  • 11. Data: 2012-02-02 13:24:50
    Temat: Re: Rekuperator dla każdego.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Myślę że sedno tej konstrukcji tkwi w tej ceramice i jej własnościach.

    Jak coś wiesz więcej to napisz. Może komuś się przyda taka informacja. Niby
    dlaczego ceramika ma być lepsza od betonu. Czy pracuje w bardzo wysokich
    temperaturach - nie. Czy ma w tym zastosowaniu być izolatorem dla prądu - nie.
    Czy przenosi jakieś obciążenia - nie.

  • 12. Data: 2012-02-02 13:37:34
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak coś wiesz więcej to napisz. Może komuś się przyda taka informacja. Niby
    > dlaczego ceramika ma być lepsza od betonu. Czy pracuje w bardzo wysokich

    jesli z ceramiki wyworzymy bardzo porowaty materiał np walec z milionem rurek to
    bedzie mial dużą powierzchnie wymiany ciepła a to ważne w takich wynalazkach. Z
    betonu tego nie zrobimy.

    b.

  • 13. Data: 2012-02-02 14:02:49
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisa=B3 w =
    > wiadomo=B6ci news:jge2r2$d4n$1@inews.gazeta.pl...
    > informacja. Niby
    > wysokich
    >

    > jesli z ceramiki wyworzymy bardzo porowaty materia=B3 np walec z =
    > milionem rurek to bedzie mial du=BF=B1 powierzchnie wymiany ciep=B3a a =
    > to wa=BFne w takich wynalazkach. Z betonu tego nie zrobimy.
    >

    > b.
    taki walec z milionami dziurek masy nie będzie miał. Masa akumuluje ciepło a
    nie powierzchnia. Pumeks ma bardzo dużą powierzchnię i małą masę. I pieców
    akumulacyjnych z niego nie robią. Może i z betonu nie zrobimy czegoś co ma
    miliony dziurek. Ale do akumulowania ciepła nadaje się tak samo jak ceramika.
    A do tego są o wiele tańszy. Znasz kogoś kto z ceramiki zrobił podłogówkę.
    Wszędzie płyty betonowe.

  • 14. Data: 2012-02-02 14:02:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >jesli z ceramiki wyworzymy bardzo porowaty materiał np walec z milionem
    >rurek to bedzie mial dużą powierzchnie wymiany ciepła a to >ważne w takich
    >wynalazkach. Z betonu tego nie zrobimy.

    Dziurki zapchają się pyłem a ceramika nasiąknie wodą. Niby lepiej bo woda
    ma większą 4x pojemność cieplną niż ceramika.

    Marek

  • 15. Data: 2012-02-02 14:11:35
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dziurki zapchają się pyłem a ceramika nasiąknie wodą. Niby lepiej bo woda
    > ma większą 4x pojemność cieplną niż ceramika.
    >
    > Marek

    I woda zamarzając w milionach dziurek porozsadza wkład z porowatej ceramiki.
    Na wiosnę przechyli się rurę i wyleci z niej garść zagrzybionego pyłu. O ile
    wcześniej wentylatory go nie wpompują do domu. I wszędzie grzyb bo ciemno i
    woda to grzyb. Tam musi być materiał gładki i nie nasiąkliwy. Czyli beton
    czymś powleczony.

  • 16. Data: 2012-02-02 14:15:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > woda to grzyb. Tam musi być materiał gładki i nie nasiąkliwy. Czyli beton

    Ja tylko gdybam co do teorii ceramiki poryzowanej. W rzeczywistości w
    oryginale była to ceramika biała, gładka czyli coś jak porcelana.
    To wody nie nabierze. a i kurz się nie przyczepi do jej gładkiej
    powierzchni.

    Marek

  • 17. Data: 2012-02-02 14:32:21
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    > oryginale była to ceramika biała, gładka czyli coś jak porcelana.
    > To wody nie nabierze. a i kurz się nie przyczepi do jej gładkiej

    Bo to takie powinno na zdrowy rozum być. Jest dużo materiałów które spełnią
    warunki. Niektóre nie spełniające można uzdatnić. A jak przy rekuperatorach
    jesteśmy. Dla mnie jedyny w tej chwili wkład do rekuperatora co go warto wziąć
    do ręki to wkład od Siwickiego. Duża powierzchnia. Jeden powinien dac radę
    przy dobrej sprawności wyrekuperatorować z 80m2. Stosunkowo niedrogi. W pełni
    przeciwprądowy, a nie jak inne popierdółki gdzie przeciwprądu jest z 20%.
    Wymiana ciepła tak na metrze jest a nie na trzydziestu centymetrach.

  • 18. Data: 2012-02-02 14:39:35
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > przy dobrej sprawności wyrekuperatorować z 80m2. Stosunkowo niedrogi. W

    A jaki konkretnie na te 80m2? Czytywałem kiedyś wątek na forum Muratora
    "rekuperator tymi ręcami..." i pamiętam, że zachwytów nad wymiennikiem
    Siwickiego nie było (tzn. stosunek jakości do ceny nie porywał). Ludzie
    robili zrzuty na zbiorowe zamówienie wymienników jakiejść innej firmy.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6849
    (20120202) __________

  • 19. Data: 2012-02-02 14:45:31
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > taki walec z milionami dziurek masy nie będzie miał. Masa akumuluje ciepło a
    > nie powierzchnia.

    oj czasem tak gadasz jak potłuczony - weź sobie 1kg cegły o powierzchni 0,1m2 i 1kg
    dziurawego walca o powierzchni 5m2. Co sie bardziej nadaje do szybkiego gromadzenia i
    oddawania ciepła? Podkreslam szybkiego bo w tym wynalazku to wazne.

    b.

  • 20. Data: 2012-02-02 14:59:58
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    jachoska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > w 6849 (20120202) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    jak się zainteresowałem rekuperatorami to w jakimś opracowaniu wyczytałem że
    tak 0,5m2 rekuperatora na 1m2 powierzchni mieszkalnej to takie minimum. Tam
    były tylko rekuperatory przeciwprądowe opisane. Inne pominęli jako mało
    przydatne. Wtedy też przestałem interesować się rekuperatorami jako
    urządzeniami mało przydatnymi w klimacie w jakim mieszkam. Za ciepło tutaj
    żeby był sens odzyskiwania ciepła w typowym domu czy mieszkaniu. Dla dwu
    tygodni mrozów nie warto.