  • 251. Data: 2016-09-20 10:35:17
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 01:04:51 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Na razie nikt nie przedstawil wyliczen ze rekuperator
    > przynosi oszczednosci i amortyzuje sie w rozsadnym czasie.
    > W takiej sytuacji mozna go uwazac za bajer sluzacy jedynie podwyzszeniu
    > komfortu, oczywiscie pod warunkiem ze posiadacz nie ogranicza przeplywu
    > zeby za duzo pradu i opalu nie zuzyl.

    Różnica pomiędzy WG i WM wynosi około 4-8 tys. zł brutto (gdy robi mi firma
    z reku o wartości 6 tys. zł). Jak się to zaplanuje i uwzględni mniejsze
    straty na wentylacji, można kupić PC PW 6-10 tys. zł tańszą niż z WG czy WM
    bez rekuperacji. Więc już na poziomie inwestycyjnym się rekuperator
    "zwraca".

    No ale to trzeba uwzględnić wszytkie elementy, a nie tylko "paliwo" do
    samochodu elektrycznego z segmentu E, gdzie odpowiednik paliwowy o
    podobnych osiągach przyśpieszenia kosztuje 2-3x tyle (że wtedy zużycie
    paliwa jest 10x większe niż w aucie za 150 tys. zł do którego zapewne zwrot
    Tesli porównywałeś, nie wspomnę).

    Ps. kiedy się nauczysz cytować posty ignorancie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 252. Data: 2016-09-20 13:09:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz mi wytlumaczyc i objasnic skad 500W oszczednosci na osobe jesli z wyliczen
    jakie byly na grupie maksymalna strata ciepla przez wentylacje przy -20 wychodzila
    1,6 kW dla domu chyba 120m2. Statystyczna rodzina to o ile dobrze pamietam niecale 4
    osoby. A srednioroczna temperatura to 8 stopni co powoduje ze straty na wentylacje
    sredniorocznie to z 400W. Co do cytowania spytaj tych z googla.

  • 253. Data: 2016-09-20 13:43:06
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 14 wrzesień (środa), gdy o godzinie 13:52
    *Maniek4* naskrobał(a):

    techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej
    informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i ? jak stwierdził w
    podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski ? nie jest dla komisji Millera niczym nowym).
    (?)"

    > No to musi byc wybuch. :-)

    Operacja Gladio też wygląda jak żywcem wyjęta z kart książki Ludluma - a
    była prawdziwa.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 20-09-2016 13:39:56

  • 254. Data: 2016-09-20 14:01:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 04:09:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

> [...]
    > wyliczen jakie byly na grupie maksymalna strata ciepla przez wentylacje
    > przy -20 wychodzila 1,6 kW dla domu chyba 120m2. Statystyczna rodzina to

    Pisałem o 4 os. w 180m2 czyli ~2-3kW (przy -20sC) i dla takiej różnicy w
    sprzęcie grzewczym wyliczałem. Ale schemat można przyłożyć do dowolnego
    nowoczesnego domu*, bo wraz ze zmniejszeniem kubatury idzie mniejsza moc
    źródła ciepła.

    Ty ten element w wyliczeniach zupełnie zignorowałeś. Czyli porównałeś zakup
    Tesli z segmentu E, do spalinowego kompakta z segmentu C i się dziwisz, że
    Tesla nie rekompensuje zwrotu zakupu przez "tańsze" paliwo.

    *) sprawdzić, czy rekuperatora z zamiarem zysków nie instaluje węglarz w
    dziurawym jak durszlak domu.

    > A srednioroczna temperatura to 8
    > stopni co powoduje ze straty na wentylacje sredniorocznie to z 400W.

    Wartość średniorocznej straty w tym przypadku to o kant dupy możesz sobie
    potłuc. MOC źródła grzewczego dobiera się aby starczyło na -20 (albo i
    mniej) i to jest tutaj kluczowe.

    Dlatego ci bzdury wychodzą, bo liczysz zwrot tylko na podstawie kosztu
    rekuperatora i "zysków" jakie daje w stosunku do ew. strat (energii) WG, co
    jest bzdurą, bo uwzględnia tylko małą część oszczędności.

    Po raz TRZECI powtarzam, odejmij od kosztu rekuperatora mniejszy nakład na
    słabsze źródło ciepła i dopiero bierz się za liczenie zwrotu na "paliwie"
    (ciagnąc dalej wątek porównania samochodów). Jak to uwzględnisz wyjdzie na
    to, że zakupując rekuperator, możesz kupić słabsze i co za tym idzie
    *tańsze* źródło grzewcze (właśnie o te 2-3kW które się dodaje na
    rekuperacji przy największych mrozach). Wtedy rekuperator z miejsca się
    zwraca, a później przynosi już zyski. Nie jakieś wyjątkowo duże, ale
    przynosi. Przynosi także komfort.

    > Co do cytowania spytaj tych z googla.

    Zdanie googla mnie w tej kwestii nie interesuje, bo to ty piszesz nie
    trzymając się netykiety, a nie google. Nie umiesz korzystać z google, to
    zainstaluj sobie w końcu sensowny czytnik który potrafi cytować,
    ignorancie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 255. Data: 2016-09-20 15:22:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 14:00:34 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > rekuperacji przy największych mrozach). Wtedy rekuperator z miejsca się
    > zwraca, a później przynosi już zyski. Nie jakieś wyjątkowo duże, ale

    Dla przyzwoitości pewne rzeczy też dodaj. Ot choćby w sąsiednim watku człowieka pisze
    że aby kanały went mech zmieścić to podważony o 20cm parter ma, a to darmowe nie
    jest, do tego konieczność podwieszanych sufitów(darmowe nie są)'
    Jeszcze trochę by się znalazło.

  • 256. Data: 2016-09-20 16:09:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-20 o 15:22, Kris pisze:

> [...]
    nie jest, do tego konieczność podwieszanych sufitów(darmowe nie są)'

    Kris, wez Ty zobacz jak sie oplaca tym co pala banknotami. :-)
    Adamowi wyszlo kiedys, ze za same kominy sie oplaca. W sumie fajnie
    temat ewoluuje na przestrzeni lat. :-)

    Pozdro.. TK

  • 257. Data: 2016-09-20 16:38:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mnie nie interesuje dobor zrodla ciepla bo mozna kupic mniejsze i zalozyc ze w czasie
    kilku dni w roku z temperatura -20 bedzie sie dogrzewalo zbudowanym dla ozdoby
    kominkiem. W przypadku instalacji majacej z zalozenia pracowac rok to rok lub jego
    wielokrotnosc jest okresem rozliczeniowym.

  • 258. Data: 2016-09-20 17:45:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-20 o 09:06, Myjk pisze:

    > Otóż WM poza tym, że dzięki niej nie ciągnie po nogach jak przy WG,
    > ogranicza także straty ciepła, co za tym idzie maksymalną moc potrzebną do
    > ogrzewania. Jest to wartość około 500W per osoba (z norm). Co np. przy 4
    > osobach w domu daje możliwość zamontowania o 2kW słabszego źródła ciepła, a
    > więc tańszego w inwestycji. Czyli zamiast prawie dwa razy droższej 12kW PC
    > PW (np. Panasonic TCAP), można zamontować "zwykłą" 9kW z grzałkami.

    Co to za norma? Bo wychodzi, że przy 20-30 osobach można w ogóle
    zrezygnować ze źródła ciepła.

  • 259. Data: 2016-09-20 18:21:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 17:45:38 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Co to za norma? Bo wychodzi, że przy 20-30 osobach można w ogóle
    > zrezygnować ze źródła ciepła.

    No bo tak wychodzi :]
    A jak działają domy pasywne? Grzejesz się ciepłem bytowym. Tyle że
    w pasywniaku 2-4 osoby + sprzęt wystarczą. Jakbyś wpakował 30 osób
    z inwentarzem do nawet dużego domu, to poza ciasnotą, idę o zakład
    że by nie musieli grzać :] Sam człowiek leżący nieruchomo generuje
    prawie 100W ciepła, czyli z samych ludzi leżących pokotem masz 3kW.
    Jak łażą to jest tego więcej. Do tego doliczysz sprzęt elektryczny,
    oświetlenie, ciepło z wody użytkowej, gotowania żarcia (!) i może
    się okazać, że takie stado wygeneruje z 8kW mocy cieplnej, co dla
    energooszczędnego domu jest aż nadto, okna będą musieli zimą otwierać ;P

    L.

  • 260. Data: 2016-09-20 18:32:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 07:38:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Mnie nie interesuje dobor zrodla ciepla

    Toć przecież właśnie o tym od początku piszę -- ograniczony jesteś.

    > bo mozna kupic mniejsze i zalozyc ze w czasie kilku dni w roku z
    > temperatura -20 bedzie sie dogrzewalo zbudowanym dla ozdoby kominkiem.

    Który też swoje kosztuje i to jest też średnio 4-8+ tys. zł.

    > W przypadku instalacji majacej z zalozenia pracowac rok
    > to rok lub jego wielokrotnosc jest okresem rozliczeniowym.

    Instalacja CO nie pracuje cały ROK. Poza tym branie MOCY średniej gdy
    potrzeba szczytowej jest skrajną głupotą.