  • 41. Data: 2010-02-12 14:20:41
    Temat: Re: Rekuperatory Entalpiczne
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:290f54c4-42e2-4321-866d-8e924c92e0dd@3g2000yqn.
    googlegroups.com...

    > Moj reku jest przeciwpradowy i faktycznie nie mam odzysku wilgotnosci.
    > Wilgotnosc 60% utrzymywana jest przez ilosc wymian.

    Gdyby bylo 15m3 na glowe wilgotnosc w domu bylaby mniejsza czy wieksza?

    Gdyby bylo 60m3 na glowe wilgotnosc w domu bylaby mniejsza czy wieksza?

    > Dodatkowe czynnosci ktore zwikszaja ta wilgotnosc to gotowanie, gdyz
    > brak okapu. Czyli wszystko zostaje w domu.

    Rekuperacja bez odzysku wilgotnosci wyrzuca z domu wode tak samo jak i CO2.

  • 42. Data: 2010-02-12 15:17:13
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > Rekuperacja bez odzysku wilgotnosci wyrzuca z domu wode tak samo jak i
    > CO2.

    A grawitacyjna nie wyrzuca wody? tez to robi tyle, ze nie mamy duzej
    kontroli nad tym procesem.

    Zarówno w grawitacyjnej jak i mechanicznej wentylacji z reku wymieniamy
    powietrze w domu na swieze z zewnatrz.
    Jesli wezmiemy dwa sasiednie domy, jeden z reku a drugi bez to przeciez te
    dwa budynki uzywaja to samo powietrze z zewnatrz z taka sama iloscia wody. W
    obu przypadkach podgrzewamy to powietrze do tej samej temperatury okolo
    20-22st C tyle ze w jednym przypadku czesciowo w rekuperatorze. Wiec czemu
    ono ma byc bardziej suche?

    Jesli dobrze rozumiem to zima w reku rosi sie strona na wylocie, wiec my nie
    osuszmy powietrza pobieranego tylko wydalane. Wiec czemu w domach z reku
    zima ma byc bardziej sucho?

  • 43. Data: 2010-02-12 15:17:30
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 12 Lut, 15:20, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]

    wieksza

    > Gdyby bylo 60m3 na glowe wilgotnosc w domu bylaby mniejsza czy wieksza?

    mniejsza

    > Rekuperacja bez odzysku wilgotnosci wyrzuca z domu wode tak samo jak i CO2.
    Wiem, dlatego ilosc wymian na h musi byc na jakims min. poziomie.
    Szczelny dom + brak wentylacji = duzo CO2 = utrata neuronow = glupota

  • 44. Data: 2010-02-12 15:37:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
    3g2000yqn.googlegroups.com...

    > wieksza

    > mniejsza

    > Wiem, dlatego ilosc wymian na h musi byc na jakims min. poziomie.

    Ja raczej mam duzo ponizej 30m3 na dobe na glowe (ale mam spora kubature
    domu liczac na glowe mieszkanca, a to tez trzeba uwzglednic) i mierzylem
    wilgotnosc - w najzimniejszym pomieszczeniu (sypialnia) po wychlodzeniu do
    16 stopni bylo okolo 35%.

    Te 60% to masz w calym domu? Pomieszcenia "otwarte" czy pelno drzwi?

  • 45. Data: 2010-02-12 15:38:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > A grawitacyjna nie wyrzuca wody? tez to robi tyle, ze nie mamy duzej
    > kontroli nad tym procesem.

    Kwestia ktora dziala bardziej intensywnie.