  • 21. Data: 2010-03-15 09:32:14
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakładać?
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    news:hnkoo2$8b1$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No wiec wlasnie i jeszcze gdyby taki mial odzysk/wyrzut wilgoci to juz
    > bajka - ale to jest _luksus_ nie oszczedzanie. Za to w lecie w domach
    > klimatyzowanych uzysk oszczednosciowy moze byc wiekszy - choc tu znowu
    > przeszkadza akumulacyjnosc murow.

    Żona to doceni - przy rekuperacji nie ma prawie kurzu w domu

    --
    my photos
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 22. Data: 2010-03-15 09:42:38
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hnkt9o$mn9$1@news.onet.pl...

    > Ja chcialem sie zapytac a jak jest z halasem od wentylatorow oraz dla mnie
    > wazna kwestia jak jest prowadzone oczyszczanie /odkazanie (z bakterii,
    > grzybow itp) kanalow takiej instalacji?

    Ci co zrobili sami twierdza, ze nic nie trzeba. Ci co montuja twierdza, ze
    wyczystkii trzeba robic na niedostepnych odcinkach rur. Pewnie jedni sie
    pocieszaja drudzy chca zarobic. Logicznie wydaje sie, ze lepiej miec dostep
    do kanalow. Co do halasu, dedykowane wentylatory sa tak ciche, ze dobrze
    dobranych pewnie nie uslyszysz. Mialem tego przyklad ostatnio przy okazji
    zakupu okapu kuchennego. Okap okapowi nierowny, tak zapewne jest i tu. Nie
    da sie na tanich komponentach zrobic komfortowych i sprawnych urzadzen.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-03-15 10:33:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kudlaty pisze:

    > Pytanie czy warto jest bezsensu.
    > Zastanawiales sie dlaczego samochod ma klimatyzacje lub nawiew.

    No tutaj bym się nie do końca zgodził... o ile klima w naszych warunkach
    klimatycznych to pewnego rodzaju luksus, to już nawiew... niestety jest
    konieczny - i w żadnym razie nie zastąpi go otwieranie okien.

    Z wentylacją mech i reku jest bardziej jak z klimą w samochodzie, niż
    nawiewem... :-)

  • 24. Data: 2010-03-15 11:39:45
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 15 Mar, 08:52, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > Jezeli jeszcz w dodatku mial bys to kredytowac, to jeszcze bardziej dobija
    inwestycje przez odsetki.

    chyba odwrotnie - jesli mialbys finansowac gotowka to bardziej dobija
    przez utracone odsetki... i to nie te lokatowe tylko kosztu kapitalu
    wlasnego

    duzo ciekawsze jest zrobienie wentylacji z odzyskiem niz np garazu
    zamiast wiaty

    w nowym ocieplonym ze szczelnymi oknami i mniej wiecej od 150m2 w gore
    niezrobienie na poczatku wentylacji mechanicznej to pomylka

    juz zacznie pracowac na etapie osuszania :-)

    z.

  • 25. Data: 2010-03-15 11:43:35
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 15 Mar, 10:32, "mirek" <f...@w...pl> wrote:

    > ona to doceni - przy rekuperacji nie ma prawie kurzu w domu

    zaraz sie podniosa glosy "a jak to zmierzyc ekonomicznie" ;-)

    no ale bidulka bedzie musiala 2 x do roku filtry wytrzepac z kurzu

    i jeszcze jedno - do wentylacji mechanicznej z filtrami pasuje
    centralny odkurzacz, wtedy docenienie bedzie podwojne ;-)

    z.

  • 26. Data: 2010-03-15 11:45:02
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:hnkrne$7td$1@inews.gazeta.pl...

    qm.googlegroups.com...

    > Ja chcialem sie zapytac a jak jest z halasem od wentylatorow oraz dla mnie
    > wazna kwestia jak jest prowadzone oczyszczanie /odkazanie (z bakterii,
> [...]

    Bakterie aby sie pojawily musi sie wykroplic woda w cieplym kanale
    wentylacyjnym.
    Czyszczenie kanalow jest mozliwe ale tylko przy jakims ukladzie
    wizyjnym aby zobaczyc jak szczotka idzie. Mysle ze przez 30 lat nie
    bedzie takiej potrzeby.
    Wazne jest regularne wymianianie filtrow i najbarziej wskazane jest na
    jesien oraz na wiosne.
    Wiosna jest totalna masakra gdyz filtr jest czarny od pobliskich
    kominow z ktorych wydobywa sie czarny weglowy dym.

  • 27. Data: 2010-03-15 11:50:36
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakladac?
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > duzo ciekawsze jest zrobienie wentylacji z odzyskiem niz np garazu
    > zamiast wiaty

    to nie ten watek, wiec tutaj raczej nie ma sensu o zasadnosci
    budowy garazu dyskutowac...

    > w nowym ocieplonym ze szczelnymi oknami i mniej wiecej od 150m2 w gore
    > niezrobienie na poczatku wentylacji mechanicznej to pomylka
    >
    > juz zacznie pracowac na etapie osuszania :-)

    masz jakies dane liczbowe, doswiadczenia ect.
    Pytam powaznie, moze mnie przekonaja, chco moj dom
    bedzie mial 120m2 wiec w sumie nie lapie sie na to.

    Dodatkowo:
    nie chce fixow - lubie wiosna czy latem otwierac okna
    (nie analizujmy dlaczego, poprostu lubie)
    Kominy niezaleznei od wentylacji i tak musze miec 2, co najwyzej
    moge ograniczyc liczbe kanalow.

    Pzdr
    Darek

  • 28. Data: 2010-03-15 11:55:07
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 15 Mar, 11:33, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > konieczny - i w żadnym razie nie zastąpi go otwieranie okien.
    >
    > Z wentylacją mech i reku jest bardziej jak z klimą w samochodzie, niż

    Obojetnie co zastosujemy trzeba uwzglednic kilka spraw w zaleznosci od
    technologi
    1. Wentylacja grawitacyjna
    - grupa pokoi musi miec kratke wentylacyjna do komina
    - kazde okno musi miec mikroszczeline
    - kazde pomieszczenie musi miec przewymiarowany grzejnik

    2. Wentylacja mechaniczne z odzyskiem lub nie
    - kazdy pokoj musi miec anemostat nawiewny - lazienka/korytarz etc
    anemostat wyciagowy
    - kazde okno musi byc szczelne
    - kazde pomieszczenie moze miec mniejszy grzejnik jesli mamy opcje z
    rekuperatorem

    Wentylacja mech jest sterowalna - grawitacyjna nie
    went. mech dziala latem - grawitacyjna nie
    wentyl. mech ma mozliwosc odzysku ciepla - grawitacyjna nie

    dom z wentylacja mech z rekuperacja utrzymuje budynek w okolicy 20
    stopni zima i latem.
    Mury maja bezwladnosc cieplna dlatego latem schladzaja powietrze /to
    schlodzenie sie odzyskuje na wymienniku krzyzowym/ a latem podgrzewaja
    powietrze ktore tez sie odzyskuje.

  • 29. Data: 2010-03-15 12:50:39
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > zaraz sie podniosa glosy "a jak to zmierzyc ekonomicznie" ;-)

    dwa ciche dni mniej na kwartal:)

  • 30. Data: 2010-03-15 12:56:05
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 15 Mar, 12:50, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > to nie ten watek, wiec tutaj raczej nie ma sensu o zasadnosci
    > budowy garazu dyskutowac...

    ale mowimy o calosciowych kosztach domu i korzysciach z roznych
    rozwiazan, masz ograniczony budzet jak kazdy i wybierasz
    to podpowiadam co rozsadniejsze
    z samochodem spac nie bedziesz a z wentylacja jak najbardziej

    > masz jakies dane liczbowe, doswiadczenia ect.

    pisalismy juz w poprzednim watku o rekuperacji, zajrzyj i dopytaj jak
    cos tam nie napisalismy
    aha - rekuperator mozesz wstawic pozniej, moze stanieja w tzw
    miedzyczasie ;-)

    > Pytam powaznie, moze mnie przekonaja, chco moj dom bedzie mial 120m2 wiec w sumie
    nie lapie sie na to.

    chodzi o to, ze koszty instalacji do zapotrzebowania na cieplo nie
    rozkladaja sie tak jak w wiekszej hawirze
    tu nie ma sztywnej granicy, tylko praktyka i koszty do calosci
    im bardziej termosowy dom tym bardziej went mechaniczna

    > Dodatkowo:
    > nie chce fixow - lubie wiosna czy latem otwierac okna
    > (nie analizujmy dlaczego, poprostu lubie)

    no to przy grawitacyjnej wogole nie inwestuj w jakies superszczelne bo
    i tak bedziesz rozszczelnial...
    wystarcza przecietne

    fix to jest opcja, nie musza byc takie wszystkie
    juz widze jak chodzisz rano i otwierasz wszystkie okna w domu i
    popoludniu chodzisz i zamykasz albo nasluchujesz czy akurat wiaterek
    sie wzmaga albo czy deszcz nie zacina
    czesc moze byc nieotwieralna a tam gdzie najczesciej przebywasz
    otwieralna
    tu tez argument za parterowcem

    > Kominy niezaleznei od wentylacji i tak musze miec 2, co najwyzej
    > moge ograniczyc liczbe kanalow.

    nikt nie powiedzial, ze went. mechaniczna to mus, jak juz masz pewne
    rozwiazania grzewcze zaplanowane oraz okap zamiast pochlaniacza to
    dlaczego na sile chcesz probowac dopiac do tego went. mechaniczna?
    to nie jest osobne rozwiazanie - ono ma wspolgrac z reszta

    poczytaj poprzedni wątek nt

    z.