  • 11. Data: 2011-11-14 19:27:58
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    news:5ac87ae1-9e8e-4f33-9509-873b9e626cd6@p16g2000yq
    d.googlegroups.com...

    > Po to ta rura jest ze ma wystarczyc ;) Ustawisz sobie lekkie
    > nadcisnienie (na stale) i nic nie bedziesz musial robic. Mi wdmuchuje
    > 160m3/h a wyciaga 150m3/h. Po otwarciu drzwi z kominka dym nie
    > wylatuje, wszystko jest OK. Ja mam coprawda kominek z podlaczeniem
    > powietrza z zewnatrz ale moim zdaniem wszystko bedzie dzialac
    > prawidlowo. Nie musisz miec otwartego okna - po to ta rura, kominek
    > sobie pociagnie ile trzeba :) Tylko zaloz przepustnice zeby mozna ja
    > bylo zamknac jak nie bedziesz w nim palil.

    masz kominek z otwartą czy zamkniętą komorą spalania?

    --
    pozdr Z.

  • 12. Data: 2011-11-14 19:48:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:5ac87ae1-9e8e-4f33-9509-873b9e626cd6@
    p16g2000yqd.googlegroups.com...

    > masz kominek z otwartą czy zamkniętą komorą spalania?

    Zamknieta. Z tym ze ja mam doprowadzenie powietrza z zewnatrz
    bezposrednio pod palenisko (z tylnej czesci kominka) - szczelne. Ale
    mysle ze w przypadku doprowadzonej rury w poblize kominka, ten przy
    normalnie dzialajacej WM tez bedzie dzialal normalnie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-11-14 19:54:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 19:45, " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > ale smrodu nie ma potrzebuje wymienić w domu poniżej 100m2 z 250m3/h.
    > Dopuszczona w przepisach krotność 0,5 to minimum przy którym może być smrodek
    > ale jeszcze na przykład grzyb nie rośnie. Może to do mierzenia masz popsute
    > albo dla całej chałupy wymieniasz 50m3/h to wtedy 25W pociągnie z sieci. Z
    > opisów wynika że mniej więcej na każde 50m3 potrzeba 25W. to na 100 potrzeba
    > 50W ( 175 zł rocznie) 250m3  ( 440 złotych rocznie). Chyba zacznę robić
    > magnetyzery do rekuperatorów jak ktoś łyknie Twoje wyliczenia.

    Nie mam najmniejszego zamiaru dyskutowac - mowie tylko jak mam :) Mam
    do wentylowania ~600m3 i wentyluje 150m3/h. Przy czym jakas polowa
    (piwnica) jest wentylowana slabiej niz druga polowa. Zmierzone zuzycie
    prostym urzadzeniem podlaczanym do gniazda pokazuje zuzycie 25W
    (dopiero przy 300-400m3 dochodzi do 150W, idzie to bardzo nieliniowo).
    Pranie schnie w trymigach, brodzik w lazience (z kafelek) wysycha w
    trymigach, smrodek z kibla po fasoli znika w 5 minut, wilgoci z
    gotowania nie ma wcale a nie mam nawet jeszcze okapu. Dobrze ze moj
    dom nie zna przepisow ale przy wyzszej wentylacji mialbym zbyt
    przesuszone powietrze.

    Kaszpir widze ma juz dosc swojej grawitacyjnej, ciagow wstecznych i
    takich tam cudow. Ja Ci Kaszpir napisalem jak mam - mozesz posluchac
    mnie (uzytkownika WM od 2 lat) a mozesz wziasc tez do siebie uwagi
    tych co rekuperatora w zyciu na oczy nie widzieli - Twoj wybor :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-11-14 19:57:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 19:47, "/// Kaszpir ///" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > Wprowadziłam dane i wyszło mi miałbym oszczedności przy rekuperatorze (70%
    > odzysk) około 300zł nie licząc kosztu prądu dla rekuperatora ...
    > Liczą prąd dla rekuperatora 30-40zł miesięcznie wychodzi że utrzymanie zżarło
    > by oszczędności ...

    Po ile masz prad? Zalozmy nawet ze masz po 0,68 jak najdrozej kto tu
    pisal (chyba Maniek?) - ja mam po 0,48 :) Ale liczmy 0,68. Czyli
    musialbys zuzyc miesiecznie 58kWh. Tj. 78W. Moj reku bierze 25W czyli
    trzy razy mniej, a wymieniam 150m3/h. Z tym ze jak kupisz tani reku z
    silnikami na prad zmienny to rzeczywiscie 78W bedzie bral, jak nie
    wiecej!

    > Chyba więc dam sobie spokój ...

    O WM trzebabylo myslec przed budowa - zrezygnowalbys m.in. z kominow.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-11-14 20:15:20
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j9roin$o27$1@inews.gazeta.pl...
    > Tekst ściągnięty ze strony zachwalającej rekuperatory. Tak jak kiedyś
    > pisałem.
    > Oszuści nie pokazują rzeczywistej sprawności energetycznej tylko wymyślili
    > sobie swoją metodę na robienie nie douczonych ludzi w chuja. Nawet kretyn
    > by
    > nie kupił rekuperatora o sprawności energetycznej liczonej dla pięciu
    > najmroźniejszych dni w roku na poziomie czterdziestu procent.

    Adam, weź termometr i pomierz temperatury Tw, TZ i Treku wlotową bo nie mam
    jak sie z nim kłócić :-) A ja lubie sie kłócić z kogutkiem :-)))

    b.

  • 16. Data: 2011-11-14 20:25:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 21:15, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Adam, weź termometr i pomierz temperatury Tw, TZ i Treku wlotową bo nie mam
    > jak sie z nim kłócić :-) A ja lubie sie kłócić z kogutkiem :-)))

    HA! Budyn jestes geniuszem. Przeciez ja wlasnie trzy dni temu
    odpalilem caly system monitoringu kotlowni i pompy ciepla oparty na
    czujkach DS1820 ktorych moge podpiac dowolna ilosc, a jeden z kabelkow
    przechodzi obok rekuperatora praktycznie, leza mi jeszcze trzy czujki
    z ktorymi nie wiem co zrobic :-) Temperature zewnetrzna juz mierze.
    Doloze czujki na koncu wyciagu i nawiewu (wlozone w rure spiro przy
    reku i zaklajstrowane szczelnie) i wyniki bedzie mozna ogladac online
    na biezaco :)

    Dajcie mi jeszcze pare dni zeby to uporzadkowac - zamowilem se fajny
    malutki dysk SSD i musze przerzucic serwer i dane na takiego
    malutkiego pececika co se bedzie w koncie cicho stal :)

    Z termometrem z sonda nie chce mi sie latac i czekac az sie wyniki
    ustabilizuja ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-11-14 20:27:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 21:25, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > Doloze czujki na koncu wyciagu i nawiewu (wlozone w rure spiro przy
    > reku i zaklajstrowane szczelnie) i wyniki bedzie mozna ogladac online

    Obiecajcie mi duzego browara to pojde to zrobic teraz :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-11-14 20:30:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > trzy razy mniej, a wymieniam 150m3/h. Z tym ze jak kupisz tani reku z
    > silnikami na prad zmienny to rzeczywiscie 78W bedzie bral, jak nie

    Rekuperator Luna bierze do 120W ...
    To chyba najtańszy rekuperator , no chyba że w tej cenie (1200zł) jest lepszego ..
    Na pewno na I biegu pobór mocy będzie mniejszy ale pytanie o ile ...

    > O WM trzebabylo myslec przed budowa - zrezygnowalbys m.in. z kominow.
    > pozdr.

    Z kominów nie mógbym zrezygnować. Muszę mieć 2 spalinowe (kominek i piec) oraz
    minimum 1 wentylacyjny (kotłownia) , więc komin musiałby by być i tak ...
    Mam tylko jeden komin , wiec ewentualne straty sa i tak mniejsze niż w
    przypadku kilku kominów ...

    Co do rekuperatora to nie jestem do końca przekonany. Czytam o tym od kilku
    lat i widzę że ceny spadają a urządzenia są coraz lepsze ...

    Rekuperator ma pomóc w oszczędzaniu pieniędzy wydawanych na ogrzewanie. Świeże
    powietrze mogę uzyskać poprzez rozszczelnienie okien więc rekuperator nic tu
    nie wniesie , niestety poprzez rozszczelnianie tracimy ciepło i tutaj
    rekuperator powinien dać oszczedności które normalnie wylatują przez kominy
    wentylacyjne ...
    Tyle że rekuperatory są na prąd a prąd kosztuje ...

  • 19. Data: 2011-11-14 20:47:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > mnie (uzytkownika WM od 2 lat) a mozesz wziasc tez do siebie uwagi
    > tych co rekuperatora w zyciu na oczy nie widzieli - Twoj wybor :-)

    To nie tak że mam dość ...
    Wentylacja grawitacyjna u mnie działa poprawnie. Sprawność można "regulować"
    za pomocą roszczelniania okien. Nie dziala jedynie wentylacja w łazience , ale
    to z powodu zamontowania grzybka wentylacyjnego ...

    Aby naprawić wentylację w łazience muszę albo kupić wentylator z higrostatem
    który poprawi "ciąg" , albo podłączyć wywiew z łazienki do wywiewu "okapowego"
    kuchennego ...
    Wtedy będzie jeden wspólny wywiew ...

    Montaż rekuperacji ma na celu oszczędności ...
    Jeśli inwestycja powiedzmy 2000-3000zl (koszt calej instalcji z rekuperatorem)
    da wymierne oszczędności , które zwrócą się w krótkim czasie to czemu nie ...

    Rekuperator potrzebny mi jest na jesień/zima. W inne miesiące wolę mieć
    pootwierane okna. Problemu z komarami nie ma , bo mam moskitiery ...

  • 20. Data: 2011-11-14 21:05:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 21:47, "/// Kaszpir ///" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > Wentylacja grawitacyjna u mnie działa poprawnie. Sprawność można "regulować"
    > za pomocą roszczelniania okien.

    Ja dziekuje za takie sterowanie :)

    > Nie dziala jedynie wentylacja w łazience , ale

    JEDYNIE !? ;) To najwazniejsze pomieszczenie - generuje najwiecej
    wilgoci. U mnie wiecej niz w kuchni ;)

    > to z powodu zamontowania grzybka wentylacyjnego ...
    >
    > Aby naprawić wentylację w łazience muszę albo kupić wentylator z higrostatem
    > który poprawi "ciąg" ,

    OK.

    > albo podłączyć wywiew z łazienki do wywiewu "okapowego"
    > kuchennego ...
    > Wtedy będzie jeden wspólny wywiew ...

    I przy cofce (ktore piszesz ze wystepuja) mozesz w kuchni czuc zapachy
    z kibelka. Niedobry pomysl :)

    > Montaż rekuperacji ma na celu oszczędności ...
    > Jeśli inwestycja powiedzmy 2000-3000zl (koszt calej instalcji z rekuperatorem)
    > da wymierne oszczędności , które zwrócą się w krótkim czasie to czemu nie ...

    Moim zdaniem przy reku ktory chcesz kupic za 1200 pln (!) nigdy sie to
    nie zwroci. Tyle nie wystarczy nawet zeby kupic dwa porzadne
    wentylatory :)

    > Rekuperator potrzebny mi jest na jesień/zima. W inne miesiące wolę mieć
    > pootwierane okna. Problemu z komarami nie ma , bo mam moskitiery ...

    Nikt nie broni miec otwartych okien przy WM :)
    pozdr.

    --
    Adam