

    Ojtamojtam! Wiadomo, że opakowanie ma znaczenie. Zgaduję, że i Wam nie
    chciałoby się po jabcoki ganiać jeśli koleżanki miałyby słabe opakowanie ;-)

    > Norma dla went mech to 1 podobnie wymiana na godzinę
    > Jak tam wg Ciebie z komfortem u tych co mają ustawione swoje went mech na 3 razy
    mniej?

    No *ujówka, że tak powiem. Powinno wciągać sprzęty i mieszkańców do
    anemostatu i/lub wywiewać z pomieszczeń. Dopiero wtedy się liczy.
    Zadowolony? ;-)

    > Bo grawitacyjna wg sprzedawców i posiadaczy rekuperatorów generuje potężne
    straty(czytaj zapewnia więcej wymian) więc tak mi wychodzi że powinno być bardziej
    komfortowo jak u tych z 1/3wymiany + reku;).

    NopaczPan! To może ta WG wyciągała mi powietrze z płuc? A ja gupi
    myślałem, że tam jest po prostu duszno. ;-)

    Piotrek

  • 213. Data: 2016-09-16 21:18:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 września 2016 21:02:25 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > NopaczPan! To może ta WG wyciągała mi powietrze z płuc? A ja gupi
    > myślałem, że tam jest po prostu duszno. ;-)
    Siedzimy teraz z żoną w salonie- kubatura jakieś 130m3
    Smrod, duchota i inne czary mary wyciąga nam powietrze z płuc wg Ciebie pewnie.

  • 214. Data: 2016-09-16 21:22:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-09-16 21:18, Kris wrote:
    > Siedzimy teraz z żoną w salonie- kubatura jakieś 130m3

    No to miłego wieczoru. EOT z mojej strony.

    Piotrek

  • 215. Data: 2016-09-16 21:24:23
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > No *ujówka, że tak powiem. Powinno wciągać sprzęty i mieszkańców do
    > anemostatu i/lub wywiewać z pomieszczeń. Dopiero wtedy się liczy.
    Ja się nie znam.
    Budyń napisał że w normie jest 1 wymiana na godzinne
    Ci co normy pisali to bzdury jakieś stworzyli?
    Niezgodnie z norma wentylujesz;)

  • 216. Data: 2016-09-16 21:26:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 września 2016 21:23:05 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > No to miłego wieczoru. EOT z mojej strony.
    A no miłego.

  • 217. Data: 2016-09-16 21:29:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W piaskownicy takie teksty mozesz sprzedawac. Na razie cud wentylowania trzydziestoma
    watami nie zostal wyjasniony i dalej jest cudem.

  • 218. Data: 2016-09-16 21:33:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-09-16 21:29, Zenek Kapelinder wrote:
    > W piaskownicy takie teksty mozesz sprzedawac. Na razie cud wentylowania
    trzydziestoma watami nie zostal wyjasniony i dalej jest cudem.

    Może mam jakiś inny prund ale 300m3/h mam przy 160W mierzonych lidlowym
    miernikiem. Co z grubsza odpowiada Twoim szacunkom.

    I co teraz?

    Piotrek

  • 219. Data: 2016-09-16 21:42:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 września 2016 11:26:56 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > moze w twoim swiecie ciag dalszy zdania z tym przykładowym TD "Rekuperator daje
    spore opory. Zeby dal 300m3/h to musi byc wentylator co pociagnie z 70W." oznacza ze
    nie piszesz o rekuperatorach.

    Piotrek niżej pisze że przy 300m3 wentyle 160W biorą.
    Czyli kogutek całkiem rozsądnie pisze.

  • 220. Data: 2016-09-16 22:23:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze wszystkie wyliczenia Budynia odnosnie oszczednosci poszly w pizdu bo rocznie z
    700 zyli kosztuje prad do wentylatorow. Komfortu tradycyjnie sie nie czepiam bo jak
    kogos stac to moze kasa w piecu palic.