  • 21. Data: 2012-02-02 15:10:10
    Temat: Re: Rekuperator dla każdego.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisa=B3 w =
    > wiadomo=B6ci news:jge528$klj$1@inews.gazeta.pl...
    > akumuluje ciep=B3o a
    >
    > oj czasem tak gadasz jak pot=B3uczony - we=BC sobie 1kg ceg=B3y o =
    > powierzchni 0,1m2 i 1kg dziurawego walca o powierzchni 5m2. Co sie =
    > bardziej nadaje do szybkiego gromadzenia i oddawania ciep=B3a? =
    > Podkreslam szybkiego bo w tym wynalazku to wazne.
    >

    > b.

    Niby ogólnie masz rację ale w tym przypadku porowatość będzie szkodziła.
    Opisywany tutaj rekuperator to chamskie rozwiązanie. Typowo siłowe. Jak
    weżmiesz metrową rurę fi 120 mm co ma pierdylion metrowych porowatych otworów
    to nie znajdziesz dmuchawy co na drugą stronę powietrze przepchnie żeby
    zadziałało. Nie widziałem tamtego cuda ale strzelam że otwory maja średnice
    pomiędzy 3 a 6 milimetrów. Działa bo musi działać. Jak coś ugrzałeś to musi
    wystygnąć. To dlaczego grzać drogi materiał jak można tani i różnicy nie
    bedzie widać.

  • 22. Data: 2012-02-02 17:03:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:jge528$klj$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > oj czasem tak gadasz jak potłuczony
    jeszcze tego nei zauważyłęś on tak zawsze gada, nie ma za grosz wiedzy
    technicznej czy naukowej.

  • 23. Data: 2012-02-02 17:11:19
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > jeszcze tego nei zauważyłęś on tak zawsze gada, nie ma za grosz wiedzy
    > technicznej czy naukowej.

    Z litości nie wkleję Twoich niektórych fachowych wypowiedzi.

  • 24. Data: 2012-02-02 17:31:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > i była wypalana w temperaturze 1756 stopni. Sprzedawca jak trafi głupka, a
    > ich
    > coraz więcej bo system edukacyjny siada, to ma argument.

    Ciekawe jaki Ty masz argument cytowania calych postow konczac edukacje w
    "lepszych czasach", mimo lamania netykiety i wielokrotnych uwag

    TK.

  • 25. Data: 2012-02-02 17:38:09
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ciekawe jaki Ty masz argument cytowania calych postow konczac edukacje w
    > "lepszych czasach", mimo lamania netykiety i wielokrotnych uwag

    Bo mam taki kaprys.

  • 26. Data: 2012-02-02 17:40:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > woda to grzyb. Tam musi być materiał gładki i nie nasiąkliwy. Czyli beton
    > czymś powleczony.

    Ej, a nie moze byc ceramika czyms powleczona? :-DD

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2012-02-02 17:59:47
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ej, a nie moze byc ceramika czyms powleczona? :-DD
    >
    > Pozdro.. TK

    Może, srebrne rurki też mogą być. Tylko po co?

  • 28. Data: 2012-02-02 19:15:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Bo mam taki kaprys.
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    Znaczy z ta Twoja edukacja to moze nie namiejscu uwagi, bo przygadal kociol
    garncowi, innymi slowy braki znaczace masz.
    Moze przejdz sie chociaz na kurs krawcowej to jest szansa, ze dowiesz sie
    przy okazji czegos o wychowaniu, ogladzie i szanowaniu przyjetych norm?

    TK

  • 29. Data: 2012-02-02 19:18:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >podgrzewania
    >wody do prysznica, nawet jak przez całe lato nie będzie na niebie żadnej
    >chmurki. Wystarczy że będą kosztowały 50 tysięcy. Ze 25 lat temu była z
    >Zrób
    >Sam informacja o produkcji przez rzemieślnika podgrzewacza solarnego. Były
    >zdjęcia. Grzejnik panelowy, skrzynka, szyba i zbiornik ze sto litrów. Przy
    >ówczesnych cenach nośników musiał splajtować.
    >
    >--
    >Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta>> Pozdro.. TK
    >>
    > Może, srebrne rurki też mogą być. Tylko po co?

    Po to zeby nie beton.

    TK

  • 30. Data: 2012-02-02 19:36:15
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>