  • 71. Data: 2016-09-12 12:52:29
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zupelnie jak z samochodami jakie mialem i mam. Kiedys calkiem maly palil w miescie
    12 litrow a teraz sporo wiekszy na trasie w szesciu sie miesci.

  • 72. Data: 2016-09-12 15:21:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 11:55:42 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Moje rachunki za gaz są bardzo niskie a mam porównanie z moim poprzednim
    > domem, gdzie także miałem wszystko na gaz ale bez reku, pow. mniejsza o
    > ponad 40% a rachunki za gaz były większe.

    Tak sobie myślę.
    Maniek nie tak dawno pisał że za ogrzewanie za sezon wychodzi go 3tys zł. Dom ma z
    poroszajsu, na ścianach ani jednej płyty styropianu. Went mech i reku też nie ma
    Całkiem odwrotnie jak na forum muratora piszą;)
    Went mech + reku optymistycznie licząc to 10tys zł
    Żeby inwestycja miała sens wg mnie powinna się zwrócić w 10lat
    Ktoś rozsądny uwierzy że po założeniu went mech i reku rachunki za ogrzewanie u Mańka
    spadną o 33% żeby to się kalkulowało?
    Z ekonomicznego punktu widzenia went mech+ reku to kasa wywalona w błoto
    Pozostaje komfort a to kwestia dyskusyjna.
    O brak komfortu u użytkowników wentylacji grawitacyjnej piszą najczęściej użytkownicy
    wentylacji mechanicznej;)
    Went mech + reku trzeba więc rozpatrywać w kategorii podobnej jak np PLC- ktoś lubi
    nowości, ma kasę to montuje.

  • 73. Data: 2016-09-12 16:08:57
    Od: quent <q...@g...com>

    Nie wiem jaki Maniek ma dom ale ja za ogrzewanie (gaz) płacę jakies 1400zl za sezon -
    dom niecałe 140m2

  • 74. Data: 2016-09-12 16:31:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 16:09:03 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Nie wiem jaki Maniek ma dom ale ja za ogrzewanie (gaz) płacę jakies 1400zl za sezon
    - dom niecałe 140m2

    Gazem jeśli dobrze pamiętam
    Nie tak dawno coniektórym tu wyszło że prądem taniej jak gazem więc przy PC poniżej
    tysiąca powinieneś zejść. Realne to?

  • 75. Data: 2016-09-12 16:31:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jakos tak wychodzi ze Mankiek jak by mial rekuperator to w najbardziej
    optymistycznym wariancie placil by rocznie 200 zlotych mnej a Ty w bez rekuperatora w
    warancie pesymistycznym 200 zlotych wiecej. Daje to wedlug kosztow wyzej podanych
    minimum 50 lat na zwrot inwestycji, troche dlugo.

  • 76. Data: 2016-09-12 17:40:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 16:31:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Daje to wedlug kosztow wyzej podanych minimum 50 lat na zwrot inwestycji,
    > troche dlugo.

    A Zenek w ciągu żywota przeputał na wódę i fajki 100 tysięcy.
    Zwrot inwestycji? Nigdy :>
    Międlicie w kółko to samo, ja wiem że pisanie to frajda, ale może coś nowego
    i ciekawego byście napisali? :P

    L.

  • 77. Data: 2016-09-12 17:44:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.09.2016 16:31, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    warancie pesymistycznym 200 zlotych wiecej. Daje to wedlug kosztow wyzej podanych
    minimum 50 lat na zwrot inwestycji, troche dlugo.

    Niezłe te wyliczenia hehehe

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 78. Data: 2016-09-12 18:59:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 17:40:26 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    .

    > A Zenek w ciągu żywota przeputał na wódę i fajki 100 tysięcy.
    > Zwrot inwestycji? Nigdy :>
    > Międlicie w kółko to samo, ja wiem że pisanie to frajda, ale może coś nowego
    > i ciekawego byście napisali? :P
    Trzeba to mielić w kółko. Ja, Ty i inni użytkownicy tej grupu już te decyzje czy
    robić went mech i reku czy robić grawitacyjną mają za sobą.
    Jednak zaglądają tu tacy co decyzja dopiero przed nimi i warto aby im uświadomić że
    wentylacja mechaniczna z reku żadnych oszczędności i nie przyniesie a wręcz
    przeciwnie. Do tej pory jeszcze znajdziesz w necie mnóstwo że dzięki went mech 80#
    oszczędności na ogrzewaniu itp. Sprzedawcy i marketingowcy ni próżnują.
    Oczywiście went mech ma ta zaletę że da się nią sterować, co niektórzy uważają że
    komfort większy jak z wentylacją mechaniczna i jeszcze trochę innych możliwości- Myjk
    coś z chłodzeniem chaty poprzez kanały wentylacyjne kombinuje np.
    Ale jasno trzeba powiedzieć że oszczędności z went mech minimalne, koszt inwestycyjny
    spory a przez to czas zwrotu raczej nieakceptowalny
    A są jeszcze tacy co montując went mech rezygnują z otwieranych okien i dają fixy(bo
    tańsze). Dla mnie fixy w domu nieakceptowalne są ale jak tam kto woli

  • 79. Data: 2016-09-12 19:32:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.09.2016 18:59, Kris wrote:
> [...]
    fixy(bo tańsze). Dla mnie fixy w domu nieakceptowalne są ale jak tam kto woli

    Ale o czym w ogóle mowa?
    Jakie obliczenia??
    Te wszystkie wyliczenia podawane z taką pewnością to jakiś żart jest.
    Przy wentylacji grawitacyjnej zimowe wietrzenie to zmienna nieprzewidywalna!

    Pamiętam jak w moim poprzednim domu zimno mi nawiewało czasem kratką w
    łazience wychładzając całe wnętrze. Nie zawsze oczywiście ale dosyć
    często. To samo z różnymi wywietrznikami ciśnieniowymi czy
    higrosterowalnymi montowanymi w oknach. Miałem rózne ale wszystkie
    działały jak chciały, zwykle zaciągając za wiele ziemnego powietrza o
    czym z niesmakiem przekonywałem się w nocy, marznąc... a podczas wichur
    gwizdało z tego tylko.
    Wietrzenie otwartymi onami na oścież przez krótka chwilę, jak to się
    robi często zimą przed snem, wywiewa całe ciepłe powietrze z pomieszczenia.
    Do tego przy imprezach po jakimś czasie czuć, że jest za gorąco i
    duchota i znów wahlowanie oknami.
    To wszystko zimą sprawia, że te wszystkie wyliczenia podawane na grupie
    można sobie włożyć między bajki.
    I ogólnie nie są to jakieś traumatyczne przezycia ale jak już sie ma WM
    to człowiek zaczyna sobie zdawać sprawę jakie to było upierdliwe.

    Przy WM z reku wszystko jest sterowlane i do przewidzenia.
    To zupełnie inny komfort ale to trzeba się samemu przekonać.
    Całe życie mieszkałem mając w róznych miejscach wentyalcję grawitacyjną.
    Od prawie 4 lat - mechaniczną i w ogóle nie ma o czym pisać. Była to
    najlepsza decyzja podczas budowy a wahałem się przyznam bo i kasy nie za
    wiele było w budżecie.

    Najlepiej sprawdza się w sezonie grzewczym i w okresach przejściowych.
    Polecam każdemu niezdecydowanemu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 80. Data: 2016-09-12 22:05:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie jest dokladne wyliczenie. Blad moze byc w granicach 15%.