  • 1. Data: 2014-02-06 19:29:48
    Temat: Rekuperator na nieogrzewanym poddaszu - czy to rozsądne?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Widzę wiele domów, w których rekuperator stoi na nieocieplonym poddaszu.
    Czy takie coś ma sens? Czy straty ciepła takiej instalacji nie są duże?

    Gdzie jest optymalne miejsce na rekuperator?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-02-06 20:27:28
    Od: w...@g...com

    W dniu czwartek, 6 lutego 2014 19:29:48 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Widzę wiele domów, w których rekuperator stoi na nieocieplonym poddaszu.
    > Czy takie coś ma sens? Czy straty ciepła takiej instalacji nie są duże?

    Jeżeli kanały wentylacyjne powietrza in/out 'od strony domu' są zaizolowane to raczej
    nie będzie dużych strat ciepła. Ja np. nie mam takiego problemu, bo req umieściłem w
    wydzielonej części garderoby, jedynie muszę dobrze zaizolować kanały
    doprowadzające/odprowadzające z zewnątrz.

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2014-02-07 21:04:55
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:
    > Widzę wiele domów, w których rekuperator stoi na nieocieplonym
    > poddaszu. Czy takie coś ma sens? Czy straty ciepła takiej instalacji
    > nie są duże?
    > Gdzie jest optymalne miejsce na rekuperator?

    jeśli dobrze zrobione to ma sens

    dobre miejsce? garaż piwnica, gdzie chcesz żeby rury było łatwo
    schować

    jeffrey

  • 4. Data: 2014-02-08 12:14:16
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 06.02.2014 o 19:29 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Widzę wiele domów, w których rekuperator stoi na nieocieplonym poddaszu.
    > Czy takie coś ma sens? Czy straty ciepła takiej instalacji nie są duże?
    >
    > Gdzie jest optymalne miejsce na rekuperator?
    Tam gdzie rury masz najkrótsze lub najlepiej je schować.
    A reku i rury trzeba po prostu dobrze zaizolować, trzyli obłożyć kołderką
    z wełny.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2014-02-18 11:35:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Widzę wiele domów, w których rekuperator stoi na nieocieplonym poddaszu.

    Bo najpierw powstał projekt domu, a później inwestor dołożył do niego
    wentylację mechaniczną.

    > Czy takie coś ma sens?

    Nie ma :-)

    Rekuperator nie jest bezobsługowy - trzeba wymieniać filtry.

    Do tego dochodzą problemy z odprowadzeniem skroplin i konieczność dobrej
    izolacji całości.

    > Czy straty ciepła takiej instalacji nie są duże?

    Jak wszystko dobrze się zaizoluje to nie są, ale wtedy każda wymiana filtrów
    to konieczność uprzedniego ściągania grubej warstwy izolacji.

    > Gdzie jest optymalne miejsce na rekuperator?

    Moim zdaniem najlepsze jest pomieszczenie techniczne graniczące z łazienką
    na piętrze - np. jakaś garderoba, czy pralnia. Wtedy nie ma problemu z
    podłączeniem do kanalizacji, kanały do czerpni i wyrzutni i wszystkich
    pomieszczeń na poddaszu można puścić w nieużytkowej przestrzeni pod dachem.

    Garaż tez może być dobrym miejscem ale zwykle nie jest na środku domu, więc
    jest więcej kłopotów z rozprowadzeniem kanałów.

    Pozdrawiam
    Ergie