  • 11. Data: 2010-02-10 12:55:51
    Temat: Re: Rekuperatory Entalpiczne
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:6e1c7f8f-5130-4ed2-94c8-070ec38e085a@n33g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On Feb 7, 7:50 am, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    >Gwarantuje tobie ze jesli zastosujesz 30m3/osobe to bedziesz mial
    >wilgotosc 60% przez zesn grzewczy.

    I skad rekuperacja pobierze ta brakujaca wode?

  • 12. Data: 2010-02-10 13:06:34
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik Kudlaty napisał:

    > Nie rozumiem kolegow. Jesli ktos by sie zajal prawdziwym obliczeniem
    > ile ciepla wylatuje z domu to by sie zastanowil nad tym co pisze.

    Racja z podkreśleniem słowa "prawdziwym".

    > W moim przypadku starata przez wentylacje z reku to jakies 1 kWh w ciagu
    > doby to 24 kWh. Wychodzi z moich skromnych obliczen ze to 1/5 energii
    > na cele grzewcze w ciagu h.

    Ale jak pisał Maniek, uwzględniasz wymiany powietrza spowodowane
    otwarciem drzwi, celem dostania się do domu, bądź też wydostania się z
    tegoż ? Bo jak rozumiem, otwieranie okien to grzech i go nie liczymy.

    > Jesli nie mailbym reku to nie mialbym danych to po pierwsze , po
    > drugie mialbyw zwiekszone zuzycie gazu i po trzecie musialbym wiecej
    > wydac kasy na grzeniki o jakies (13szt x ~150 PLN = 2000 PLN),

    Teraz zaś zamiast na gaz wydajesz na prąd do zasilania reku, a za
    centralę i rury zapłaciłeś oczywiście mniej niż 2000zł ?

    > Pochodna sprawa sa koszty lekow ze wzgledu na wysuszona sluzowkie i w
    > konsekwencji przeziebienie.

    Nie mów głośno - bo moja śluzówka się dowie i wyschnie z rozpaczy - a
    gdy mieszkałem w bloku, to wisiał mi na jednym kaloryferze taki
    plastikowy nawilżacz za 10 zł a na innych, takie ładne chyba
    porcelanowe, emaliowane po 25zł/szt.

    > Nie bede zliczal ze brak obecnosci w pracy wplywa na ilosc kasy w
    > portfelu. /wiosna, jesien/

    Ale zwiększa wolny czas, który również jest wartością i wielu
    przypadkach konkretnie go się wycena ( to taki żart oczywiście)

    > Suma sumarum lepiej zapobiegac niz pozniej leczyc.

    Tu się zgadzam, choć akurat z reku nie ma to nic wspólnego.
    Nie neguję komfortu wynikającego z posiadania went. mechanicznej i reku,
    choć czasem komfortem nie jest wartość użytkowa, ale sama świadomość
    posiadania.

    pzdr.
    rafal

  • 13. Data: 2010-02-10 13:09:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    >Jesli nie mailbym reku to nie mialbym danych to po pierwsze , po
    >drugie mialbyw zwiekszone zuzycie gazu i po trzecie musialbym wiecej
    >wydac kasy na grzeniki o jakies (13szt x ~150 PLN = 2000 PLN),

    Grzejnik o mocy 20% wiejkszej nie kosztuje 150zł drożej
    Np purmo (ceny katalogowe od których odejmij 50% bo taki rabat bez łaski
    dostaniesz):
    1000*450 C22 moc 1347Wcena katalogowa-462zł
    1100*450 C22 moc 1616Wcena katalogowa-527zł-
    Moc 20% większa cena katalogowa wyzsza o 65zł.
    Cena rynkowa wyzsza o 35zł
    35zł razy 13szt= 455zł

    >Pochodna sprawa sa koszty lekow ze wzgledu na wysuszona sluzowkie i w
    >konsekwencji przeziebienie.

    Jakoś ludzie bez rekuperacji i went mechanicznej zyja i śłuzówki im masowo
    nie wysychają

    >Nie bede zliczal ze brak obecnosci w pracy wplywa na ilosc kasy w
    >portfelu. /wiosna, jesien/

    A to juz bzdury jesli ma byc w kontekscie rekuperacji

    >Suma sumarum lepiej zapobiegac niz pozniej leczyc.

    To fakt ale co ma do tego rekuperator

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-02-10 14:23:13
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > I skad rekuperacja pobierze ta brakujaca wode?

    A czy nie jest to tak, ze jesli powietrze pobierane jest z czerpni na
    scianie to wilgotnosc wzgledna tego powietrza nie zmienia sie po przejsciu
    przez rekuperator?

    Róznica w wilgotnosci wzglednej moze wystapic tylko po przejsciu przez GWC i
    to tylko latem, gdy cieple powietrze utraci czesc wilgoci w wyniku
    ochlodzenia?
    Zima w GWC sie ogrzewa wiec nie moze tracic wilgotnosci, bo niby jak. Wiec
    moze to mówienie o wysuszaniu powietrz zima to mit i wlasciwie to reku
    osusza powietrze pobierane tylko wtedy gdy jest to pozadane?

  • 15. Data: 2010-02-10 14:42:24
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Lut, 14:09, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie wysychają

    > A to juz bzdury jesli ma byc w kontekscie rekuperacji

    No i kazdy chce udowodnic ze reku jest niepotrzebny. Moze i jest moze
    i nie jest. Osobiscie bylem blokersem przez 30 lat i wiem ze pora
    zimowa byla dla mnie meczaca. Nawilzacze i inne badziewia nie
    spelnialy swoich zadan, o wentylacji grawitacyjnej nie wspominam bo
    jej w bloku nie ma.
    Tak czy siak mam reku i mam uczucie lepszego ze spelnia swoje zadanie.
    Z obliczen na palach wychodzi mi ze temat jest w oplacalny. Moze nie
    ma jakis wielkich zyskow ale ogolnie kazdy element jest czescia
    wiekszej ukladanki.
    Dlatego nie podjalem wyzwania blokady tego rozwiazania gdyz pozniej
    jest sprawa juz nieodwarcalna.
    Stwierdzilem ze wilgotnosc jest na stalym poziomie 60% i w domu cieplo
    przy grzejnikach C11 z dolnym zasilaniem o dlugosci 150 cm i
    standardowej wysokosci. Dom pow 200m2.
    Grzejnikow jest 13 szt i temp zasilania 65 stopni. Kociol zwykly w
    kotlowni podlaczony do sprzegla hydraulicznego /automatyka robiona
    osobiscie na stycznikach/ zuzycie okolo 04-0,5m3 gazu na godzine -
    nawet przy -20 stopniach.
    Kazdy moze sobie dorabiac filozofie czy miec czy nie miec. Ale nie
    darowalbym sobie gdybym w nocy sie dusil z braku swiezego powietrza w
    zamknietym pokoju.
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-02-10 14:51:29
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Lut, 13:55, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:6e1c7f8f-5130-4ed2-94c8-070ec38e085a@
    n33g2000yqb.googlegroups.com...

    > I skad rekuperacja pobierze ta brakujaca wode?

    od towarzyszy w domu i gotowania,

  • 17. Data: 2010-02-10 14:53:10
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Lut, 15:23, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
> [...]
    > moze to mówienie o wysuszaniu powietrz zima to mit i wlasciwie to reku
    > osusza powietrze pobierane tylko wtedy gdy jest to pozadane?

    Odsylam do wykresu moilera i-x.
    Zimne powietrze o wilgotnosci X wraz ze wzrotem temp zmniejsza swoja
    wilgotnosc.
    Cieple powietrze o wilgotnosci X wraz z oziembieniem wytraca swoja
    wilgotnosc w temp pkt rosy.

    Pozdr.

  • 18. Data: 2010-02-10 15:07:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    x.googlegroups.com...
    n33g2000yqb.googlegroups.com...

    > od towarzyszy w domu

    Przy 60% towarzysze niewiele dodadza.

    >i gotowania

    Z jaka wydajnoscia rekuperator odzyskuje wilgotnosc i jak wplywa na to
    szybkosc wymiany?

  • 19. Data: 2010-02-10 15:14:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
> [...]
    >Kazdy moze sobie dorabiac filozofie czy miec czy nie miec. Ale nie
    >darowalbym sobie gdybym w nocy sie dusil z braku swiezego powietrza w

    To jest własnie dorabianie filozofi. Skoro nie dusiłes sie do tej pory bez
    reku i went mech. to nie udusiłbys się i teraz.
    Ale najwazniejsze ze reku i went mech zrobiłes swiadomie, znajac koszty
    instalacji i eksploatacji i sewiadomie zdecydowałes się ponosic koszty tego
    luksusu.
    Ja stwierdziłem że jak na razie koszty są za duze a oszczędności zadne więc
    nie robiłem. Dorobie jak rachunek ekonomiczny tej inwestycji bedzie
    korzystniejszy.
    Poprawa konfortu nie jest w moim przypadku potzrebna bo bez tych urzadzeń
    jak do tej pory funkcjonuje całkiem niezle.

    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-02-10 16:04:02
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 10 Lut, 10:59, rrr <r...@p...pl> wrote:
    > Użytkownik Maniek4 napisał:> Uzytkownik "Kudlaty"<p...@g...com>
     napisal w wiadomosci

    > Jak masz went. mech. i reku, nie otwierasz okien bo masz fixy.

    niektore mozesz miec fixy, nikt Cie nie zmusza - byla tylko mowa o
    ewentualnych oszczednosciach zeby sfinansowac cala mechaniczna z
    odzyskiem, to wariant minimalistyczny

    > A drzwi ?
    > HA to jest pomysł ! Drzwi również fixy -niedużo drożej (bo jakby były
    > tańsze to pewnie chiński badziew), ale jakie parametry możesz podać w
    > katalogu :)

    zauwaz, ze generalnie przy drzwiach masz wiatrolap, przy oknach ciezko
    to zrobic :-)

    > A przy okazji montując went. mech i reku nikt nie myśli o dzieciach.
    > No bo jak Mikołaj ma przynieść prezenty, jak w domu nie ma komina ?

    a to nie slyszales, ze Mikolaje ostatnio cwicza czolganie sie
    kanalami?

    calkiem niedawno byla podobna dyskusja
    grosik do grosika jak juz tak liczymy... generalnie lepiej jest
    zalozyc ze to tansze rozwiazanie i nawet w dlugiej perspektywie sie
    zwracajaca niz glowic sie co czym zastapic
    pochlaniacz zamiast okapu
    delikatnie mniejsze grzejniki
    mniejsza moc pieca
    itd

    ale z drugiej strony tym bardziej warto zainwestowac w gruuuby
    styropian ;-)

    to jest po prostu inne podejscie, inne nie znaczy lepsze/gorsze, po
    prostu inne

    samochod tez miej bez wentylacji, w koncu mozna szyberdach i jak
    jedziesz to jest ped powietrza ;-)
    albo w druga strone - samochodow nie robia z rekuperatorem bo to
    rzeczywiscie sie nie oplaca, tam "powierzchnia mieszkalna" jest za
    mala by sie oplacalo

    natomiast wg Kudlatego:
    "Grawitacyjna ma jedyna zalete jest darmowa."

    co tez jest mitem

    wybor jest czy warto doplacic roznice do mechanicznej z odzyskiem:
    im wiekszy dom tym bardziej
    im lepiej ocieplony tym bardziej (mozna tak ocieplic, ze wentylacja to
    wtedy 80% strat ciepla...)
    im blizej hałasów tym bardziej
    im drozsze grzanie tym bardziej

    to nie jest rozwiazanie uniwersalne i kazdego zadowoli

    z.