  • 31. Data: 2010-02-11 13:07:53
    Temat: Re: Rekuperatory Entalpiczne
    Od: "quent" <x...@x...com>

    news:hl0v2v$2k0$1@news.onet.pl...
    > W kotłowni powinna byc wentylacja grawitacyjna raczej.
    > Po co robic mechaniczna wkotłowni?
    > albo garazu?

    No ale jeśli ktoś ma piec gazowy wiszący z zasobnikiem pod nim i stoi toto w
    lazience?
    Nie zawsze kotłownia jako osobne pomieszczenie jest potrzebna...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2010-02-11 13:17:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > lazience?

    To raczej w mieszkaniach lub malutkich domkach. a tam z kolei went-mech sie
    nie stosuje bo to już całkiem sie nie opłaca

    > Nie zawsze kotłownia jako osobne pomieszczenie jest potrzebna...

    W domu raczej nikt rozsądny z kotłowni nie rezygnuje.. Kocioł, pompy,
    rozdzielacze itp to wszystko trzeba ghdzieś upchnąć

    Krzysiek

  • 33. Data: 2010-02-11 13:38:24
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > W domu raczej nikt rozsądny z kotłowni nie rezygnuje.. Kocioł, pompy,
    > rozdzielacze itp to wszystko trzeba ghdzieś upchnąć

    No to Panowie... ja się tu Was radzę w sprawie projektu domku
    (http://picasaweb.google.com/quent75/2#) a nikt z Was nie upomniał mnie, że
    instalacja c.o. nie zmieści mi się w łazience? ;-))

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 34. Data: 2010-02-11 13:44:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > No to Panowie... ja się tu Was radzę w sprawie projektu domku
    > (http://picasaweb.google.com/quent75/2#) a nikt z Was nie upomniał mnie,
    > że instalacja c.o. nie zmieści mi się w łazience? ;-))

    Kocioł, zasobnik, pompy, rozdzielacze, mieszacze, wodomierz, wodomierz
    ogrodowy, ew. bufor, rozdzielnia elektyczna.
    Pewnie o czyms zapomniałem. Jest tego sporo i budujac nowy dom raczej bym z
    kotłowni nie rezygnował.
    Kiedys zechcesz może solary(a coraz więcej gmin dopłaca nawet 75%) to i
    zasobnik wiekszy taki z 300litrów okaże sie konieczny

    Krzysiek

  • 35. Data: 2010-02-11 15:39:58
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 11 Lut, 13:51, "quent" <x...@x...com> wrote:
    > U ytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:23a12018-2f86-4b40-bbad-c548d82b205c@36g2000y
    qu.googlegroups.com...

    > Co je li w nocy awarii ulegrnie wentylacja i nie b dzie wymiany powierza w
    > pomieszczeniu z piecem gazowym z otwarta komora spalania

    a kto powiedzial, ze jedno z drugim sie uzupelnia
    1. moze byc zamknieta komora
    2. grzanie prądem II taryfa akumulacyjna albo PC... ale tu tez sie
    prad wylacza ;-)
    3. nie podlaczac kotlowni jesli jest do calego obiegu mechanicznej

    to nie ma tak hop siup a se zrobie mechaniczna, sprawy trzeba
    przemyslec w innych aspektach

    > i jak piec wypali caly tlen w pomieszczeniu, zacznie uwalniac sie tlenek wegla?

    no jak robisz otwarta komore spalania i wieszasz kociol w lazience/
    salonie/sypialni - no nie wiem gdzie tam - to naprawde masz
    kłopoty... juz nie pisze jakie...

    > Rano moze byc juz za pozno...

    tak, nigdy nie jest za pozno ;-)

    z.

  • 36. Data: 2010-02-11 15:42:20
    Od: zbooY <z...@g...com>

    wiadomościnews:hl1016$5vs$1@news.onet.pl...

    > No to Panowie... ja się tu Was radzę w sprawie projektu domku
    > (http://picasaweb.google.com/quent75/2#) a nikt z Was nie upomniał mnie, że
    > instalacja c.o. nie zmieści mi się w łazience? ;-))

    zmiesci sie zmiesci... to tylko kwestia czy potrzebujesz kilku
    obwodow, zaworow podzialow itp
    kompaktowki z zasobnikiem wbudowanym to wlasciwie nic oprocz obudowy
    to nie widzisz...
    zamknieta komora i po bolu

    ps nie rob fixa w lazience albo conajmniej jedno otwieralne tam gdzie
    piec, na wsjakij sluciaj ;-)

    z.

  • 37. Data: 2010-02-11 17:25:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > W domu raczej nikt rozsądny z kotłowni nie rezygnuje.. Kocioł, pompy,
    > rozdzielacze itp to wszystko trzeba ghdzieś upchnąć

    Nie daleko mnie facet zrobil sobie kotlownie w garazu oddalonym od domu
    dobre kilka metrow. Smiesznie wyglada jak lata do garazu a na zewnatrz -
    20C. Nie ma to jak sobie zajecie znalezc na zimowe wieczory. :-))

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2010-02-11 17:27:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No to Panowie... ja się tu Was radzę w sprawie projektu domku
    > (http://picasaweb.google.com/quent75/2#) a nikt z Was nie upomniał mnie,
    > że instalacja c.o. nie zmieści mi się w łazience? ;-))

    W Twoim projekcie instalacja C.O. raczej nie zmiesci sie w lazience.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2010-02-11 18:34:31
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > w lazience?
    > Nie zawsze kotłownia jako osobne pomieszczenie jest potrzebna...

    nie wolno stosowac pieców i komnków z otwarta komorą spalania w
    pomieszczeniach z wnetylacja mechaniczną. Mozna stosować tylko kominki i
    piecyki z bezpośrednim doprowadzeniem powietrza zewnętrznego do komory
    spalania. Jesli tak nie mozna, trzeba wydzielic osobne pomieszczenie na
    piecyk

    --
    my photos
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 40. Data: 2010-02-12 14:09:51
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Lut, 20:51, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Zaraz, zaraz - to Twoj rekuperator nie odzyskuje wilgotnosci z powietrza
    > wychodzacego i mowisz, ze dzieki niemu utrzymujesz 60% wilgotnosc? A te 30m3
    > na glowe to wartosc minimalna wymiany czy maksymalna dla utrzymania
    > rzeczonych 60%?

    Moj reku jest przeciwpradowy i faktycznie nie mam odzysku wilgotnosci.
    Wilgotnosc 60% utrzymywana jest przez ilosc wymian.
    Dodatkowe czynnosci ktore zwikszaja ta wilgotnosc to gotowanie, gdyz
    brak okapu. Czyli wszystko zostaje w domu.
    30m3/glowe to jest orietacyjnie ale cos kolo tego.
    Wilgotnosc na takim poziomie nie jest celem zamierzonym. Celem w samym
    sobie jest zachowanie odzysku na max dopuszcalnym poziomie i aby to
    osiagnac jest te 30m3/glowe nie tracac komfortu powietrznego /
    zaduch/.
    Czyli dla mnie jest ok.
    Efekt niesetety jest taki ze dolne partie szyb przy temp poniezej -10
    na dworze powoduje powstawanie pkt rosy. Wykres nasycenia pary do
    temperatury wykres moilera i-x
    Mam nadzieje ze jak zrobie okap i do tego automatyke /czujnik tmp w
    okapie i weentylator kanalowy z przepustnica, spowoduje obnizenie
    wilgotnoisci w nastepnym roku dosc znacznie/. W nastepnym roku bede
    rewidowal nastawy reku.