  • 51. Data: 2010-03-17 10:57:31
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakladac?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    zbooY pisze:

    > przy 100Wx24hx30dnix0,3pln/kWh =

    No to pojechałeś ;-))) Gdzie Ty masz prąd po 30 gr/kWh?
    U mnie jakoś jest o 50 proc drożej i nie chce być inaczej... Chyba, że
    liczysz taryfę nocną, ale wtedy musiałbyś na czas droższego prądu
    wyłączać swoją super wentylację z super rekuperacją :-P, a nie o to
    przecież chodzi.

  • 52. Data: 2010-03-17 15:20:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "zbooY" <z...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...
    On 17 Mar, 10:37, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    Żeby rozwiać wasze wątpliwości dodam coś od siebie. mam zwykłą wentylację
    grawitacyjną i nigdy bym wiecej nie zrobił takiej głupoty w nowobudowanym
    domu.

    1. Często kapie z rur przechodzących przez nieużytkowy strych, mimo że rury
    sa ocieplone wełną
    2. W kilku miejscach ciekną skropliny na łączeniach i zamiast wykraplać się
    środkiem to płyną na sufit od strony paroizolacji i pod wełnę moczac ją,
    plamy na sufitach
    3. Czasami ciąg w kominach zawraca i skutek tego jest taki, że ściana z
    kominem jest lodowato zimna. Nie mogę dogrzać danego pomieszczenia.
    4. Ogólnie murowane kominy wentylacyjne wychodzące przez skośny dach to
    porażka termiczna.

  • 53. Data: 2010-03-17 17:06:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    >tu nie chodzi o darmowe tylko o dobre wydawanie kasy, ciezko
    >oszczedzonej kasy :-)

    Jak mam wybor wydanie albo nie wydanie, to zdecydowanie wole druga opcje.
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2010-03-17 17:14:25
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2. W kilku miejscach ciekną skropliny na łączeniach i zamiast wykraplać
    > się środkiem to płyną na sufit od strony paroizolacji i pod wełnę moczac

    Tego nie ruzumiem. Mam cztery kominy z pelnej cegly i nic podobnego nie
    zauwazylem, zreszta nie tylko w nowym domu. Cos tam masz chyba z tymi
    kominami.

> [...]
    > kominem jest lodowato zimna. Nie mogę dogrzać danego pomieszczenia.
    > 4. Ogólnie murowane kominy wentylacyjne wychodzące przez skośny dach to

    Tak jest, to jest ulomnosc wentylacji grawitacyjnej, ale tez nikt nie pisze,
    ze to idealne rozwiazanie. Wentylacja mechaniczna pod prawie kazdym wzgledem
    bedzie lepsza od grawitacyjnej, problem w tym, ze nie jest za darmo ani
    instalacyjnie ani uzytkowo. Zycie pokazuje, ze bez tego rownie dobrze da sie
    zyc i wentylacja mechaniczna to zadna koniecznosc, nie przynosi tez tak
    wymiernych zyskow jak czasem sie pisze. Do kazdego wybor nalezy co dla kogo
    jest wazne.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2010-03-17 21:41:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Tego nie ruzumiem. Mam cztery kominy z pelnej cegly i nic podobnego nie
    > zauwazylem, zreszta nie tylko w nowym domu. Cos tam masz chyba z tymi
    > kominami.

    ten przykład to nie z pełnej ale z PCV

  • 56. Data: 2010-03-18 17:10:45
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > ten przykład to nie z pełnej ale z PCV

    To moze to ocieplone PCV okrec dodatkowo folia aby wilgoc nie dostawala sie
    do srodka, ew. ociepl styropianem.

    Pozdro.. TK